Nowa generacja średniej wielkości vanów Forda na początek do sprzedaży trafiła z dieslami. Potem dojdą jeszcze napędy hybrydowy oraz elektryczny. Zarówno osobowe vany – takie jak Tourneo Custom – jak i szeroka gama silników do wyboru to dziś coraz rzadsze zjawiska.
Ford rozpoczął sprzedaż nowej generacji vanów średniej wielkości. Do klientów szukających samochodu o użytkowym charakterze kierowany jest Transit Custom (dostępny w wariantach do przewozu 3-9 osób).
Lepiej wykończoną i atrakcyjniej stylizowaną alternatywą jest – pozycjonowany przez Forda jako samochód osobowy – model Tourneo Custom, który będzie dostępne także jako kamper o nazwie Nugget.
Auta dzielą szkielet nadwozia, który jest o 13% bardziej aerodynamiczny niż dotychczas, o 30% sztywniejszy oraz ma niżej położoną podłogę, co ułatwia załadunek lub wsiadanie. Optymalizacje pozwoliły także na zwiększenie przestronności wnętrza oraz zmniejszenie masy samochodu – nawet o ponad 100 kg.
Podobnie jak w mniejszych modelach, także w przypadku Customów Ford postanowił umożliwić klientom precyzyjne dopasowanie auta do indywidualnych potrzeb poprzez dostępność różnych długości nadwozia, wersji wyposażeniowych czy napędów.
Początkowo Ford Tourneo Custom będzie oferowany z dieslami, napędem na przednie lub cztery koła i ręczną skrzynią bądź 8-biegowym automatem. W połowie bieżącego roku gamę uzupełni benzynowa hybryda z możliwością ładowania akumulatora trakcyjnego prądem z sieci, a jesienią ofertę domknie elektryczna wersja o zasięgu ponad 300 km.
Dane techniczne i cena | Ford Tourneo Custom 2.0 EcoBlue |
---|---|
Silnik | turbodiesel |
Pojemność skokowa | 1996 cm3 |
Układ cylindrów/zawory | R4/16 |
Moc maksymalna | 150 KM |
Maks. moment obrotowy | 360 Nm |
Osiągi | |
Prędkość maksymalna | b.d. |
Przyspieszenie 0-100 km/h | b.d. |
Średnie zużycie paliwa | 7,4-8,0 l/100 km |
CENA | od 234 659 zł |
Mimo dużych rozmiarów Ford Tourneo Custom okazuje się łatwy w prowadzeniu. To zasługa dobrej widoczności i systemów wsparcia kierowcy, z kamerą cofania włącznie. 150- i 170-konnym dieslom nie brakuje werwy. Koncepcja multimediów czy wystroju wnętrza nawiązuje do osobowych Fordów. Szkoda tylko, że w kabinie znalazło się sporo szarych tworzyw, które nie każdemu muszą odpowiadać.
Ford Tourneo Custom nie jest tani, co rekompensuje bogatym wyposażeniem, obejmującym m.in. system multimedialny SYNC4 czy podgrzewanie foteli i przedniej szyby.
Z generacji na generację zmniejsza się dystans między vanami a autami typowo osobowymi. Bogato wyposażone Tourneo Custom to ciekawa alternatywa dla rodzinnego SUV-a
Łukasz Szewczyk, tygodnik „Motor”