Ma 374 KM, napęd elektryczny, ale zasilający go prąd produkują z wodoru pokładowe ogniwa paliwowe. Oto najbardziej zaawansowana technicznie wersja BMW X5.
Obecna generacja SUV-a X5 jest oferowana z napędem spalinowym i hybrydowym. Producent przygotował także eksperymentalną wersję tego modelu z ogniwami paliwowymi. To iX5 Hydrogen.
BMW iX5 Hydrogen ma napęd elektryczny, rozwijający 374 KM. Prąd jest produkowany w pokładowych ogniwach paliwowych, które uzyskują go z wodoru. Wodór znajduje się zaś w dwóch zbiornikach wykonanych z tworzyw sztucznych wzmocnionych włóknami węglowymi.
Wodór jest w nich przechowywany pod ciśnieniem 700 barów. Do obu zbiorników mieści się łącznie prawie sześć kilogramów tego surowca. Ich tankowanie do pełna zajmuje od trzech do czterech minut.
Nie mniej nowatorskie jest ogumienie modelu iX5 Hydrogen. Dostarczone przez firmę Pirelli opony wykonano z gumy oraz sztucznego jedwabiu. Obręcze kół są aż 22-calowe i mają aerodynamiczny kształt, który służy obniżeniu współczynnika oporu powietrza i tym samym zwiększeniu zasięgu. Niestety, tego parametru jeszcze nie podano.
Część elementów ozdobnych karoserii wykonano w technice druku 3D. Wśród nich znalazły się np. elementy grilla.
BMW iX5 Hydrogen zostanie wyprodukowane w krótkiej serii pod koniec 2022 r. Samochody będą służyć celom badawczym i demonstracyjnym.