Magazyn Auto
Serwis pod patronatem magazynu Motor
Ineos Grenadier Quartermaster

Ineos Grenadier Quartermaster – teraz jako pick-up. Cena? Niewiele wyższa niż terenówki

Ineos Grenadier Quartermaster – teraz jako pick-up. Cena? Niewiele wyższa niż terenówki

To auto jest uznawane za duchowego spadkobiercę Land Rovera Defendera. Teraz, obok klasycznego wariantu modelu, zadebiutował pick-up. Oto Ineos Grenadier Quartermaster. 

Ineos to obecnie czwarty co do wielkości koncern chemiczny świata. Firma powstała w 1992 roku, a jej motoryzacyjne ramię – w 2017 roku. Nazywa się Ineos Automotive i do tej pory w swoim portfolio miało jeden model. 

Ale teraz to się zmienia, wraz z pojawieniem się Grenadiera Quartermastera. Auto właśnie zadebiutowało na kultowym już Goodwood Festiwal of Speed. 

Ineos Grenadier Quartermaster_01
Nowy wariant Grenadiera mierzy 5440 mm długości, 2146 mm szerokości oraz 2019 mm wysokości. 
ineos

Spora paka

Nowy wariant Grenadiera w przedniej części nadwozia jest identyczny z aktualnie sprzedawanym modelem. Ale tylko do słupka B. Na potrzeby pick-upa na nowo opracowano tylne drzwi oraz słupki C, za którymi znajduje się typowa dla pick-upów paka. 

Mierzy ona 1564 mm długości oraz 1619 mm szerokości. Dla porównania, w aktualnym wcieleniu Volkswagena Amaroka w wersji Double Cab te same wymiary mają następujące wartości: 1544 mm i 1224 mm. 

Ineos Grenadier Quartermaster_08
Paka ma ponad 1,5 m długości. Ładowność: 760 kg. 
ineos

Ładowność Amaroka wynosi 1160 kg, natomiast w przypadku Ineosa Grenadiera Quartermastera to 760 kg. Dach można obciążyć maksymalnym ciężarem 225 kg (w VW to 350 kg), a maksymalna masa ciągnionej przyczepy to 3,5 tony. 

Ineos Automotive w swojej informacji prasowej podkreśla, że jego najnowsze „dziecko” także w odmianie pick-up wyróżnia się wysokim poziomem praktyczności. Drzwi są zaopatrzone w listwy do montażu akcesoriów, zabudowa została wyposażona w solidną ramę, a w gronie oferowanych dodatków można znaleźć zwijaną plandekę czy bagażnik dachowy. 

Solidne zdolności terenowe

Także zdolności terenowe nadal mają być imponujące. Auto ma prześwit wynoszący 264 mm, może brodzić w wodzie głębokiej na 800 mm, a jego kąty natarcia, zejścia i rampowe powinny przewyższać większość rywali. 

Ponadto Ineos Grenadier Quartermaster ma stały napęd na obie osie, trzy mechanizmy różnicowe z blokadą, dwubiegową skrzynię rozdzielczą, solidne osie oraz nowoczesne silniki do wyboru. 

Ineos Grenadier Quartermaster_05
Zdolności terenowe nadal mają być imponujące.
ineos

Do jego napędu przewidziano zmodyfikowane rzędowe sześciocylindrowe jednostki 3.0 produkcji BMW: benzynową B58 (286 KM, 450 Nm) lub biturbodiesla B57 (249 KM, 550 Nm). Oba silniki są łączone z 8-biegowym automatem ZF.

W przypadku wariantu benzynowego przyspieszenie od 0 do 100 km/h wynosi 8,8 s, a w przypadku wysokoprężnego – jest o 1 s dłuższe. Prędkość maksymalna obu wersji została ograniczona do 160 km/h. 

Cena? Niewiele wyższa niż terenówki

Firma już zaczęła przyjmować zamówienia na Grenadiera Quartermastera. Na rodzimym rynku cena tego samochodu wynosi od 66 215 funtów, co w przeliczeniu na naszą walutę daje kwotę 344 000 zł. W porównaniu z terenówką cena pick-upa jest wyższa o jedyne 1215 funtów, czyli jakieś 6300 zł. 

Ineos Grenadier przód w terenie
Cena pick-upa jest niewiele wyższa niż zwykłej terenówki. 
ineos

W Polsce samochody Ineosa sprzedaje firma Auto Fus. 

A może Ineos Grenadier na wodór?

Oprócz Quartermastera, producent na Goodwood Festiwal of Speed pokazał również prototyp terenówki, zasilanej ogniwami paliwowymi. Zostały one dostarczone przez BMW, a w opracowywaniu tego modelu palce maczał Hyundai.

Ineos Grenadier w wariancie wodorowym ma zadebiutować dopiero w 2027 roku. Rok wcześniej powinien pojawić się pojazd w pełni elektryczny. 

Czytaj także