Magazyn Auto
Serwis pod patronatem magazynu Motor
Citroën C5 Aircross – przód i bok podczas ładowania na podjeździe przed domem

Citroën C5 Aircross – nowy król komfortu

Citroën C5 Aircross – nowy król komfortu

Citroën C5 Aircross przeszedł zmiany, które wyróżniły go wśród innych modeli francuskiej marki i wprowadziły do jej gamy nowy kanon stylistyczny. Oto co nowego ma do zaoferowania klasowy król komfortu.

Zmodernizowany Citroën C5 Aircross wprowadza do designu marki nowe środki wyrazu. Przód auta, dotychczas zdominowany przez krągłości, otrzymał bardziej uporządkowane linie, z poziomymi listwami łączącymi podwójne diodowe światła dzienne. Bardziej zdecydowany wygląd mają teraz także tylne światła. Efektownej całości dopełniają nowocześniej zaprojektowane zderzaki, a także nowości w ofercie wzorów felg i kolorów lakieru.

Citroën C5 Aircross – tył i bok w ruchu

Zmodernizowanemu przodowi Citroëna towarzyszy zmieniona tylna partia z nowymi światłami. Nowością jest też niebieski lakier Blue Eclipse.

Wnętrze Citroëna zyskało większy, 10-calowy ekran centralny HD oraz inaczej zaprojektowaną konsolę środkowa z wkomponowaną chromowaną dźwigienką automatu i wygodniej usytuowanym przełącznikiem trybów jazdy. Do wyboru są też nowe rodzaje wykończenia.

Poprawione fotele zapewniają jeszcze wygodniejszą podróż. Dzięki nim i montowanemu seryjnie zawieszeniu Citroën Advanced Comfort z progresywnymi ogranicznikami hydraulicznymi C5 Aircross nie tylko pozostał najwygodniejszym kompaktowym SUV-em, ale podniósł poprzeczkę w dziedzinie komfortu jeszcze wyżej.

Samochód nadal wyróżnia się świetną funkcjonalnością. Zapewniają ją m.in. tylne siedzenia w znanej z minivanów formie 3 niezależnych foteli. A także ukryty za bezdotykowo otwieraną pokrywą bagażnik o pojemności aż 580 litrów. Po przesunięciu siedzeń drugiego rzędu w przód rośnie do 720 l, a ich złożenie i załadowanie po dach daje wynik 1630 l.

W odmianie z hybrydowym napędem typu plug-in to, odpowiednio, 460, 600 i 1510 litrów. Połączenie benzynowego silnika 1.6 turbo z elektrycznym zapewnia jej 225 KM mocy i bardzo dobre osiągi (0-100 km/h w 8,7 s). Wersja ta potrafi rozpędzić się „na prądzie” do 135 km/h, a zasięg w tym trybie wynosi według WLTP niezłe 55 km.

Citroën C5 Aircross – znaczek hybrid

Pełne naładowanie baterii o pojemności 13,2 kWh trwa 2-4 godziny przy wykorzystaniu wallboxu lub 4-7,5 godziny, gdy korzysta się z domowego gniazdka. Do wyboru są też 130-konne benzynowe i wysokoprężne warianty C5 Aircross.

Dopełnieniem dbałości o dobre samopoczucie podróżnych jest bogaty zestaw systemów dbających o ich bezpieczeństwo i wspomagających prowadzącego we wszelkich sytuacjach drogowych. Kierowca nowego Citroëna może też liczyć na informacje o ruchu drogowym w czasie rzeczywistym oraz ostrzeganie przed fotoradarami.

Czytaj także