Magazyn Auto
Serwis pod patronatem magazynów Motor oraz Auto
Skoda Karoq przód

Karoq – face lifting kompaktowego SUV-a Skody

Po czterech latach od debiutu Skoda Karoq przeszła modernizację. W Polsce auto pojawi się wiosną przyszłego roku.

Kompaktowy SUV Karoq okazał się dla Skody strzałem w dziesiątkę. W ubiegłym roku i pierwszym półroczu 2021 r. był drugim, po Octavii, najchętniej kupowanym modelem czeskiej marki na świecie (oferowanym na 60 rynkach). Od debiutu w 2017 r. sprzedano łącznie już ponad pół miliona egzemplarzy.

Jak to zwykle bywa w przypadku face liftingu, zmiany stylizacji nie są radykalne, ale mimo wszystko jest ich sporo: przeprojektowano grill, zderzaki, spojler dachowy, reflektory (mogą być diodowe matrycowe), tylne światła (także są diodowe), dodano nowe kolory lakierów (pomarańczowy i szary) i wzory aluminiowych obręczy, a także poprawiono aerodynamikę (m.in. udoskonalono osłonę zbiornika paliwa).

We wnętrzu modyfikacje są skromniejsze. Wśród opcji znajdzie się pakiet Eco z tapicerką wykonaną z ekologicznych materiałów (z recyklingu), oświetlenie nastrojowe obejmuje także tylne drzwi, a siedzenie pasażera może mieć pełną elektryczną regulacje z pamięcią. Zmieniono także niektóre detale wykończenia.

Najnowszej generacji systemy multimedialne realizujące bezprzewodowo połączenie poprzez Apple CarPlay lub Android Auto mają ekrany o przekątnej od 6,5 do 9,2 cala, a cyfrowe wskaźniki – 8 cali (standard) lub 10,25 cala. Aktualizacja map i oprogramowania odbywa się zdalnie. Dzięki aplikacji MySkoda możliwe jest m.in. otwieranie i zamykanie auta za pomocą smartfona.

Wśród systemów bezpieczeństwa opcjonalnie będzie oferowany układ Travel Assist w skład którego wchodzą m.in. adaptacyjny predykcyjny tempomat (korzystający z kamery oraz danych z nawigacji) z funkcją stop&go (dla aut z DSG), ulepszony system rozpoznawania znaków, asystent jazdy w korkach i nadzorowania pasa ruchu.

Karoq będzie oferowany w czterech wersjach: Active, Ambition, Style oraz Sportline (ta ostatnia charakteryzuje się m.in. czarnymi dodatkami karoserii i ciemnym wykończeniem kabiny).

Gama jednostek napędowych składa się ze zmodernizowanych turbodoładowanych silników benzynowych oraz wysokoprężnych. Wśród tych pierwszych do wyboru przewidziano 1.0 TSI R3 (110 KM), 1.5 TSI R4 (150 KM) oraz 2.0 TSI R4 (190 KM; zarezerwowany dla Karoqa w wersji Sportline). Dwulitrowy diesel będzie oferowany w dwóch wariantach mocy 116 lub 150 KM. Każdy silnik poza 1.0 może współpracować z przekładnią DSG (jest seryjna dla 2.0 TSI i 2.0 TDI 4x4).

Samochód z jednostką 2.0 TSI ma standardowo napęd 4x4, jest on także dostępny w połączeniu z mocniejszym 2.0 TDI.

Skoda Karoq przód
Karoq po liftingu ma m.in. nowe 19-calowe felgi i pomarańczowy lakier. Przód zmienił się w największym stopniu.
Skoda
Skoda Karoq tył
Plastikowe nakładki błotników są seryjne w wersjach Ambition i Style.
Skoda
Skoda Karoq deskarozdzielcza
Tapicerka może być wykonana z materiałów pochodzących z recyklingu.
Skoda
Skoda Karoq silnik
Silniki rozwijają od 110 do 190 KM.
Skoda

Skoda Karoq – galeria

Czytaj także