Magazyn Auto
Serwis pod patronatem magazynu Motor
Volkswagen Taigo przód

Kolejny crossover w gamie – Volkswagen Taigo

Kolejny crossover w gamie – Volkswagen Taigo

Volkswagen uzupełnia gamę niewielkich crossoverów o model Taigo z tyłem stylizowanym na coraz popularniejsze SUV-y w stylu coupe.

Taigo to dostosowana do europejskich wymogów wersja oferowanego w Ameryce Południowej crossovera Nivus, od którego wyglądem różni się m.in. detalami tylnych świateł. Taigo powstało na płycie podłogowej MQB A0 (przeznaczonej z założenia dla samochodów miejskich koncernu VW).

Mimo długości większej niż w przypadku kompaktowego T-Roca Taigo ze względu na mniejsze rozstaw osi i szerokość (a także wspomnianą platformę) powinien być zaliczany do segmentu miejskiego (wraz z T-Crossem). Porównanie gabarytów i pojemności bagażników trzech niewielkich SUV-ów Volkswagena znajduje się na końcu, w tabeli.

Taigo będzie produkowane w hiszpańskiej Pampelunie i wejdzie do sprzedaży w Polsce w pierwszym kwartale przyszłego roku.

Wyposażenie Volkswagena Taigo

Mimo że to niewielkie auto, które raczej nie powinno być przesadnie drogie (jeśli ma odnieść sukces), jego wyposażenie – w zależności od wersji standardowe lub opcjonalne – jest całkiem bogate. Taigo może mieć m.in. panoramiczny odsuwany dach, automatyczną klimatyzację, system multimedialny z ekranami o przekątnej 6,5", 8" lub 9,2", bezprzewodową ładowarkę do telefonu czy obsługę Apple CarPlay i Android Auto. Każde Taigo ma m.in. cyfrowy kokpit i diodowe reflektory, a począwszy od wersji Style, są one matrycowe (IQ.Light). Tylne lampy są zawsze diodowe.

Zadbano także o wyposażenie Taigo w nowoczesne systemy wsparcia kierowcy. Bez dopłaty otrzymamy w nim m.in. układ awaryjnego hamowania w przypadku ryzyka kolizji czy asystentów pasa ruchu i zmęczenia kierowcy. Wśród opcji przewidziano m.in. Travel Assist (integrujący działanie adaptacyjnego tempomatu i automatycznego utrzymywania na środku pasa ruchu) czy asystenta ostrzegającego o samochodach w martwych polach lusterek lub zbliżających się z boków podczas cofania.

Silniki dostępne w Volkswagenie Taigo

Taigo ma napęd przedni. Do wyboru przewidziano tylko silniki benzynowe: trzycylindrowe 1.0 turbo o mocy 95 KM (łączony z 5-biegową manualną skrzynią biegów) lub 110 KM (skrzynia manualna, 6-biegowa lub 7-biegowa dwusprzęgłowa DSG) oraz czterocylindrowy 1.5 turbo o mocy 150 KM (przekładnia DSG). Volkswagen podał jedynie prędkości maksymalne, które wynoszą, odpowiednio, 183, 191 i 212 km/h.

A oto jak pod względem rozmiarów nowe Taigo wypada na tle T-Crossa oraz T-Roca.

  T-Cross T-Roc Taigo
Długość (cm) 410,8 423,4 426,6
Szerokość (cm) 178,4 181,9 175,7
Wysokość (cm) 158,4 157,5 149,4
Rozstaw osi (m) 255,1 259 256,6
Pojemność bagażnika (l) 385 445 438
Volkswagen Taigo przód
Na zdjęciu wersja R-Line. Ma ona m.in. inaczej stylizowane zderzak i lampy przeciwmgielne. Świetlny pas między matrycowymi diodowymi reflektorami to standard w odmianach Style i R-Line.
Volkswagen
Volkswagen Taigo bok
Felgi Taigo mają rozmiary od 16 do 18 cali. Volkswagen zaznacza, że opadająca linia dachu nie wpływa niekorzystnie na miejsce na głowy pasażerów kanapy.
Volkswagen
Volkswagen Taigo tył
Taigo R-Line ma także zmieniony w stosunku do innych wariantów tylny zderzak, z atrapami wydechu.
Volkswagen
Volkswagen Taigo przód
Tutaj Taigo w wersji Style. Do wyboru jest osiem kolorów, z czego siedem można łączyć z czarnym dachem. 
Volkswagen
Volkswagen Taigo tył
W porównaniu z południowoamerykańskim Nivusem Taigo ma nieco przeprojektowane tylne lampy.
Volkswagen
Volkswagen Taigo przód
Każdy VW Taigo ma diodowe reflektory.
Volkswagen
Volkswagen Taigo tył
Taigo jest najwęższym SUV-em Volkswagena.
Volkswagen
Volkswagen Taigo deska
Deska rozdzielcza – tutaj auta w wersji R-Line – jest w zasadzie identyczna jak ta w Volkswagenie Polo. Klimatyzacja zamiast standardowych przycisków może mieć panele czułe na dotyk. 
Volkswagen
Volkswagen Taigo deska
Kabina Taigo Style. Kolorowe wstawki na desce ożywiają wnętrze. Plus za tradycyjny „ręczny”. 
Volkswagen
Volkswagen Taigo siedzenia
Fotele w Taigo wyposażone są w regulację lędźwiową – co nie jest oczywistością w tej klasie aut.
Volkswagen
Volkswagen Taigo bagażnik
Bagażnik pomieści dobre 438 l. Podwójna podłoga gwarantuje płaską powierzchnię po złożeniu oparć.
Volkswagen

Czytaj także