Nowy Mercedes-AMG GT Coupe na początku będzie oferowany w dwóch wersjach – z silnikiem 4.0 V8 biturbo rozwijającym 476 lub 585 KM. To ewolucja jednostki z pierwszej generacji auta, ale w wielu innych kwestiach GT Coupe to zupełnie inny niż poprzednik samochód. Kluczowych zmian jest naprawdę dużo.
Mercedes zaprezentował drugą generację modelu GT z nadwoziem typu coupe. Samochód został skonstruowany od podstaw, a jego rozmiary są większe niż produkowanego w latach 2014-2021 poprzednika. Podstawowe dane są następujące: długość 473 cm (+17 cm), szerokość 198 cm (+4 cm), wysokość 135 cm (6 cm), rozstaw osi 270 cm (+7 cm).
Nowe GT otrzymało strukturę nadwozia, do budowy której wykorzystano aluminium, stal, magnez oraz materiały kompozytowe (włókna szklane i węglowe). Mercedes zastosował w GT aktywne rozwiązania aerodynamiczne. Są to m.in. automatycznie otwierane i zamykane poziome oraz pionowe zasłony z przodu, ruchomy element zainstalowany w podłodze przed silnikiem (jego ustawienie zmienia się w zależności od wybranego trybu jazdy), a także wysuwany z pokrywy bagażnika spojler. Dostępny będzie także pakiet aerodynamiczny, w skład którego wchodzi m.in. większy, stały tylny spojler.
Na początku AMG GT Coupe będzie dostępne z czterolitrowym silnikiem benzynowym V8 z podwójnym doładowaniem, połączonym z 9-biegową przekładną automatyczną.
Bazowy wariant 55 generuje 476 KM i 700 Nm, a wyposażone w niego auto przyspiesza od 0 do 100 km/h w 3,9 s i może się rozpędzić do 295 km/h. Ta jednostka w wariancie 63 ma m.in. większe ciśnienie doładowania i zmodyfikowaną elektronikę sterującą, co przekłada się na lepsze parametry: 585 KM i 800 Nm. Mocniejsza odmiana jest też wyraźnie dynamiczniejsza: 100 km/h uzyskuje po 3,2 s od startu, a rozpędzanie kończy się przy prędkości 315 km/h.
Nowe AMG GT Coupe otrzymało seryjnie napęd na obie osie ze zmiennym rozdziałem momentu obrotowego (dostępny jest tryb, w którym jego całość trafia tylko na tylne koła). Ponadto tylny mechanizm różnicowy ma blokadę.
W wyposażeniu seryjnym znalazły się także zawieszenie AMG Active Ride Control (adaptacyjne amortyzatory oraz aktywne hydrauliczne stabilizatory zamiast konwencjonalnych), a także układ tylnych kół skrętnych. Opcjonalnie auto może otrzymać system unoszenia przedniej osi o 30 mm, ułatwiający pokonywanie np. progów zwalniających.
Kierowca AMG GT może korzystać z systemu AMG Dynamic Select, umożliwiającego wybór jednego z sześciu trybów jazdy: Slippery (śliska nawierzchnia), Comfort, Sport, Sport+, Individual oraz Race.