Choć ta japońska marka zaliczyła w swojej historii kilka wpadek, jak np. z silnikami Diesla, słynie z niezawodności. Oto ranking najlepszych pod tym względem Toyot w historii.
Samochody Toyoty od lat zajmują czołowe miejsca we wszelkich rankingach niezawodności. Dotyczy to nie tylko dawnych modeli, jak np. Corolla z 1993 roku, która pokonała 2 mln km bez remontu silnika (TUTAJ o tym więcej), ale i współczesnych, bardziej skomplikowanych aut.
W dużej mierze trwałość Toyoty obecnie opiera się na napędzie hybrydowym. Nie przez przypadek takie samochody są obecnie wybierane przez taksówkarzy czy osoby, dla których priorytetem są jak najniższe koszty utrzymania.
A która Toyota jest najbardziej niezawodna? Poniżej przedstawiamy zestawienie, które zostało oparte na rankingach niezawodności organizacji JD Power oraz serwisu RepairPal.
Profil działalności tego drugiego polega na pomocy właścicielom aut, „dzięki bezpłatnym, niestandardowym wycenom napraw, przeglądom samochodów i rekomendacjom lokalnych, uczciwych warsztatów” – czytamy na jego stronie.
Oto TOP 6 najbardziej niezawodnych Toyot w historii.
Venza z 2014 roku uznawana jest za najlepsze wcielenie tego modelu w historii. Auto charakteryzuje się wysokimi wskaźnikami niezawodności i średnim rocznym kosztem napraw wynoszącym 489 dolarów (ok. 2150 zł). Pod względem amortyzacji starsze egzemplarz wypadają dość średnio.
Auto z rocznika modelowego 2014, w przeciwieństwie do aktualnej generacji, było dostępne z silnikiem 4- lub 6-cylindrowym. Obecna Venza jest napędzana przez układ hybrydowy.
Toyota RAV4 od zawsze jest znana ze swojej niezawodności. Szczególnie cenione przez użytkowników są egzemplarze z lat 2008, 2010 i 2013.
Auto z ostatniego wymienionego rocznika, według RepairPal, generuje średni roczny koszt w wysokości 450 dolarów (ok. 1980 zł). Co ciekawe, Toyota RAV4 z 2013 roku na rynku aut używanych (w USA) osiąga ceny wynoszące połowę wartości samochodu nowego, co jest uznawane za rynkowy ewenement.
Ogólnie Corolla jest uznawana za jeden z najbardziej niezawodnych modeli tego japońskiego wytwórcy. Auto z rocznika 2016 wyróżnia się z kolei jednymi z najniższych kosztów napraw, który średnio rocznie wynosi 370 dolarów (ok. 1630 zł).
Również Corolle świetnie trzymają swoją wartość, a 10-letnie modele – przynajmniej na amerykańskim rynku – zachowują ceny powyżej połowy tego, ile trzeba było zapłacić za nowe auto. I to nawet jeśli przekraczają przebieg ponad 160 000 km.
Egzemplarze z 2016 roku wyróżniały się przede wszystkim bardzo trwałymi silnikami 4-cylindrowymi. Z drugiej strony, były skąpo wyposażone w aktywne systemy wsparcia kierowcy.
Prius z 2008 roku to zaskakująco niezawodny samochód. Szczególnie biorąc pod uwagę fakt, że auto zaopatrzono w hybrydowy układ napędowy, który w tamtym okresie był jeszcze mało popularny.
Średni roczny koszt napraw Priusa z 2008 roku wynosi około 370 dolarów (ok. 1630 zł). Ba, poważne naprawy zdarzają się sporadycznie, i to pomimo faktu, że te samochody cechują się wyraźnie większymi przebiegami niż inne modele. Ile? 400 000 km i więcej.
Niestety, ta generacja Priusa przedkłada zużycie paliwa ponad osiągi, dlatego najlepiej korzystać z niej w mieście. Poza tym może już wymagać nowych ogniw lub całych baterii, co mocno podnosi koszt użytkowania takiego samochodu.
Camry z tego rocznika ma jeden z najwyższych wyników w rankingach niezawodności JD Power oraz innych podobnych organizacji. Według RepairPal średni koszt utrzymania hybrydowego Camry z 2014 rocznika wynosi niecałe 400 dolarów (ok. 1760 zł).
W przeciwieństwie do Priusa z 2008 roku modelowego Camry nie miało żadnych rażących słabości, ale i nie wyróżniało się w żaden sposób. Było po prostu solidnym i wygodnym sedanem.
Mniej skomplikowane Camry z silnikiem benzynowym to najbardziej niezawodna Toyota, jaką kiedykolwiek zbudowano. JD Power przyznaje temu autu absolutnie znakomity wynik 92/100 pod względem przewidywanej niezawodności.
Potwierdzają to również Consumer Reports oraz RepairPal i jego stosunkowo niska ocena kosztów napraw. Owszem, zdarzają się w Camry drobne awarie, ale nie tak często jak w innych modelach.