Wszystkim, którym 450 KM standardowego Forda F-150 Raptora nie wystarcza, Hennessey proponuje 600-konnego VelociRaptora.
John Hennessey, szef firmy Hennessey Performance Engineering (HPE), uwielbia przerabiać amerykańskie mocne samochody wszelkiej maści na jeszcze mocniejsze. 1000 KM w zwykłym SUV-ie jak Dodge Durango albo w Ramie? Nie ma problemu.
Jednym z flagowych i najbardziej znanych modeli Hennesseya jest Ford F-150 Raptor, który po przeróbkach nazywa się VelociRaptor. W modelu poprzedniej generacji z silnikiem V8 wykrzesano 758 KM, a z wersji 3.5 V6 – 600 KM. Hennessey zbudował nawet Raptora 6x6 i SUV-a.
Wiele osób narzeka, że Ford nie oferuje już w Raptorze jednostki V8, a jedynie 3.5 V6 biturbo. Na szczęście dla fanów Raptora doładowana „V-ósemka” powróci w Raptorze R i ma być naprawdę mocna. Auto pojawi się jednak najpewniej nie wcześniej niż za rok. Niecierpliwym nabywcom w sukurs przychodzi jednak Hennessey, który także w przypadku całkiem nowej generacji F-150 Raptora przewidział modyfikacje podnoszące moc sześciocylindrowca.
Właśnie rozpoczęto prace nad podniesieniem mocy z 450 do 600 KM (plus 33%) i maksymalnego momentu obrotowego z 691 do 843 Nm (+22%). Nie będzie to proces trudny, bo jak już wspomnieliśmy, amerykańska firma ma bogate doświadczenia z taką przeróbką przeprowadzoną w poprzednim modelu. Może o tym świadczyć także fakt, że Hennessey już rozpoczął zbieranie zamówień na auto, a pierwsze dostawy przewidziano na początek 2022 r. (co ciekawe, pakiet można także kupić u wybranych dealerów Forda w USA).
Fordowski 3.5 V6 EcoBoost będzie miał m.in. zmodernizowany układ dolotowy, nowy intercooler oraz zmienione oprogramowanie sterujące pracą silnika. Nowy VelociRaptor ma osiągać 96 km/h w czasie 4,2 s, a ćwierć mili pokonywać w 12,9 sekundy, rozpędzając się przy tym do około 175 km/h.
Hennessey proponuje dla Raptora także wzmocnione zderzaki z dodatkowym oświetleniem, 20-calowe felgi (z 35 lub 37-calowymi oponami), zestaw zwiększający prześwit o 3 cale (7 cm) – do 37 lub 40 cm (w zależności od zastosowanych opon) oraz wzmocnione przednie hamulce z 6-tłoczkowymi zaciskami (Brembo).
Produkcja VelociRaptora będzie ograniczona do 250 egzemplarzy rocznie (każdy otrzyma plakietkę z numerem), a bazowa cena auta wynosi 85 950 dolarów (seryjny Raptor kosztuje 65 tys. dolarów), czyli po obecnym kursie amerykańskiej waluty ok. 340 tys. zł.