W ofercie BYD nie brakuje modeli z mocnymi, oszczędnymi oraz dynamicznymi napędami hybrydowymi.
Napęd hybrydowy łączy dwa różne źródła sił napędowych. W przypadku samochodów marki BYD są to mocne silniki elektryczne oraz wydajne jednostki spalinowe. Hybrydy plug-in BYD są łatwe do zidentyfikowania. Mają w nazwie dopisek Super DM-i (skrót od Dual Mode oraz intelligent).
To autorskie rozwiązanie marki, które projektowano pod kątem wydajności energetycznej, niskiego zużycia paliwa oraz wysokiego komfortu jazdy. Elektryczny tryb jazdy sprawia, że w kabinie jest cicho, a auto dynamicznie i płynnie nabiera prędkości. Elektronika sterująca pracą napędu odzyskuje energię elektryczną podczas hamowania. Na postoju akumulator trakcyjny można doładować z zewnętrznego źródła prądu. Gdy poziom naładowania akumulatora spadnie poniżej zadanej przez użytkownika wartości, silnik automatycznie włączy się dla zwiększenia zasięgu. Silnik spalinowy pełni wówczas rolę generatora energii. To szeregowy tryb pracy napędu.
Jest też tryb równoległy, w którym koła są napędzane przez silniki spalinowy oraz elektryczny. Zapewnia to maksymalną dynamikę. Sterownik napędu dobiera optymalny w danej chwili tryb pracy, więc kierowca niczego nie musi przełączać.
Długi na 4,77 m SUV jest propozycją dla wymagających. Oferuje atrakcyjny design nadwozia i wnętrza, bogate wyposażenie oraz świetne osiągi. Już bazowa wersja Boost, której cenę ustalono na 169 900 zł, zapewnia systemową moc na poziomie 218 KM oraz sięgający 300 Nm moment obrotowy. Takimi samymi parametrami legitymuje się odmiana Comfort, która ma większy akumulator trakcyjny. Kto potrzebuje lepszej dynamiki, może zdecydować się na flagową odmianę Design. W jej przypadku mocne wciśnięcie pedału gazu wyzwala 324 KM i 550 Nm.
Nakreślona miękkimi liniami limuzyna ma aż 4,78 m długości oraz 2,72-metrowy rozstaw osi. Takie rozmiary umożliwiły zaprojektowanie przestronnego wnętrza oraz pojemnego bagażnika (508/1295 l). Hybrydowy zespół napędowy rozwija 212 KM i 300 Nm. Nie tylko zapewnia dobre osiągi (sprint do 100 km/h trwa 7,5 s), ale również jest wydajny. Zużycie paliwa w cyklu mieszanym wynosi 4,8 l/100 km. Jeżeli akumulator trakcyjny będzie regularnie ładowany, znacząco spadnie. Dość powiedzieć, że w trybie elektrycznym w cyklu miejskim można pokonać do 140 km, a łączny zasięg wynosi 1050 km. Cena startuje z poziomu 129 900 zł.
Producent naszpikował eleganckiego sedana nowoczesnymi technologiami. Drzwi można otworzyć dzięki karcie NFC, a funkcja V2L pozwala na zasilanie zewnętrznych urządzeń elektrycznych prądem czerpanym z akumulatora trakcyjnego samochodu. Oczywiście BYD SEAL 6 DM-i świetnie sprawdza się też w głównej roli, do której został stworzony, a więc wygodnego, komfortowego i oszczędnego transportu kierowcy i pasażerów w nawet najodleglejsze zakątki kontynentu – zasięg określony według normy WLTP wynosi do 1505 km, z czego do 140 km można pokonać w trybie elektrycznym. Do wyboru są odmiany o mocy 184 i 212 KM. Cennik bogato wyposażonej wersji Boost otwiera kwota 152 600 zł.
Ostatnie lata upłynęły pod znakiem dynamicznego rozwoju segmentu SUV-ów. Cieszy, że BYD nie postawiło wszystkiego na jedną, niezwykle modną kartę, ale zadbało także o potrzeby klientów szukających pakownego, komfortowego i oszczędnego kombi. SEAL 6 DM-i Touring dokłada do tego atrakcyjny design nadwozia i wnętrza oraz rozsądną cenę – 184-konna wersja Boost została wyceniona na 159 100 zł. Szczebel wyżej znajdują się warianty Comfort Lite i Comfort. Napędy obu rozwijają 212 KM, a za sprawą akumulatora 19 kWh w trybie elektrycznym pozwalają przejechać w cyklu miejskim do 130 km, a łączny zasięg to 1350 km.