Magazyn Auto
Serwis pod patronatem magazynu Motor
265-konny kompaktowy SUV – Hyundai Tucson Plug-in Hybrid

265-konny kompaktowy SUV – Hyundai Tucson Plug-in Hybrid

265-konny kompaktowy SUV – Hyundai Tucson Plug-in Hybrid

Gama nowego Tucsona poszerzy się o 265-konną wersję z napędem hybrydowym plug-in.

  • Najmocniejsza odmiana w gamie nowego Tucsona
  • Standardowy napęd 4x4
  • Debiut na rynku: wiosna 2021 r.

Oto pierwsze zdjęcia nowej wersji Tucsona, czyli Plug-in Hybrid. Napęd samochodu składa się z turbodoładowanego silnika spalinowego 1.6, silnika elektrycznego o mocy prawie 67 kW i trakcyjnego akumulatora litowo-polimerowego o pojemności 13,8 kWh. W sumie system generuje 265 KM, co czyni auto najmocniejszą wersją w gamie Tucsona nowej generacji.

Układ napędowy rozwija 350 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Samochodem można też jeździć w trybie całkowicie elektrycznym. Wówczas zasięg wynosi ponad 50 km (wg WLTP). Standardem w tej wersji jest napęd na cztery koła.

Wersja Plug-in Hybrid ma jeden z mniejszych bagażników w całej gamie Tucsona, choć jego pojemność wynosząca od 558 do 1737 l i tak jest bardzo duża. Odmiana ze 150-konnym silnikiem spalinowym (ale bez układu tzw. łagodnej hybrydy, czyli mild hybrid) ma bagażnik wielkości 620-1799 l, a wersja z klasycznym napędem hybrydowym 616-1795 l.

Odmiana Plug-in Hybrid pojawi się wiosną 2021 r., ale nową generację Tucsona można kupić w Polsce już dziś. W gamie znalazły się wersje z silnikami spalinowymi o mocy od 136 do 180 KM oraz odmiana z napędem hybrydowym rozwijająca 230 KM.

Tucson to kluczowy model Hyundaia w Europie. Poprzednia generacja aż przez cztery lata z rzędu (2016-2019) była najlepiej sprzedającym się samochodem tego producenta na naszym kontynencie (dane: JATO Dynamics).

tucsonPHEV
Wersja Plug-in Hybrid rozwija 350 Nm maksymalnego momentu obrotowego.
tucsonHyb
Nowy Tucson jest też dostępny m.in. w wersji z klasycznym napędem hybrydowym (230 KM).

 

Czytaj także