Wyjątkowy przypadek: ten model Toyoty ustępuje popularnością rywalom niemieckim i francuskim.
To jeden z mniejszych minivanów na rynku. Toyota Verso jest ciaśniejsza od Avensisa w wersji kombi, ale ma funkcjonalniejsze wnętrze. Wszystkie egzemplarze mają w drugim rzędzie trzy niezależne fotele, które można przesuwać, składać lub schować w podłodze. Lifting przeprowadzony w 2013 roku nie poprawił kluczowych parametrów tego samochodu – producent ograniczył się do zmian stylizacyjnych.
W tym segmencie najbardziej pożądane są auta w wersjach wysokoprężnych. Niestety – diesle Toyoty z tego okresu nie należą ani do najtrwalszych ani do najtańszych w naprawach. Z tego względu odmiany benzynowe 1.6 Valvematic oraz 1.8 VVT-i są... droższe i łatwiej je sprzedać. Polecamy zwłaszcza tę mocniejszą, do której w ostateczności da się zamontować instalację LPG.
Odmiany benzynowe praktycznie się nie psują. Z dieslami bywa niestety różnie.
Verso jest jedną z najdroższych propozycji w swoim segmencie. Części do niej także sporo kosztują.
Ograniczona podaż, umiarkowany popyt. W ogłoszeniach przeważają odmiany benzynowe z ręczną skrzynią biegów. Udział egzemplarzy z polskich salonów i aut importowanych jest wyrównany.
22 000 zł – Ceny najstarszych egzemplarzy spadają bardzo powoli. W ciągu 2 lat zaledwie o 3 tys. zł.
40 000 zł – Realna szansa na zakup auta z 2013 roku. Duży wybór egzemplarzy benzynowych i diesli.
80 000 zł – Zadbane, benzynowe samochody z polskich salonów z przebiegiem ok. 50-70 tys. zł.
SILNIK | 1.6 Valvematic | 1.8 VVT-i | 1.6 D-4D | 2.0 D-4D | 2.2 D-4D | 2.2 D-CAT |
---|---|---|---|---|---|---|
Pojemność skokowa | 1598 cm3 | 1798 cm3 | 1598 cm3 | 1998 cm3 | 2231 cm3 | 2231 cm3 |
Zasilanie | benzynowy | benzynowy | turbodiesel | turbodiesel | turbodiesel | turbodiesel |
Moc maks. | 132 KM | 147 KM | 112 KM | 126 KM | 150 KM | 177 KM |
Maks. moment obr. | 160 Nm | 180 Nm | 270 Nm | 310 Nm | 340 Nm | 400 Nm |
Przysp. 0-100 km/h | 11,7 s | 10,4 s | 12,7 s | 11,3 s | 10,1 s | 8,7 s |
Prędkość maks. | 185 km/h | 190 km/h | 180 km/h | 185 km/h | 195 km/h | 210 km/h |
2001 pierwsza generacja Corolli Verso
2004 Corolla Verso II
2009 modernizacja, zmiana nazwy na Verso
2013 lifting – zupełnie nowy przód
2014 diesel 1.6 D-4D zapożyczony z BMW
2015 wycofanie wersji D-CAT
2017 koniec produkcji
2018 koniec sprzedaży
+ Niezawodne wersje benzynowe
+ Spora podaż aut z polskiego salonu
+ Niska utrata wartości
- Surowe wykończenie
- Mała ilość miejsca dla pasażerów trzeciego rzędu
- Brak solidnego, żywotnego diesla
Zadbaną odmianę benzynową po liftingu, z polskiej sieci sprzedaży, najlepiej z silnikiem 1.8 VVT-i.
Wyeksploatowane diesle, zwłaszcza te z silnikiem 2.2 D-4D/150 KM. Mogą wygenerować duże koszty serwisowe.
Funkcjonalność 4/6
Gama silników 4/6
Niezawodność 4/6
Koszty 3/6
SUMA 15/24 pkt