Rynek wtórny uwielbia Yarisa. W efekcie miejska Toyota kosztuje dużo. Zadbane auta sprzedają się jednak szybko.
Yaris należy do najbardziej pojemnych i funkcjonalnych modeli w segmencie. Złego słowa nie można powiedzieć także o właściwościach jezdnych. Toyota rozczarowuje natomiast jakością tworzyw czy dopracowaniem pokładowej elektroniki – nie jest to poziom liderów segmentu.
Do wyboru było mało silników, jednak gama w zupełności pokrywała oczekiwania klientów. Nie zabrakło w niej hybrydy, której udział w ogłoszeniach stale rośnie i niebem sięgnie 20%. Trzonem oferty jest benzynowy silnik 1.0. Jest nieco za słaby dla Yarisa i przeciętnie nadaje się do montażu LPG.
Większość problemów to następstwo naturalnego zużycia eksploatacyjnego auta – a nie brakuje już takich, które przejeździły ok. 300 tys. km. Przy takich przebiegach konieczne stają się naprawy zawieszenia, układu hamulcowego czy osprzętu silników. Czasem obserwowane jest zwiększone spalanie oleju. Pojawiają się też problemy z katalizatorem. Jeżeli auto z benzynową jednostką 1.33 jeździ tylko na krótkich odcinkach, w jego głowicy mogą odkładać się duże ilości nagaru.
Yaris kosztuje dużo, ale wysoka trwałość, niewielkie spalanie i mała utrata wartości kompensują początkowy wydatek.
Wiele z blisko 1000 aut pochodzi z krajowych salonów. Dużo z nich to jednak wyeksploatowane pofirmowe Yarisy.
14 000 zł – Samochody powypadkowe, poflotowe z wysokimi przebiegami lub używane wcześniej do nauki jazdy.
28 000 zł – Kwota pozwalająca na znalezienie krajowego Yarisa z dobrym wyposażeniem i przebiegiem ok. 150 tys. km.
73 000 zł – Dobrze wyposażone demonstracyjne auta dealerów z minimalnymi przebiegami. Często w hybrydowej wersji.
SILNIK | 1.0 VVT-i | 1.33 Dual-VVT-i | 1.5 Hybrid | 1.4 D-4D |
---|---|---|---|---|
Pojemność skokowa | 998 cm3 | 1329 cm3 | 1497 cm3 | 1364 cm3 |
Zasilanie | benzynowy | benzynowy | benzynowy + el. | turbodiesel |
Moc maks. | 69 KM | 99 KM | 100 KM | 90 KM |
Maks. moment obr. | 95 Nm | 125 Nm | 111 Nm | 205 Nm |
Przysp. 0-100 km/h | 15,3 s | 11,7 s | 11,8 s | 10,8 s |
Prędkość maks. | 155 km/h | 175 km/h | 165 km/h | 175 km/h |
Średnie zuż. paliwa | 4,3 l/100 km | 5,1 l/100 km | 3,6 l/100 km | 3,9 l/100 km |
2011 europejska premiera Yarisa III
2012 gamę uzupełnia wersja Hybrid
2014 pierwszy lifting – duży grill, LED-y z tyłu
2017 kolejna modernizacja – wycofanie diesla 1.4 D-4D, silnik 1.5 Dual-VVT-iE zamiast 1.33 Dual-VVT-i
2019 debiutuje Yaris IV
+ Funkcjonalne i przestronne nadwozie.
+ Duży bagażnik, pewne prowadzenie.
+ Bardzo niska utrata wartości.
- Przeciętne materiały wykończeniowe i ich podatność na zarysowania.
- Wysokie przebiegi aut poflotowych.
- Niezbyt dobrze wyciszone wnętrze.
Najlepsze są auta w wersjach 1.33 lub Hybrid. Warto do nich dołożyć i poszukać egzemplarza z prywatnych rąk.
Diesle z wysokimi przebiegami pochodzą z flot. Zwykle nie są dobrze wyposażone. Będą też trudniejsze do sprzedania.
Funkcjonalność 4/6
Gama silników 5/6
Niezawodność 5/6
Koszty 5/6
SUMA 19/24 pkt