Prezentujemy 9 popularnych modeli z najwyższym indeksem niezawodności. Analizę i ranking – na bazie dużej próby pojazdów i realnych zdarzeń – przygotowuje co roku cieszący się renomą brytyjski ubezpieczyciel Warrantywise.
Zakup używanego auta to pokaźna oszczędność, ale i spadające na kierowcę ryzyko kosztownych napraw po okresie gwarancyjnym. W Wielkiej Brytanii aż 68% kierowców niepokoi się awarią auta, bo w 2023 r. koszty naprawy osiągnęły najwyższy poziom w historii.
Przed wydatkami można próbować zabezpieczyć się, wykupując dodatkową gwarancję – w Wielkiej Brytanii oferuje je np. Warrantywise, które oceniło trwałość najpopularniejszych używanych modeli na tamtym rynku. Wiele z nich cieszy się dużym zainteresowaniem także w Polsce.
Niezawodność każdego modelu Warrantywise ocenia w 100-punktowej skali. System punktacji opiera się m.in. na średnim i maksymalnym koszcie napraw oraz wieku auta, w jakim zachodzi konieczność odstawienia go do serwisu.
Analitycy Warrantywise wzięli pod lupę dane dotyczące gwarancji 180 tys. aut w wieku od 3 do 10 lat, które przejechały mniej niż 256 tys. km. Daje to możliwie pełny obraz na temat trwałości najpopularniejszych na brytyjskim rynku wtórnym używanych modeli (ze względu na brak danych o sprzedaży używanych Mini zabrakło go w raporcie).
Miejski Ford został uznany za najsolidniejszy z popularnych używanych samochodów w Wielkiej Brytanii. Potencjalni nabywcy powinni mieć na uwadze, że średni koszt naprawy okazał się zaskakująco wysoki – to równowartość aż 4634 zł. Za najsłabsze punkty Fiesty uznano skrzynie biegów oraz pozostałe elementy układu przeniesienia napędu.
Bez względu na generację mały Volkswagen zaskakuje na tle konkurentów dojrzałością, komfortem czy standardem wykończenia. W ocenie Warrantywise najwięcej problemów sprawia układ chłodzenia. Znaczny stopień skomplikowania konstrukcji sprawia, że naprawy nie należą do tanich – średni koszt osiągnął pułap równowartości 3962 zł. Przed zakupem Polo warto dobrze prześwietlić.
W Wielkiej Brytanii Corsa występuje pod rodzimą marką Vauxhall, co nie ma wpływu na jej trwałość – mechanicznie to bliźniak Opla. Kierowcom najczęściej dokuczały podzespoły elektryczne. Średni koszt naprawy okazał się dużo niższy niż w przypadku Fiesty – wyniósł równowartość 3026 zł.
Bawarski reprezentant klasy średniej słynie z dobrego prowadzenia, ale to właśnie zawieszenie okazało się najczęstszym źródłem problemów. Średni koszt naprawy to niebagatelne 6547 zł.
W kompaktowym Audi interwencji serwisu najczęściej wymaga układ chłodzenia. Średni przebieg, przy jakim wykrywane są awarie to ok. 115 tys. km. Statystyczny koszt naprawy wynosi 5044 zł.
Model jest bliźniakiem Audi A3, więc nic dziwnego, że jego awaryjność jest zbliżona. W Golfach najczęściej zawodziły elementy układu chłodzenia. Średni koszt naprawy wyniósł równowartość 5064 zł.
Niezwykle popularny kompakt także na polskim rynku wtórnym. Za Astrą przemawia rozsądny na tle rywali koszt napraw (średnio 4103 zł). Za słaby punkt Warrantywise uznało sprzęgło.
Sytuacja bardzo zbliżona do Astry – podobna nota za trwałość, relatywnie słabe sprzęgło oraz duża pula używanych egzemplarzy. Średni koszt naprawy zaskakująco wysoki – aż 5801 zł.
Boom na SUV-y oraz dobra renoma sprawiają, że używane Qashqaie nie czekają długo na nabywców. Warto zwrócić uwagę na działanie klimatyzacji. Średni koszt naprawy wyniósł 5505 zł.