Okazyjny zakup Fabii nie wchodzi w grę. Zaskakująco drogie są nawet poflotowe auta, których nie brakuje na rynku wtórnym.
Kto szuka przestronnego auta do miasta, powinien zainteresować się Fabią. To w tej dyscyplinie jeden z liderów segmentu. Odmiana kombi dokłada do tego bagażnik zawstydzający pojemnością wiele kompaktów. Fabia nie rozczarowuje też komfortem jazdy czy ergonomią wnętrza. Szkoda, że producent przyoszczędził na tworzywach, które są twarde i podatne na zarysowania.
Downsizing w pełni – małe pojemności, głównie trzycylindrowe jednostki.
Fabia to wciąż świeże auto, które jest regularnie serwisowane. To także dopracowany i wolny od poważnych problemów model. Obecnie sygnalizowane są np. problemy
z elektroniką (zawieszanie się systemów, błędy) czy awarie czujników.
Używane Fabie są drogie, bo mają prestiż wciąż produkowanego modelu, a nierzadko gwarancję czy pakiety serwisowe. Baza zamienników jest już duża i łatwo dostępna.
Liczba używanych egzemplarzy szybko rośnie i wkrótce Fabia III dorówna popularnością „dwójce”. Samochody z prywatnych rąk wciąż należą do rzadkości. Flotowych Skód nie należy jednak skreślać. Wśród nich można znaleźć egzemplarze w dobrym stanie oraz z niskim przebiegiem. Można też liczyć na udokumentowaną historię serwisową.
19 000 zł – W ciągu ostatniego roku cena najtańszych Fabii spadła aż o 5 tys. zł.Za to przebiegi przekroczyły 200 tys. km.
27 000 zł – Budżet poniżej 30 tys. zł daje szerokie pole manewru. W zasięgu wersje 1.0, 1.2 i diesel 1.4, także jako kombi.
69 000 zł – Bogato wyposażone auta dealerów. Sensowna alternatywa dla nowej Fabii w gorszej konfiguracji.
SILNIK | 1.0 MPI | 1.0 TSI | 1.2 TSI | 1.2 TSI | 1.4 TDI | 1.4 TDI |
---|---|---|---|---|---|---|
Pojemność skokowa | 999 cm³ | 999 cm³ | 1197 cm³ | 1197 cm³ | 1422 cm³ | 1422 cm³ |
Zasilanie | benzynowy | benz. turbo | benz. turbo | benz. turbo | turbodiesel | turbodiesel |
Moc maks. | 60 KM | 95 KM | 90 KM | 110 KM | 90 KM | 105 KM |
Maks. moment obr. | 95 Nm | 160 Nm | 160 Nm | 175 Nm | 230 Nm | 250 Nm |
Przysp. 0-100 km/h | 15,7 s | 10,6 s | 10,9 s | 9,4 s | 11,1 s | 10,1 s |
Prędkość maks. | 160 km/h | 183 km/h | 185 km/h | 199 km/h | 182 km/h | 193 km/h |
Średnie zuż. paliwa | 4,7 l/100 km | 4,3 l/100 km | 4,7 l/100 km | 4,8 l/100 km | 3,4 l/100 km | 3,5 l/100 km |
2014 - rynkowy debiut Skody Fabii III
2015 - w gamie pojawia się pakowne kombi
2016 - premiera uterenowionej wersji Scoutline
2017 - silnik 1.0 R3 TSI zastępuje 1.2 R4 TSI
2018 - modernizacja – inne lampy, nowy grill; imitowana wersja 1.4 TSI Edition R5 (125 KM, standardowo skrzynia DSG)
+ Niskie koszty utrzymania – wypadkowa oszczędnych silników, trwałości i tanich zamienników konstrukcja.
+ Pewne prowadzenie, wysoki komfort.
+ Duża podaż używanych egzemplarzy.
- „Plastikowe” wnętrze, skromne wyposażenie tańszych samochodów .
- Osiągi 60-konnej wersji 1.0 MPI.
Oszczędnym polecamy wersję 1.0 MPI z instalacją LPG. Pozostałym – dużo żwawszy silnik 1.2 TSI. Diesel ma niską kulturę pracy.
Fabie z wysokimi przebiegami nieprzypadkowo są tanie. Ich sprzedaż jest trudna. Rynek wciąż boi się aut po flocie.
Funkcjonalność: 5/6
Gama silników: 5/6
Niezawodność: 4/6
Koszty: 5/6
SUMA: 19/24 pkt