Magazyn Auto
Serwis pod patronatem magazynu Motor
Najlepsze Auta Roku Zagłosuj
BMW iX przód

Flagowy elektryczny SUV BMW – iX – został poddany modernizacji stylistycznej i technicznej

fot. BMW

Flagowy elektryczny SUV BMW – iX – został poddany modernizacji stylistycznej i technicznej

Przeprowadzony właśnie face lifting BMW iX nie odmienia w zasadniczy sposób stylizacji auta. Modyfikacje wizualne tego wielkiego SUV-a na prąd należą raczej do tych mniejszych. Najważniejsze zmiany kryją się gdzie indziej: po modernizacji silniki są mocniejsze, a zasięg – większy. Poznaliśmy też polskie ceny flagowca BMW.

BMW pokazało swojego flagowego elektryka pod koniec 2020 r. i okazał się on jednym z najbardziej kontrowersyjnie stylizowanych aut tej bawarskiej marki.

Po nieco ponad czterech latach od debiutu uznano, że nadszedł czas na face lifting. Trzeba się jednak dobrze przyjrzeć, by zauważyć zmiany w stylizacji. Oto najważniejsze modyfikacje w BMW iX anno domini 2025 r.

Trochę więcej M

W porównaniu z poprzednikiem nowe iX ma przeprojektowane zderzaki, wnętrza reflektorów i grill. Do tego dochodzą nowe wzory aluminiowych obręczy (po raz pierwszy dostępne są 23-calowe) oraz sześć nowych odcieni lakierów.

Do obu słabszych wariantów można teraz zamówić pakiety stylizacyjne M Sport i M Sport Pro (w tym drugim zastosowano m.in przyciemniane światła), standardowe w topowej odmianie auta M70. Pakiet M Sport do wnętrza obejmuje m.in. nowe, lepiej wyprofilowane siedzenia czy trójramienną kierownicę.

Mocniejsze, ale ekonomiczniejsze

Ważniejsze zmiany zaszły w dziedzinie układów napędowych iX-a. Ulepszenia w elektronice sterującej (a także w łożyskach kół i zastosowanie opon o mniejszych oporach toczenia) wpłynęły na obniżenie zużycia energii elektrycznej o maksymalnie 8%. Udoskonalono także proces przygotowania – nowych – akumulatorów do ładowania, a także sam jego proces.

Nowe iX jest teraz dostępne w następujących, mocniejszych niż poprzednio wersjach:

  • iX xDrive45: 408 KM (+82 KM w stosunku do iX xDrive40), 700 Nm, nowy akumulator trakcyjny o pojemności netto 94,8 kWh zamiast 71 kWh (ładowanie DC 175 kW, AC do 22 kW), zasięg wg WLTP 490–602 km, przyspieszenie od 0 do 100 km 5,1 s, prędkość maksymalna 200 km/h
  • iX xDrive60: 544KM (+21 KM w stosunku do iX xDrive50), 765 Nm, nowy akumulator trakcyjny o pojemności netto 109,1 kWh zamiast 105,2 kWh (ładowanie DC 195 kW, AC do 22 kW), zasięg wg WLTP 563–701 km, przyspieszenie od 0 do 100 km 4,6 s, prędkość maksymalna 200 km/h
  • iX M70 xDrive: 659 KM (+40 KM w stosunku do iX M60 xDrive), 1015 Nm, nowy akumulator trakcyjny o pojemności netto 108,9 kWh zamiast 105,2 kWh (ładowanie DC 195 kW, AC do 22 kW), zasięg wg WLTP 521-600 km, przyspieszenie od 0 do 100 km 3,8 s, prędkość maksymalna 250 km/h

Poza wyraźnymi ulepszeniami w napędzie wprowadzono poprawki w układzie jezdnym. Zawieszenie otrzymało inne zestrojenie, a przy tylnej osi zastosowano dodatkowe hydrauliczne łożysko.  Topowe iX M70 xDrive ma seryjnie adaptacyjne zawieszenie pneumatyczne o specyficznym dla tej wersji zestrojeniu (podobnie jest ze stabilizatorami), układ tylnych kół skrętnych i sportowy układ hamulcowy.

BMW iX po liftingu zostało już wycenione. Tyle kosztują u nas poszczególne wersje:

  • iX xDrive45: od 375 500 zł
  • iX xDrive60: od 450 000 zł
  • iX M70 xDrive: 560 000 zł
bmw-iX-przod-2
Nowe są m.in. zderzak, grill i wnętrza lamp.
fot. BMW
bmw-iX-bok
Linia boczna – bez zmian.
fot. BMW
bmw-iX-tyl-1
Tylny zderzak też jest nowy.
fot. BMW
bmw-iX-przod
Bazowa wersja iX xDrive45.
fot. BMW
bmw-iX-przod-4
Topowy wariant iX M70 xDrive.
fot. BMW
bmw-iX-deska-rozdzielcza
Nawa trójramienna kierownica M. System multimedialny pracuje w oparciu o BMW Operating System 8.5. Zastosowano anteny 5G mające zapewnić lepszą łączność.
fot. BMW
bmw-iX-siedzenia
Sportowe, lepiej wyprofilowane siedzenia to część pakietu M.
fot. BMW
bmw-iX-bagaznik
Pojemność bagażnika wynosi 500–1750 litrów.
fot. BMW

Czytaj także