Magazyn Auto
Serwis pod patronatem magazynów Motor oraz Auto
Ineos Grenadier przód

Ineos Grenadier – ceny w Polsce, dane techniczne, dealerzy

Ineos Grenadier – ceny w Polsce, dane techniczne, dealerzy

Debiutująca na rynku motoryzacyjnym marka Ineos przedstawiła specyfikację i dane techniczne swojego pierwszego modelu – terenowego Grenadiera. Podano też, gdzie będzie go można w Polsce kupić.

Po pięciu latach opracowywania i testowania prototypów brytyjski samochód terenowy Grenadier (stworzony od podstaw przez firmę Ineos Automotive, będącą częścią koncernu chemicznego Ineos) wchodzi na rynek. Sieć sprzedaży i serwisów ma do końca roku obejmować ponad 200 punktów w 50 krajach.

Potwierdzono już dwa pierwsze polskie przedstawicielstwa (mają zostać otwarte latem br.). To firmy Auto Fus Group w Warszawie oraz Team Marek Pasierbski w Długołęce koło Wrocławia. Obsługę mają z czasem zapewnić również wybrane autoryzowane punkty Bosch Car Service, a także warsztaty specjalizujące się w naprawach samochodów 4x4.

Jak zaznaczono, możliwość składania zamówień, konfigurator internetowy i centrum obsługi klienta zostaną uruchomione 18 maja, a zamówienia będzie można sfinalizować u dealerów lub bezpośrednio w Ineos w przypadku głównych rynków premierowych (w tym w Polsce).

W Europie Ineos udziela na Grenadiera pięcioletniej gwarancji bez limitu kilometrów, a przeglądy zalecane są co rok lub co pół roku w przypadku ciągłego użytkowania w trudnych warunkach. Klienci, którzy chcą przeprowadzić prace przy samochodzie samodzielnie, będą mogli skorzystać z interaktywnych podręczników 3d oraz zdalnego wsparcia zespołu technicznego.

Ineos Grenadier to twardy, ale jednocześnie nowoczesny samochód terenowy stworzony dla klientów, którym SUV nie wystarcza. Auto oparto o ramę podłużnicową (ma 12 lat gwarancji na perforację), w zawieszeniu wykorzystano osie opracowane wraz z firmą Carraro (dostawca m.in. dla ciągników John Deere i Claas), układ pięciowahaczowy, stabilizatory, sprężyny Eibacha oraz opony Bridgestone Dueler All-Terrain 001 lub bardziej terenowe BFGoodrich All-Terrain T/A KO2 . Do wyboru są stalowe felgi 17- lub 18-calowe albo aluminiowe o tych samych rozmiarach. Za elementy układu hamulcowego odpowiada Brembo.

Do napędu stosowane są zmodyfikowane rzędowe sześciocylindrowe silniki 3.0 BMW: benzynowy B58 (286 KM, 450 Nm) lub biturbodiesel B57 (249 KM, 550 NM). Oba są łączone z 8-biegowym automatem ZF.

Grenadier ma stały napęd na cztery koła z dwubiegową skrzynią rozdzielczą i centralnym mechanizmem różnicowym (marki Tremec). Przeguby oraz wały napędowe dostarczyła firma Dana Spicer, natomiast uruchamiane elektronicznie blokady przedniego i tylnego dyferencjału – Eaton Industries (standard tylko w wersji Trailmaster). Grenadier rozpędza się do prędkości maksymalnej 160 km/h, a przyspieszenie od 0 do 100 km/h wynosi 8,6 s w wersji benzynowej i 9,9 s z dieslem.

Ineos Grenadier to postawny samochód – jego podstawowe wymiary to: długość 489,6 cm, szerokość 193,0 cm, wysokość 203,6 cm, rozstaw osi 292,2 cm. Auto może holować przyczepę o masie do 3,5 t. Pojemność bagażnika wynosi 1152 l do dachu za siedzeniami 2 rzędu w odmianach Station Wagon lub 1255 w Utility Wagon. Maksymalnie da się zapakować, odpowiednio, 2035 lub 2088 l.

Parametry terenowe Grenadiera są zaś następujące:

  • prześwit: 264 mm
  • głębokość brodzenia: 800 mm
  • kąt natarcia: 35,5˚
  • kąt wykrzyżowania osi: 28,2˚
  • kąt zejścia: 36,1˚

Do wyboru przewidziano odmiany użytkowe Utility Wagon (2- lub 5-miejscowe) oraz bardziej komfortowe Station Wagon (5-osobowe).
Ceny w Polce są następujące (wersje benzynowa i wysokoprężna kosztują tyle samo)

  • Utility Wagon (2 os.) – od 279 100 zł
  • Utility Wagon (5 os.) ˜˜ – od 286 100 zł
  • Station Wagon (5 os.) – od 320 900 zł
ineos_grenadier_przod_2
Najbardziej terenowa odmiana Grenadiera Station Wagon nazywa się Trailmaster. Wyposażono ją m.in. w snorkel.
Ineos
ineos_grenadier_tyl
Trailmaster ma standardowo blokady przedniego i tylnego mechanizmu różnicowego oraz terenowe opony BFGoodrich.
Ineos
ineos_grenadier_przod
Ineos Grenadier Station Wagon w bardziej komfortowej odmianie Fieldmaster Edition.  
Ineos
ineos_grenadier_bok
Wersje „robocze” Utility Wagon mają seryjnie blaszane panele zamiast tylnych szyb, ale bez dopłaty można zamienić je na okna, z kolei w Station Wagon da się zrobić odwrotnie.
Ineos
ineos_grenadier_deska_rozdzielcza
Duże przyciski i pokrętła można obsługiwać w rękawiczkach. System multimedialny z 12,3-calowym ekranem jest seryjny i łączy się z Apple CarPlay (bezprzewodowo) i Android Auto (przewodowo). Standardem w każdej odmianie jest automatyczna klimatyzacja.
Ineos
ineos_grenadier_konsola_w_dachu
Z konsoli na dachu steruje się m.in. blokadami mostów i podłączonymi dodatkowo urządzeniami. 
Ineos
ineos_grenadier_siedzenia
Siedzenia dostarcza Recaro. Tapicerka może być winylowa, materiałowa lub skórzana. 
Ineos
ineos_grenadier_bagaznik
Kanapa wersji Station Wagon jest mocniej cofnięta niż w wersjach Utility – bagażnik ma nieco mniejszą pojemność, ale pasażerowie mają więcej miejsca na nogi.
Ineos
ineos_grenadier_bagaznik_1
Bagażnik zaprojektowano tak, by można w nim było zmieścić europaletę.
Ineos

Czytaj także