Jest pierwszym modelem w historii tego wytwórcy z napędem hybrydowym. Dacia Jogger Hybrid 140 do Polski zawitała ponad rok od premiery. Jej cena okazuje się aż o 23 500 zł wyższa niż wariantu z podstawowym silnikiem ECO-G 100.
Dacia Jogger Hybrid 140 korzysta z układu napędowego, znanego z wielu modeli Renault. Składa się on z wolnossącej, benzynowej jednostki napędowej 1.6 o mocy 94 KM (148 Nm przy 3200 obr./min) oraz dwóch silników elektrycznych o mocy 49 i 20 KM (alternator z funkcją rozrusznika).
Hybrydowy układ napędowy Dacii Jogger łącznie rozwija 140 KM, a za przekazanie momentu obrotowego odpowiada w nim bezsprzęgłowa przekładnia wielotrybowa. Ostatni element układanki stanowi niewielki akumulator litowo-jonowy o pojemności 1,2 kWh (objęty 8-letnią gwarancją z przebiegiem do 160 tys. km).
Dacia Jogger Hybrid 140 w cennikach startuje z pułapu 109 550 zł – tyle zapłacimy za drugi w gamie wariant Expression. W podstawowym to rumuńskie auto nie jest oferowane, podobnie jak w najdroższym o nazwie Extreme+.
Jogger Expression z napędem hybrydowym dysponuje dość skromnym wyposażeniem seryjnym. Takie auto ma m.in. klimatyzację manualną, światła LED, elektrycznie sterowane lusterka i szyby, system multimedialny z 8-calowym ekranem dotykowym, kierownicę pokrytą eko-skórą oraz tylne czujniki parkowania.
Droższa odmiana Extreme (od 114 350 zł) do powyższych elementów „dorzuca” automatyczną klimatyzację, kamerę cofania, dostęp bezkluczykowy, stoliki w oparciach foteli czy 16-calowe obręcze z lekkich stopów.
Dacia Jogger Hybrid 140, podobnie jak inne warianty tego samochodu, występuje z kabiną 5- lub 7-miejscową. Dwa dodatkowe fotele stanowią wydatek 4500 zł.
Dacia Jogger Hybrid 140 dysponuje 50-litrowym zbiornikiem paliwa, a średnio na 100 km – według danych producenta – zużywa 4,7-4,8 l benzyny. Auto waży 1357/1385 kg (odpowiednio, odmiana 5- i 7-miejscowa) i od 0 do 100 km/h rozpędza się w 10,0 s. Prędkość maksymalna wynosi 167 km/h.
Dla porównania podstawowa wersja tego auta z dwupaliwowym układem ECO-G o mocy 100 KM (na LPG) i 90 KM (na benzynie) do 100 km/h rozpędza się w czasie 12,3/13,0 s (LPG) lub 12,5/13,2 s (benzyna). Bardziej dynamiczny jest wariant TCe 110, który na to samo potrzebuje 10,5/11,2 s.
W jego przypadku zużycie paliwa wynosi 5,7-5,8 l/100 km. Z kolei ECO-G średnio do pokonania 100 km potrzebuje „wypić” 7,7-7,8 l LPG lub 6,0-6,1 l benzyny.
Co istotne, Dacia Jogger Hybrid 140 dysponuje bagażnikiem o podstawowej pojemności 607 l (wersja 5-miejscowa) lub 160 l (7-miejscowa).
Dla porównania – nowa Dacia Duster Hybrid 140 kosztuje od 111 400 zł. W przypadku modeli Renault z tym samym układem napędowym zapłacimy: