Magazyn Auto
Serwis pod patronatem magazynu Motor
Ford Ranger 2.0 EcoBlue Bi-Turbo A10 e-4WD Wildtrak – test, przód w ruchu

Ford Ranger 2.0 EcoBlue Bi-Turbo A10 e-4WD Wildtrak – dobry pod każdym względem | TEST

Motor

Ford Ranger 2.0 EcoBlue Bi-Turbo A10 e-4WD Wildtrak – dobry pod każdym względem | TEST

Najnowszym Rangerem w wersji Wildtrak Ford udowadnia, że budowę pick-upów opanował do perfekcji. W teście – wersja z dwulitrowym dieslem o mocy 205 KM.

Ford Ranger, najpopularniejszy pick-up w Europie, doczekał się niedawno szóstej odsłony (pierwsza debiutowała w 1982 r.). Testowaliśmy już jego odmianę Raptor, wersję Platinum porównywaliśmy z trzema innymi pick-upami, a teraz Ranger trafił na nasz parking w wydaniu Wildtrak.

W poprzednim Rangerze wersja ta była niemal topową, a zarazem najczęściej wybieraną – stanowiła 60% sprzedaży modelu. Teraz to mniej więcej środkowy wariant (niżej są cztery, wyżej trzy), producent opisuje go jako „komfortowy o sportowym wyglądzie”. Sprawdziliśmy, co jeszcze można o nim powiedzieć.

Ranger ma typową dla pick-upa budowę z solidną ramą nośną. Do tego porządny stały napęd 4 kół z reduktorem, 23,5 cm prześwitu i głębokość brodzenia 80 cm. A w opisywanej wersji także metalowe osłony silnika, skrzyni biegów i układu kierowniczego. Wszystko to czyni ją dzielną w terenie (ale jeśli komuś mało, kolejna w ofercie, droższa o 11,1 tys. zł Wildtrak X, ma też m.in. zawieszenie Bilstein i terenowe opony zamiast wielosezonowych).

Ford-Ranger-2.0-EcoBlue-Bi-Turbo-przejazd-przez-wode-przod

Ford-Ranger-2.0-EcoBlue-Bi-Turbo-przejazd-przez-wode-tyl

Testowane wydanie jest jedynym dostępnym z dwoma najmocniejszymi dieslami. Topowe 240-konne V6 to kapitalny silnik, ale można oszczędzić prawie 50 tys. zł, wybierając diesla R4 o mocy 205 KM... który też okazuje się udaną jednostką. Ma dwie turbosprężarki: wysokiego (o zmiennej geometrii) i niskiego ciśnienia. Dzięki temu zawsze zapewnia kierowcy zapas mocy „pod nogą” – i to nie tylko w niezaładowanym aucie. Zużywa przy tym średnio o 2 l na 100 km mniej niż mocniejszy diesel: od niecałych 7 l na drodze krajowej przez nieco ponad 11 l przy 140 km/h po ok. 13 l w mieście.

Dane techniczne Ford Ranger 2.0 EcoBlue Bi-Turbo A10 e-4WD Wildtrak
Silnik  diesel, biturbo
Pojemność skokowa 1996 cm3
Układ cylindrów/zawory R4/16
Moc maksymalna 205 KM/3750
Maks. moment obrotowy 500 Nm/1720
Napęd 4x4
Skrzynia biegów aut./10-biegowa
Długość/szerokość/wysokość 537/203/187 cm
Rozstaw osi/prześwit 327/23,5 cm
Masa/ładowność 2436/844 kg
Maks. masa przyczepy z hamulcem 3500 kg
Poj. zbiornika paliwa 80 l (ON)
Osiągi, zużycie paliwa (dane prod.)
Prędkość maksymalna 180 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 10,5 s
Średnie zużycie paliwa 8,7-8,9 l/100 km
Zasięg 910 km
Cena 257 808 zł

Ranger ma resory piórowe z tyłu dla zapewnienia porządnej ładowności (ok. 850 kg). Skutkiem ubocznym jest toporne tłumienie np. uskoków nawierzchni. Generalnie jednak komfort jazdy jest naprawdę niezły. A z ładunkiem – wręcz wysoki. Byłby zapewne jeszcze lepszy, gdyby testowany Ford poruszał się na seryjnych oponach 255/65 R18, a nie opcjonalnych 255/55 R20.

170-konnego Rangera z podwójną kabiną można mieć za 205 tys. zł brutto, dopłata ok. 50 tys. zł do mocniejszej, bogatszej... po prostu dużo lepszej testowanej wersji wydaje się uzasadniona.

Ford Ranger 2.0 EcoBlue Bi-Turbo A10 e-4WD Wildtrak – test: podsumowanie

  • użyteczność i wygoda, spore zdolności terenowe, niezłe osiągi, rozsądne spalanie – zwłaszcza w trasie, bogate wyposażenie
  • nieporęczne rozmiary 

205-konny Ford Ranger Wildtrak ma wszystko, co potrzebne, by okazać się jeszcze popularniejszym od poprzednika.

Czytaj także