Chiński SUV Jaecoo 7 otrzymał nową odmianę napędową. To hybryda plug-in o mocy 347 KM, z bardzo dobrym wyposażeniem i zasięgiem wynoszącym 1200 km. Cena jest zaskakująca.
Jaecoo wraz z siostrzaną Omodą w tym roku planują prawdziwą ofensynę modelową w Polsce, co łączy się z bardzo ambitnymi planami obu marek. Chcą one bowiem skusić na swoje samochody aż 18 000 nabywców.
Do tej pory w ich gamie były trzy, a właściwie dwa modele. To Jaecoo 7 oraz Omoda 5 i E5, czyli na prąd. W 2025 roku dołączą do nich, kolejno, Omody 9 i 7 Super Hybrid, Jaecoo 5, a w ostatnim kwartale – hybrydowa Omoda 5.
Teraz zaś pojawia się długo wyczekiwanie Jaecoo 7 Super Hybrid.
Jaecoo 7 w odmianie PHEV nadal mierzy 450 cm długości, 186 cm szerokości oraz 167 cm wysokości. Jest więc dość wyrośniętym kompaktowym SUV-em. W przeciwieństwie do modelu czysto spalinowego występuje jednak wyłącznie z napędem na przednie koła. Wariant 4x4 nie jest oferowany nawet za dopłatą.
Hybrydowy układ napędowy Jaecoo 7 Super Hybrid wytwarza łącznie 347 KM i 525 Nm maksymalnego momentu. Po stronie benzynowej znajduje się w nim 1,5-litrowa jednostka T-GDI piątej generacji, wyróżniająca się m.in. wydajnością cieplną na poziomie 44,5% i pracą w cyklu Millera. Wytwarza ona 143 KM i 215 Nm.
Silnik elektryczny zapewnia 204 KM oraz 310 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Energię czerpie z baterii LFP o pojemności 18,3 kWh. Co istotne, przyjmuje ona prąd stały z maksymalną mocą 40 kW, co oznacza, że od 30 do 80% można ją nabić w 20 minut. Poza tym gwarantuje stopień ochrony IP68. Jej obudowa zapewnia więc szczelność w wodzie o głębokości 1 m przez 48 godzin.
Jaecoo 7 Super Hybrid od 0 do 100 km/h przyspiesza w bardzo przeciętne (jak na 347 KM) 8,5 s i rozpędza się do 180 km/h. Średnie zużycie paliwa wynosi 6,0 l/100 km, a maksymalny zasięg to 1200 km, z czego na prądzie – 91 km. Zbiornik paliwa ma pojemność 60 l.
Całość „spina” przekładnia automatyczna 1DHT. Oferuje ona jeden z dwóch trybów pracy napędu. Czyli elektryczny lub hybrydowy.
Najnowszy model chińskiej marki na polskim rynku kosztuje od 159 900 zł w odmianie Select. Jest więc o 20 000 zł droższy niż standardowa odmiana z silnikiem spalinowym i minimalnie tańszy niż podstawowy Volkswagen Tiguan 1.5 eTSI o mocy 131 KM (160 590 zł za wersję Life).
Jaecoo 7 Super Hybrid Select zapewnia m.in.:
Jaecoo 7 Super Hybrid Exclusive stanowi wydatek 169 900 zł. Za te pieniądze otrzymujemy dodatkowo przede wszystkim:
Jaecoo 7 Super Hybrid jest objęte 7-letnią gwarancją mechaniczną z limitem przebiegu 150 000 km. Na elementy napędu elektrycznego (akumulator, silnik) oraz na moduły sterujący pojazdu (VCU) i silnika (MCU) obowiązuje gwarancja na 8 lat lub do 160 000 km.