Debiutująca na rynku motoryzacyjnym marka Ineos przedstawiła specyfikację i dane techniczne swojego pierwszego modelu – terenowego Grenadiera. Podano też, gdzie będzie go można w Polsce kupić.
Po pięciu latach opracowywania i testowania prototypów brytyjski samochód terenowy Grenadier (stworzony od podstaw przez firmę Ineos Automotive, będącą częścią koncernu chemicznego Ineos) wchodzi na rynek. Sieć sprzedaży i serwisów ma do końca roku obejmować ponad 200 punktów w 50 krajach.
Potwierdzono już dwa pierwsze polskie przedstawicielstwa (mają zostać otwarte latem br.). To firmy Auto Fus Group w Warszawie oraz Team Marek Pasierbski w Długołęce koło Wrocławia. Obsługę mają z czasem zapewnić również wybrane autoryzowane punkty Bosch Car Service, a także warsztaty specjalizujące się w naprawach samochodów 4x4 (TUTAJ przeczytasz jak jeździ to auto).
Jak zaznaczono, możliwość składania zamówień, konfigurator internetowy i centrum obsługi klienta zostaną uruchomione 18 maja, a zamówienia będzie można sfinalizować u dealerów lub bezpośrednio w Ineos w przypadku głównych rynków premierowych (w tym w Polsce).
W Europie Ineos udziela na Grenadiera pięcioletniej gwarancji bez limitu kilometrów, a przeglądy zalecane są co rok lub co pół roku w przypadku ciągłego użytkowania w trudnych warunkach. Klienci, którzy chcą przeprowadzić prace przy samochodzie samodzielnie, będą mogli skorzystać z interaktywnych podręczników 3d oraz zdalnego wsparcia zespołu technicznego.
Ineos Grenadier to twardy, ale jednocześnie nowoczesny samochód terenowy stworzony dla klientów, którym SUV nie wystarcza. Auto oparto o ramę podłużnicową (ma 12 lat gwarancji na perforację), w zawieszeniu wykorzystano osie opracowane wraz z firmą Carraro (dostawca m.in. dla ciągników John Deere i Claas), układ pięciowahaczowy, stabilizatory, sprężyny Eibacha oraz opony Bridgestone Dueler All-Terrain 001 lub bardziej terenowe BFGoodrich All-Terrain T/A KO2 . Do wyboru są stalowe felgi 17- lub 18-calowe albo aluminiowe o tych samych rozmiarach. Za elementy układu hamulcowego odpowiada Brembo.
Do napędu stosowane są zmodyfikowane rzędowe sześciocylindrowe silniki 3.0 BMW: benzynowy B58 (286 KM, 450 Nm) lub biturbodiesel B57 (249 KM, 550 NM). Oba są łączone z 8-biegowym automatem ZF.
Grenadier ma stały napęd na cztery koła z dwubiegową skrzynią rozdzielczą i centralnym mechanizmem różnicowym (marki Tremec). Przeguby oraz wały napędowe dostarczyła firma Dana Spicer, natomiast uruchamiane elektronicznie blokady przedniego i tylnego dyferencjału – Eaton Industries (standard tylko w wersji Trailmaster). Grenadier rozpędza się do prędkości maksymalnej 160 km/h, a przyspieszenie od 0 do 100 km/h wynosi 8,6 s w wersji benzynowej i 9,9 s z dieslem.
Ineos Grenadier to postawny samochód – jego podstawowe wymiary to: długość 489,6 cm, szerokość 193,0 cm, wysokość 203,6 cm, rozstaw osi 292,2 cm. Auto może holować przyczepę o masie do 3,5 t. Pojemność bagażnika wynosi 1152 l do dachu za siedzeniami 2 rzędu w odmianach Station Wagon lub 1255 w Utility Wagon. Maksymalnie da się zapakować, odpowiednio, 2035 lub 2088 l.
Parametry terenowe Grenadiera są zaś następujące:
Do wyboru przewidziano odmiany użytkowe Utility Wagon (2- lub 5-miejscowe) oraz bardziej komfortowe Station Wagon (5-osobowe).
Ceny w Polce są następujące (wersje benzynowa i wysokoprężna kosztują tyle samo)