Do tej pory BMW tylko dwa razy użyło nazwy CSL w seryjnych autach. Kolejny taki samochód pojawi się w 2022 r. i ma rozwinąć 560 KM.
Obecnie BMW M4 jest dostępne w dwóch wersjach: podstawowej i Competition. Pierwsza rozwija 480 KM, druga jest o 30 KM mocniejsza. W 2022 r. gama M4 ma się poszerzyć o ekstremalną odmianę CSL. Mamy jej nieoficjalne zdjęcia!
CSL to skrót od Coupe Sport Lightweight, czyli lekkie sportowe coupe. W gruncie rzeczy chodzi o wersję z nie tylko maksymalnie podkręconą mocą, ale także o radykalnie obniżonej wadze.
Jak bardzo podkręconą mocą? Naszym zdaniem M4 CSL rozwinie 560 KM, co da mu tytuł najmocniejszego seryjnego BMW klasy średniej w historii. Dla porównania: taką mocą dysponuje poprzednia generacja BMW M5.
M4 CSL zostanie także solidnie „odchudzone”. Środkiem do celu będzie szerokie zastosowanie tworzyw sztucznych wzmocnionych włóknami węglowymi. Z tego materiału mają zostać wykonane następujące elementy:
Przyniesie to zaskakujący efekt. CSL może być lżejszy od 480-konnego M4 nawet o 70 kg. W połączeniu z potężną moc płynącą z silnika przyniesie to przyspieszenie od 0 do 100 km/h na poziomie ok. 3,5 s.
M4 CSL ma otrzymać ponadto karbonowo-ceramiczne tarcze hamulcowe z sześciotłoczkowymi zaciskami z przodu, aktywne zawieszenie z amortyzatorami pochodzącymi z BMW M8 oraz laserowe reflektory.
Niewykluczone, że w wersji CSL zabraknie tylnych siedzeń (chodzi oczywiście o redukcję wagi), a ramy przednich zostaną wykonane z karbonu.
Oczywiście M4 CSL będzie się z zewnątrz różnić od M4 i M4 Competition, ale chodzi o detale. CSL może otrzymać jeszcze większe wloty w przednim zderzaku, przearanżowany grill i dodatkowe wyloty w przedniej części pokrywy silnika. Dodatkowymi elementami aerodynamicznymi będą deflektory przed przednimi i tylnymi kołami. Niewykluczone, że przednie obręcze kół będą 19-, a tylne 20-calowe.
Samochód, który przedstawiamy na zdjęciach, to przedprodukcyjny prototyp z karoserią ukrytą pod specjalnym kamuflażem.
M4 CSL zostanie pierwszym BMW po 19-letniej przerwie noszącym ten trzyliterowy skrót. Wcześniej trafił on wyłącznie na dwa seryjne samochody. Były nimi: