Magazyn Auto
Serwis pod patronatem magazynu Motor
Peugeot Partner II

Peugeot Partner II

Archiwum

Peugeot Partner II

Tego samochodu nie trzeba reklamować. To zdroworozsądkowy wybór łączący cechy samochodu dostawczego i minivana.

  • Lata produkcji: 2008-2018
  • Silniki: benz. 1.6 (90-120 KM), diesle 1.6 (75-115 KM)
  • Wersje: kombivan
  • Długość/rozstaw osi: 469/270 cm, szerokość/wysokość: 189/171 cm, bagażnik: 528-1582 l

FUNKCJONALNOŚĆ‚ NADWOZIE

Każdy samochód z tego segmentu musi być funkcjonalny. Większość prezentuje bardzo zbliżony poziom wykonania. Partner pod tym względem należy do czołówki. Jeśli ktoś szuka jakiejś ciekawej opcji może poszukać 7-miejscowej odmiany Tepee Outdoor – jednej z najbardziej osobowych w całej gamie (układ foteli 2+3+2).

Peugeot-Partner-II_3
Sporo twardego plastiku i nietypowa stylizacja, ale całość prezentuje się nieźle i jest funkcjonalna.

SILNIKI

Zdecydowana większość nabywców Partnera wybiera diesle. Cała gama jest zbudowana w tym przypadku w oparciu o silnik 1.6 HDi. Starsze wersje mają 16 zaworów, nowsze 8. Teoretycznie są dzięki temu trwalsze. W praktyce częściej zdarzają się w nich przypadki zatarcia panewek. Polecamy obie generacje, tyle, że w autach z pełną historią serwisową. Jeśli ktoś szuka bezproblemowej wersji benzynowej powinien brać pod uwagę silniki 1.6 90 i 109 KM lub nowszy 1.2 PureTech 110 KM. Ma tylko 3 cylindry ale jego kulturę pracy da się zaakceptować.

AWARYJNOŚĆ

Problemy sprawiają półautomatyczne skrzynie biegów i łańcuchowe rozrządy w silnikach benzynowych VTi.

KOSZTY

Partner jest stosunkowo niedrogim samochodem. Nie można narzekać także na ceny części zamiennych.

SYTUACJA RYNKOWA

Sporo aut pochodzi z prywatnego importu, ale nie brakuje także krajowych Partnerów z pełną fakturą VAT.

Peugeot-Partner-II_2

WARTO WIEDZIEĆ

  • Samochód jest bliźniakiem konstrukcyjnym Citroena Berlingo.
  • Partner może być wyposażony w zaawansowany system sterowania układem ESP. Jego obecność można poznać po charakterystycznym pokrętle na desce rozdzielczej. Ułatwia to jazdę po śniegu lub grząskich drogach.
  • Wersje z automatem mają tak naprawdę skrzynię półautomatyczną, która nie grzeszy trwałością.

CENY

13 000 zł – Spore przebiegi, obcierki na karoseriach, zniszczone wnętrza. Ale takim autami da się jeszcze pojeździć.
25 000 zł – Kompromis między ładnym wyglądem, dobrym stanem technicznym i atrakcyjną ceną.
45 000 zł – Spory wybór zadbanych aut z przebiegiem niższym niż 100 tys. km, zwykle z fakturą VAT.

NAJPOPULARNIEJSZE JEDNOSTKI NAPĘDOWE – DANE TECHNICZNE

SILNIK 1.6 1.6 VTi 1.6 HDi 1.6 HDi 1.6 e-HDi 1.6 e-HDi
Pojemność skokowa 1587 cm³ 1598 cm³ 1560 cm³ 1560 cm³ 1560 cm³ 1560 cm³
Zasilanie benzynowy benzynowy t.diesel t.diesel t.diesel t.diesel
Moc maks. 90 KM 120 KM 90 KM 110 KM 92 KM 112 KM
Maks. moment obr. 132 Nm 160 Nm 215 Nm 260 Nm 230 Nm 260 Nm
Przysp. 0-100 km/h 15,3 s 12,0 s 14,3 s 12,5 s 14,3 s 12,1 s
Prędkość maks. 160 km/h 177 km/h 160 km/h 173 km/h 161 km/h 172 km/h
Średnie zuż. paliwa 8,2 l/100 km 7,3 l/100 km 5,6 l/100 km 5,7 l/100 km 5,3 l/100 km 5,3 l/100 km

HISTORIA MODELU

1997 - pierwsza generacja modelu Partner
2008 - premiera opisywanego Peugeota Partnera II oraz bliźniaczego Citroena Berlingo II
2010 - benzynowe silniki BMW (VTi)
2012 - pierwszy lifting, światła LED
2015 - drugi lifting (nowy przód i ekran dotykowy)

Citroen-Berlingo_5
Citroen Berlingo - bliźniak Partnera.

TYPOWE USTERKI I KOSZTY NAPRAW

  • Ciężka praca lewarka zmiany biegów
    Pomaga wymiana zestawu elastycznych wodzików.
    Koszt: ok. 300 zł
  • Awaryjny rozrząd w silnikach 1.6 VTi
    Te jednostki pozornie są bezobsługowe – mają łańcuch rozrządu, który szybko się zużywa. Lepsze są starsze silniki z paskiem.
    Koszt naprawy: od 1200 zł
  • Szybkie zużycie podkładek pod wtryskiwaczami
    Problem dotyczy starszych 1.6 HDi 16V. Nowsze diesle 1.6 HDi 8V są trwalsze.
    Koszt naprawy: od 300 zł
  • Głośna praca zawieszenia
    Winne są zwykle łączniki stabilizatora.
    Koszt naprawy: od 150 zł

ZALETY I WADY

+ Funkcjonalne nadwozie.
+ Wysoki poziom niezawodności (pomijając wspomniane problemy silników VTI).
+ Udane silniki wysokoprężne.

- Szkoda, że w gamie silnikowej zabrakło bardzo udanego diesla 2.0 HDi.
- Tworzywa sztuczne użyte do wykończenia wnętrza szybko się zużywają.

Peugeot-Partner-II_4
Fundamentem gamy silnikowej Partnera jest popularny i udany turbodiesel 1.6 HDi.

WARTO KUPIĆ

Nie ma się zbytnio nad czym zastanawiać – należy szukać dobrze wyposażonego, zadbanego diesla.

UWAŻAJ NA

Wersje benzynowe z silnikami BMW z łańcuchem rozrządu (VTi). Kiepsko sprawują się także Partnery z „półautomatem”.

NASZA OCENA

Funkcjonalność: 5/6
Gama silników: 4/6
Niezawodność: 4/6
Koszty: 6/6

SUMA: 19/24 pkt

Czytaj także