Magazyn Auto
Serwis pod patronatem magazynu Motor
Najlepsze Auta Roku Zagłosuj
Jaecoo 7 Super Hybrid – bok

Jaecoo 7 otrzymało wersję o mocy 347 KM. Cena? Jak za podstawowego VW Tiguana

fot. Jaecoo

Jaecoo 7 otrzymało wersję o mocy 347 KM. Cena? Jak za podstawowego VW Tiguana

Chiński SUV Jaecoo 7 otrzymał nową odmianę napędową. To hybryda plug-in o mocy 347 KM, z bardzo dobrym wyposażeniem i zasięgiem wynoszącym 1200 km. Cena jest zaskakująca. 

Jaecoo wraz z siostrzaną Omodą w tym roku planują prawdziwą ofensynę modelową w Polsce, co łączy się z bardzo ambitnymi planami obu marek. Chcą one bowiem skusić na swoje samochody aż 18 000 nabywców. 

Do tej pory w ich gamie były trzy, a właściwie dwa modele. To Jaecoo 7 oraz Omoda 5 i E5, czyli na prąd. W 2025 roku dołączą do nich, kolejno, Omody 9 i 7 Super Hybrid, Jaecoo 5, a w ostatnim kwartale – hybrydowa Omoda 5

Jaecoo 7 Super Hybrid (2)
Jaecoo 7 do tej pory w Polsce było oferowane wyłącznie z 1,6-litrowym silnikiem o mocy 147 KM. 
fot. Jaecoo

Teraz zaś pojawia się długo wyczekiwanie Jaecoo 7 Super Hybrid

Dwa silniki w kompaktowym opakowaniu

Jaecoo 7 w odmianie PHEV nadal mierzy 450 cm długości, 186 cm szerokości oraz 167 cm wysokości. Jest więc dość wyrośniętym kompaktowym SUV-em. W przeciwieństwie do modelu czysto spalinowego występuje jednak wyłącznie z napędem na przednie koła. Wariant 4x4 nie jest oferowany nawet za dopłatą. 

Hybrydowy układ napędowy Jaecoo 7 Super Hybrid wytwarza łącznie 347 KM i 525 Nm maksymalnego momentu. Po stronie benzynowej znajduje się w nim 1,5-litrowa jednostka T-GDI piątej generacji, wyróżniająca się m.in. wydajnością cieplną na poziomie 44,5% i pracą w cyklu Millera. Wytwarza ona 143 KM i 215 Nm.

Silnik elektryczny zapewnia 204 KM oraz 310 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Energię czerpie z baterii LFP o pojemności 18,3 kWh. Co istotne, przyjmuje ona prąd stały z maksymalną mocą 40 kW, co oznacza, że od 30 do 80% można ją nabić w 20 minut. Poza tym gwarantuje stopień ochrony IP68. Jej obudowa zapewnia więc szczelność w wodzie o głębokości 1 m przez 48 godzin. 

Jaecoo 7 Super Hybrid (13)
Bateria trakcyjna typu LFP ma pojemność 18,3 kWh i przyjmuje prąd stały z mocą 40 kW. 
fot. Jaecoo

Jaecoo 7 Super Hybrid od 0 do 100 km/h przyspiesza w bardzo przeciętne (jak na 347 KM) 8,5 s i rozpędza się do 180 km/h. Średnie zużycie paliwa wynosi 6,0 l/100 km, a maksymalny zasięg to 1200 km, z czego na prądzie – 91 km. Zbiornik paliwa ma pojemność 60 l.

Całość „spina” przekładnia automatyczna 1DHT. Oferuje ona jeden z dwóch trybów pracy napędu. Czyli elektryczny lub hybrydowy.

Cena? Od 159 900 zł 

Najnowszy model chińskiej marki na polskim rynku kosztuje od 159 900 zł w odmianie Select. Jest więc o 20 000 zł droższy niż standardowa odmiana z silnikiem spalinowym i minimalnie tańszy niż podstawowy Volkswagen Tiguan 1.5 eTSI o mocy 131 KM (160 590 zł za wersję Life).

Jaecoo 7 Super Hybrid Select zapewnia m.in.:

  • pełne wyposażenie w aktywne systemy wsparcia
  • adaptacyjny tempomat
  • 8 poduszek powietrznych 
  • 19-calowe obręcze z lekkich stopów w kolorze czarnym
  • oświetlenie LED-owe z przodu i z tyłu 
  • czujniki parkowania z przodu i z tyłu
  • zestaw kamer 540 stopni 
  • automatyczną klimatyzację dwustrefową z systemem oczyszczania powietrza
  • nawigację satelitarną (ekran 14,8”) 
  • elektrycznie ustawiane fotele
  • dostęp bezkluczykowy
  • ładowanie V2L (vehicle to load) 
Jaecoo 7 Super Hybrid (8)
Dwa ekrany w kokpicie to standard. Dach panoramiczny występuje wyłącznie w wariancie Exclusive. 
fot. jaecoo

Jaecoo 7 Super Hybrid Exclusive stanowi wydatek 169 900 zł. Za te pieniądze otrzymujemy dodatkowo przede wszystkim: 

  • podgrzewaną przednią szybę
  • ekran head-up
  • zestaw audio Sony z 8 głośnikami 
  • podgrzewanie kierownicy 
  • bezprzewodową ładowarkę o mocy 50 W
  • dach panoramiczny
  • podgrzewane i wentylowane fotele 
  • oświetlenie nastrojowe 

Solidna gwarancja

Jaecoo 7 Super Hybrid jest objęte 7-letnią gwarancją mechaniczną z limitem przebiegu 150 000 km. Na elementy napędu elektrycznego (akumulator, silnik) oraz na moduły sterujący pojazdu (VCU) i silnika (MCU) obowiązuje gwarancja na 8 lat lub do 160 000 km. 

Czytaj także