Mimo że nie jest to zupełnie nowy model, ale udoskonalony Golf V, „szóstka” zasługuje na uznanie ze względu na solidne diesle 1.6 i 2.0 TDI.
Punktem wyjścia do stworzenia Golfa VI była platforma „piątki”. Przestronność wnętrza czy konstrukcja zawieszenia (wielowahaczowe z tyłu) nie uległy zmianie. Poprawiono natomiast jakość materiałów wykończeniowych i unowocześniono wygląd wnętrza.
Połowę ofert stanowią diesle 1.6 i 2.0 TDI, które łączą trwałość z niskim zużyciem paliwa. Benzynowe silniki to głównie jednostki TSI. Wolnossące 1.4/1.6 są rzadkie. Ciekawostką jest wersja 1.6 BiFuel z fabryczną instalacją LPG.
Najwięcej problemów sprawiają silniki TSI – potrafią spalać duże ilości oleju (ponad 1 l/1000 km), a do tego mają nietrwałe rozrządy. Nie dotyczy to wersji GTI „Edition 35” oraz R, które mają silniki starszej generacji (EA113) z paskiem rozrządu. Wzorem trwałości nie są pompy cieczy chłodzącej czy skrzynie DSG, które z czasem zaczynają szarpać.
Części zamienne są tanie i łatwo dostępne, więc podstawowa obsługa serwisowa nie jest kosztowna. Sytuacja ulega zmianie, gdy trzeba naprawić elementy zespołu napędowego.
Ponad 1100 aut do wyboru czyni z „szóstki” jeden z popularniejszych modeli na krajowym rynku wtórnym. Trzonem oferty są pięciodrzwiowe hatchbacki i kombi. Najtrudniej natomiast o Cabrio z brezentowym dachem, produkowane w latach 2011-2016.
11 000 zł – Kto akceptuje wysokie przebiegi i skromne wyposażenie, znajdzie poflotowego Golfa 1.6 TDI (zwykle kombi).
24 000 zł – Przeciętna cena wystawianego na sprzedaż Golfa. Zamiast gonić za okazją, lepiej kupić auto z pewną historią.
42 000 zł – Górna granica cen „zwykłych” wersji. Droższe są tylko zadbane i często zmodyfikowane Golfy GTI oraz R.
SILNIK | 1.2 TSI | 1.4 16V | 1.4 TSI | 1.6 | 2.0 TSI (GTI) | 2.0 TSI (R) | 1.6 TDI | 2.0 TDI | 2.0 TDI |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Pojemność skokowa | 1197 cm3 | 1390 cm3 | 1390 cm3 | 1595 cm3 | 1984 cm3 | 1984 cm3 | 1598 cm3 | 1968 cm3 | 1968 cm3 |
Zasilanie | benz., turbo | benzynowy | benz., turbo | benz. | benz., turbo | benz., turbo | turbodiesel | turbodiesel | turbodiesel |
Moc maks. | 105 KM | 80 KM | 122 KM | 102 KM | 211 KM | 270 KM | 105 KM | 140 KM | 170 KM |
Maks. moment obr. | 175 Nm | 132 Nm | 200 Nm | 148 Nm | 280 Nm | 350 Nm | 250 Nm | 320 Nm | 350 Nm |
Przysp. 0-100 km/h | 10,6 s | 13,9 s | 9,5 s | 11,3 s | 6,9 s | 5,7 s | 11,3 s | 9,4 s | 8,1 s |
Prędkość maks. | 190 km/h | 172 km/h | 200 km/h | 188 km/h | 240 km/h | 250 km/h | 189 km/h | 209 km/h | 222 km/h |
Średnie zuż. paliwa | 5,7 l/100 km | 6,4 l/100 km | 6,2 l/100 km | 7,1 l/100 km | 7,3 l/100 km | 8,5 l/100 km | 4,5 l/100 km | 4,8 l/100 km | 5,3 l/100 km |
2008 premiera Golfa VI
2009 ofertę uzupełniają Golf kombi, sportowe GTI, oszczędny i szybki GTD z dieslem oraz flagowe R z napędem 4Motion
2011 wprowadzenie do oferty wersji Cabriolet
2012 premiera Golfa VII
2013 zakończenie produkcji Golfa VI Variant
+ Poprawa trwałości względem poprzedniego modelu (szczególnie w przypadku diesli).
+ Dobrze wykończone i wyciszone wnętrze.
+ Niskie ceny podstawowych części zamiennych.
- Zbyt niska trwałość silników benzynowych.
- Koszty napraw skrzyń DSG, ryzyko kradzieży.
- Wciąż wyśrubowane ceny zadbanych egzemplarzy z dobrym wyposażeniem.
Najlepszym wyborem są diesle 1.6 i 2.0 TDI, co zresztą odzwierciedlają ich ceny. Silniki benzynowe raczej bez turbodoładowania.
Auta bez udokumentowanego przebiegu i serwisu czy silniki TSI z instalacjami LPG to bomby z opóźnionym zapłonem.
Funkcjonalność 5/6
Gama silników 5/6
Niezawodność 4/6
Koszty 4/6
SUMA 18/24 pkt