Volkswagen uzupełnia gamę niewielkich crossoverów o model Taigo z tyłem stylizowanym na coraz popularniejsze SUV-y w stylu coupe.
Taigo to dostosowana do europejskich wymogów wersja oferowanego w Ameryce Południowej crossovera Nivus, od którego wyglądem różni się m.in. detalami tylnych świateł. Taigo powstało na płycie podłogowej MQB A0 (przeznaczonej z założenia dla samochodów miejskich koncernu VW).
Mimo długości większej niż w przypadku kompaktowego T-Roca Taigo ze względu na mniejsze rozstaw osi i szerokość (a także wspomnianą platformę) powinien być zaliczany do segmentu miejskiego (wraz z T-Crossem). Porównanie gabarytów i pojemności bagażników trzech niewielkich SUV-ów Volkswagena znajduje się na końcu, w tabeli.
Taigo będzie produkowane w hiszpańskiej Pampelunie i wejdzie do sprzedaży w Polsce w pierwszym kwartale przyszłego roku.
Mimo że to niewielkie auto, które raczej nie powinno być przesadnie drogie (jeśli ma odnieść sukces), jego wyposażenie – w zależności od wersji standardowe lub opcjonalne – jest całkiem bogate. Taigo może mieć m.in. panoramiczny odsuwany dach, automatyczną klimatyzację, system multimedialny z ekranami o przekątnej 6,5", 8" lub 9,2", bezprzewodową ładowarkę do telefonu czy obsługę Apple CarPlay i Android Auto. Każde Taigo ma m.in. cyfrowy kokpit i diodowe reflektory, a począwszy od wersji Style, są one matrycowe (IQ.Light). Tylne lampy są zawsze diodowe.
Zadbano także o wyposażenie Taigo w nowoczesne systemy wsparcia kierowcy. Bez dopłaty otrzymamy w nim m.in. układ awaryjnego hamowania w przypadku ryzyka kolizji czy asystentów pasa ruchu i zmęczenia kierowcy. Wśród opcji przewidziano m.in. Travel Assist (integrujący działanie adaptacyjnego tempomatu i automatycznego utrzymywania na środku pasa ruchu) czy asystenta ostrzegającego o samochodach w martwych polach lusterek lub zbliżających się z boków podczas cofania.
Taigo ma napęd przedni. Do wyboru przewidziano tylko silniki benzynowe: trzycylindrowe 1.0 turbo o mocy 95 KM (łączony z 5-biegową manualną skrzynią biegów) lub 110 KM (skrzynia manualna, 6-biegowa lub 7-biegowa dwusprzęgłowa DSG) oraz czterocylindrowy 1.5 turbo o mocy 150 KM (przekładnia DSG). Volkswagen podał jedynie prędkości maksymalne, które wynoszą, odpowiednio, 183, 191 i 212 km/h.
A oto jak pod względem rozmiarów nowe Taigo wypada na tle T-Crossa oraz T-Roca.
T-Cross | T-Roc | Taigo | |
---|---|---|---|
Długość (cm) | 410,8 | 423,4 | 426,6 |
Szerokość (cm) | 178,4 | 181,9 | 175,7 |
Wysokość (cm) | 158,4 | 157,5 | 149,4 |
Rozstaw osi (m) | 255,1 | 259 | 256,6 |
Pojemność bagażnika (l) | 385 | 445 | 438 |