Tego samochodu nie trzeba reklamować. To zdroworozsądkowy wybór łączący cechy samochodu dostawczego i minivana.
Każdy samochód z tego segmentu musi być funkcjonalny. Większość prezentuje bardzo zbliżony poziom wykonania. Partner pod tym względem należy do czołówki. Jeśli ktoś szuka jakiejś ciekawej opcji może poszukać 7-miejscowej odmiany Tepee Outdoor – jednej z najbardziej osobowych w całej gamie (układ foteli 2+3+2).
Zdecydowana większość nabywców Partnera wybiera diesle. Cała gama jest zbudowana w tym przypadku w oparciu o silnik 1.6 HDi. Starsze wersje mają 16 zaworów, nowsze 8. Teoretycznie są dzięki temu trwalsze. W praktyce częściej zdarzają się w nich przypadki zatarcia panewek. Polecamy obie generacje, tyle, że w autach z pełną historią serwisową. Jeśli ktoś szuka bezproblemowej wersji benzynowej powinien brać pod uwagę silniki 1.6 90 i 109 KM lub nowszy 1.2 PureTech 110 KM. Ma tylko 3 cylindry ale jego kulturę pracy da się zaakceptować.
Problemy sprawiają półautomatyczne skrzynie biegów i łańcuchowe rozrządy w silnikach benzynowych VTi.
Partner jest stosunkowo niedrogim samochodem. Nie można narzekać także na ceny części zamiennych.
Sporo aut pochodzi z prywatnego importu, ale nie brakuje także krajowych Partnerów z pełną fakturą VAT.
13 000 zł – Spore przebiegi, obcierki na karoseriach, zniszczone wnętrza. Ale takim autami da się jeszcze pojeździć.
25 000 zł – Kompromis między ładnym wyglądem, dobrym stanem technicznym i atrakcyjną ceną.
45 000 zł – Spory wybór zadbanych aut z przebiegiem niższym niż 100 tys. km, zwykle z fakturą VAT.
SILNIK | 1.6 | 1.6 VTi | 1.6 HDi | 1.6 HDi | 1.6 e-HDi | 1.6 e-HDi |
---|---|---|---|---|---|---|
Pojemność skokowa | 1587 cm³ | 1598 cm³ | 1560 cm³ | 1560 cm³ | 1560 cm³ | 1560 cm³ |
Zasilanie | benzynowy | benzynowy | t.diesel | t.diesel | t.diesel | t.diesel |
Moc maks. | 90 KM | 120 KM | 90 KM | 110 KM | 92 KM | 112 KM |
Maks. moment obr. | 132 Nm | 160 Nm | 215 Nm | 260 Nm | 230 Nm | 260 Nm |
Przysp. 0-100 km/h | 15,3 s | 12,0 s | 14,3 s | 12,5 s | 14,3 s | 12,1 s |
Prędkość maks. | 160 km/h | 177 km/h | 160 km/h | 173 km/h | 161 km/h | 172 km/h |
Średnie zuż. paliwa | 8,2 l/100 km | 7,3 l/100 km | 5,6 l/100 km | 5,7 l/100 km | 5,3 l/100 km | 5,3 l/100 km |
1997 - pierwsza generacja modelu Partner
2008 - premiera opisywanego Peugeota Partnera II oraz bliźniaczego Citroena Berlingo II
2010 - benzynowe silniki BMW (VTi)
2012 - pierwszy lifting, światła LED
2015 - drugi lifting (nowy przód i ekran dotykowy)
+ Funkcjonalne nadwozie.
+ Wysoki poziom niezawodności (pomijając wspomniane problemy silników VTI).
+ Udane silniki wysokoprężne.
- Szkoda, że w gamie silnikowej zabrakło bardzo udanego diesla 2.0 HDi.
- Tworzywa sztuczne użyte do wykończenia wnętrza szybko się zużywają.
Nie ma się zbytnio nad czym zastanawiać – należy szukać dobrze wyposażonego, zadbanego diesla.
Wersje benzynowe z silnikami BMW z łańcuchem rozrządu (VTi). Kiepsko sprawują się także Partnery z „półautomatem”.
Funkcjonalność: 5/6
Gama silników: 4/6
Niezawodność: 4/6
Koszty: 6/6
SUMA: 19/24 pkt