Pudełkowate nadwozie jest funkcjonalne do granic możliwości. Rozczarowują jakość tworzyw i niska trwałość diesli TDI PD.
Stylizacja pudełkowatego nadwozia nie porywa, ale przynajmniej gwarantuje wzorową funkcjonalność. Wiele Touranów ma 7 miejsc – dodatkowe dwa fotele składają się na płasko w podłodze bagażnika. Tańsze wersje zniechęcają „plastikowym” wykończeniem. Osoby mające wyższe wymagania powinny poszukać topowych odmian Highline oraz R-Line. Są pod tym względem znacznie lepsze. W 2007 roku gamę modelową uzupełniła podwyższona odmiana Cross.
Jeśli stary Touran, to najlepiej z dieslem 1.9 TDI (do 2005 roku, bo w nowszych obracają się panewki). Godne polecenia są także nowsze jednostki 2.0 TDI z zasilaniem common rail. Jak ognia należy natomiast unikać oferowanych od początku produkcji silników benzynowych 1.4 z turbosprężarką i kompresorem. Diesle 2.0 TDI PD to zakup podwyższonego ryzyka.
W gamie można znaleźć kilka interesujących wersji, ale ogólnie ten model rozczarowuje.
Umiarkowane ceny aut, stosunkowo niskie ceny części zamiennych.
Volkswagen jest w Polsce jedną z najpopularniejszych marek na rynku wtórnym. Siłą rzeczy Touranów nie brakuje. Dominują sprowadzane diesle w cenach od 15 do 30 tys. zł.
8000 zł – Najtańsze Tourany to głównie awaryjne, 2-litrowe diesle, na które nie ma chętnych.
30 000 zł – Optymalna kwota na zakup Tourana po liftingu z optymalnym dieslem z zasilaniem common rail.
60 000 zł – Najdroższe egzemplarze dostępne w ogłoszeniach. Auta wystawiane przez dealerów.
SILNIK | 1.4 TSI | 1.6 | 1.6 FSI | 2.0 FSI | 1.9 TDI | 1.9 TDI | 2.0 TDI | 2.0 TDI 16V | 2.0 TDI 16V |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Pojemność skokowa | 1390 cm3 | 1595 cm3 | 1598 cm3 | 1984 cm3 | 1896 cm3 | 1896 cm3 | 1984 cm3 | 1984 cm3 | 1984 cm3 |
Zasilanie | benz. t+k | benz. | benz. | benz. | t. diesel | t. diesel | t. diesel | t. diesel | t. diesel |
Moc maks. | 140 KM | 102 KM | 115 KM | 150 KM | 90 KM | 105 KM | 136 KM | 140 KM | 170 KM |
Maks. moment obr. | 220 Nm | 148 Nm | 155 Nm | 200 Nm | 210 Nm | 250 Nm | 320 Nm | 320 Nm | 350 Nm |
Przysp. 0-100 km/h | 9,8 s | 12,9 s | 13,2 s | 10,4 s | 14,9 s | 13,2 s | 10,6 s | 10,2 s | 9,0 s |
Prędkość maks. | 200 km/h | 179 km/h | 186 km/h | 204 km/h | 171 km/h | 179 km/h | 197 km/h | 200 km/h | 214 km/h |
Średnie zuż. paliwa | 7,4 l/100 km | 8,1 l/100 km | 7,9 l/100 km | 7,9 l/100 km | 6,0 l/100 km | 6,0 l/100 km | 6,0 l/100 km | 6,1 l/100 km | 6,6 l/100 km |
2003 debiut opisywanego VW Tourana
2006 pierwsza poważna modernizacja
2007 podwyższony, uterenowiony Touran w wersji Cross
2010 druga modernizacja, diesle z pompowtryskiwaczami zostają zastąpione przez diesle common rail
2015 nowa generacja modelu
+ Dużo miejsca nad głowami pasażerów.
+ Szerokie zaplecze części zamiennych.
+ Oszczędne i dynamiczne diesle 2.0 TDI Common Rail.
+ Olbrzymia podaż aut na rynku wtórnym.
- Wysoki poziom awaryjności.
- Spora grupa nieudanych silników.
- Przeciętne wykończenie tanich wersji.
Najlepsze wersje to 1.6 z LPG, 1.9 TDI do 2005 r. oraz 2.0 TDI Common Rail.
1.4 TSI TC, 2.0 TDI PD. W dużej liczbie aut po wypadkach szwankuje elektronika.
Funkcjonalność 5/6
Gama silników 5/6
Niezawodność 3/6
Koszty 5/6
SUMA 18/24 pkt