Magazyn Auto
Serwis pod patronatem magazynu Motor
Ford Ranger PHEV 2025 – przód

Ford Ranger PHEV – jedyny taki pick-up | PIERWSZA JAZDA

fot. Ford

Ford Ranger PHEV – jedyny taki pick-up | PIERWSZA JAZDA

Hybrydy plug-in biją ostatnio rekordy popularności, ale nie we wszystkich segmentach. Za sprawą Forda może się to jednak wkrótce zmienić. Sprawdziliśmy, jak radzi sobie zelektryfikowany wariant najchętniej wybieranego pick-upa w Europie.

  • Jedyny na rynku pick-up z napędem hybrydowym plug-in
  • Do 43 km zasięgu w trybie elektrycznym
  • Ceny od 212 790 zł (brutto)

Niezmiennie od 10 lat Ranger jest najchętniej kupowanym pick-upem w Europie. Przyciąga klientów m.in. bogatą gamą wersji i silników, a także możliwościami transportowymi i terenowymi. W tym roku do sprzedaży trafiła zupełnie nowa, niedostępna wcześniej odmiana – hybryda ładowana z gniazdka, dzięki której grono odbiorców pick-upa Forda ma szansę jeszcze się poszerzyć.

Mocy mu nie zabraknie

„Sercem” układu hybrydowego jest turbodoładowany benzynowy motor 2.3 EcoBoost (190 KM) połączony z 10-biegową skrzynią automatyczną, z którą zintegrowano silnik elektryczny (102 KM). Taka konfiguracja przekłada się na moc systemową wynoszącą 281 KM, a akumulator trakcyjny o pojemności użytkowej 11,8 kWh pozwala przejechać do 43 km w trybie zeroemisyjnym.

Nasze pierwsze próby testowe wykazały, że w praktyce można liczyć na realny zasięg na poziomie ok. 33 km, co i tak jest dobrym wynikiem jak na ważące 2,5 tony auto. Po wyczerpaniu się energii zmagazynowanej w baterii układ wciąż często wspomaga się „elektryką”, dzięki czemu spalanie cały czas utrzymuje się na całkiem rozsądnym poziomie.

 Dane techniczne i cena Ford Ranger PHEV
Silnik  benz. turbo + el.
Pojemność skokowa 2261 cm³
Maksymalna moc 281 KM
Maksymalny moment obrotowy 697 Nm
Pojemność akumulatora 11,8 kWh
Osiągi
Prędkość maksymalna 180 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 9,2 s
Średnie zużycie paliwa 2,8-3,4 l/100 km
CENA od 212 790 zł

W trybie hybrydowym fordowski napęd działa płynnie, a zmiana źródła zasilania odbywa się w sposób właściwie niezauważalny.

Zaskakujący na drodze i poza nią

Na asfalcie Ranger PHEV punktuje niezłym komfortem jazdy oraz prowadzeniem – pod względem zachowania na drodze zdecydowanie bliżej mu do SUV-a niż typowego, siermiężnego pick-upa. Swoje drugie oblicze pokazuje po zjechaniu z utwardzonej nawierzchni.

Tak samo jak w innych wersjach silnikowych, w hybrydzie plug-in również można liczyć na napęd 4x4 z reduktorem i blokadą tylnego mechanizmu różnicowego, co w połączeniu z odpowiednimi oponami i właściwie dobranym trybem jazdy sprawia, że opisywany samochód naprawdę dzielnie spisuje się w terenie.

Ford Ranger PHEV 2025 Stormtrak z przyczepą bok
Wariant plug-in, podobnie jak pozostałe wersje silnikowe, może ciągnąć przyczepę o masie do 3500 kg.
fot. Ford

Niespodzianka na pace

Wnętrze Rangera oferuje optymalne warunki podróży dla czterech dorosłych osób, choć wyżsi pasażerowie jadący na kanapie mogą trochę narzekać na ograniczoną ilość miejsca na nogi i dość krótkie siedzisko. Zastrzeżeń nie budzą natomiast jakość materiałów wykończeniowych ani ich spasowanie. Kokpit, jak na współczesne standardy, jest prosty w obsłudze, a pokładowe multimedia mają przejrzysty interfejs.

Najciekawszym rozwiązaniem w hybrydowym pick-upie Forda jest znajdujący się na „pace” system Pro Power Onboard o mocy 2,3 kW lub 6,9 kW, dzięki któremu auto może służyć za mobilny powerbank, zasilając zewnętrzne urządzenia (np. elektronarzędzia).

Ford Ranger PHEV 2025 Wildtrak Pro Power
 System Pro Power Onboard pozwala wykorzystać energię z akumulatora do zasilania zewnętrznych urządzeń.
fot. Ford

Sama skrzynia ładunkowa jest tylko nieznacznie mniej funkcjonalna niż w pozostałych odmianach, bowiem na jej podłodze powstał niewielki garb ze względu na zamontowaną pod nią baterię. Mimo to nadal bez problemu może pomieścić europaletę i zapewnia blisko 1000 kg ładowności.

Ford Ranger PHEV oferowany jest z trzema poziomami wyposażenia – XLT (212 790 zł), Wildtrak (225 470 zł) i Stormtrak (252 664 zł). W standardzie otrzymuje się m.in. dwustrefową klimatyzację, przednie i tylne czujniki parkowania, kamerę cofania i podgrzewaną przednią szybę.

Ford Ranger PHEV: naszym zdaniem

Ford Ranger PHEV 2025 Stormtrak tył

Pick-up Forda w wariancie PHEV jest całkiem komfortowy na drodze, a do tego nadal doskonale radzi sobie w terenie. Docenić należy również fakt, że nawet podczas jazdy z pustą baterią pozostaje względnie oszczędny.

Ocena 4,5/5

Wersja PHEV stanowi ciekawe uzupełnienie oferty Rangera i udowadnia, że nawet w tym segmencie rynku elektryfikacja może mieć sens

Mateusz Łubiński, „Motor”

Czytaj także