Gama nowego Tucsona poszerzy się o 265-konną wersję z napędem hybrydowym plug-in.
Oto pierwsze zdjęcia nowej wersji Tucsona, czyli Plug-in Hybrid. Napęd samochodu składa się z turbodoładowanego silnika spalinowego 1.6, silnika elektrycznego o mocy prawie 67 kW i trakcyjnego akumulatora litowo-polimerowego o pojemności 13,8 kWh. W sumie system generuje 265 KM, co czyni auto najmocniejszą wersją w gamie Tucsona nowej generacji.
Układ napędowy rozwija 350 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Samochodem można też jeździć w trybie całkowicie elektrycznym. Wówczas zasięg wynosi ponad 50 km (wg WLTP). Standardem w tej wersji jest napęd na cztery koła.
Wersja Plug-in Hybrid ma jeden z mniejszych bagażników w całej gamie Tucsona, choć jego pojemność wynosząca od 558 do 1737 l i tak jest bardzo duża. Odmiana ze 150-konnym silnikiem spalinowym (ale bez układu tzw. łagodnej hybrydy, czyli mild hybrid) ma bagażnik wielkości 620-1799 l, a wersja z klasycznym napędem hybrydowym 616-1795 l.
Odmiana Plug-in Hybrid pojawi się wiosną 2021 r., ale nową generację Tucsona można kupić w Polsce już dziś. W gamie znalazły się wersje z silnikami spalinowymi o mocy od 136 do 180 KM oraz odmiana z napędem hybrydowym rozwijająca 230 KM.
Tucson to kluczowy model Hyundaia w Europie. Poprzednia generacja aż przez cztery lata z rzędu (2016-2019) była najlepiej sprzedającym się samochodem tego producenta na naszym kontynencie (dane: JATO Dynamics).