W 2022 roku Czesi wdrożyli do policyjnej służby Ferrari 458 Italię, które skonfiskowano przestępcom. Teraz podliczyli, ile do tej pory kosztowało użytkowanie tego samochodu.
Nie ulega wątpliwości, że skonfiskowane Ferrari 458 Italia to najsłynniejsze auto w czeskiej policji. Służy ono przede wszystkim do walki z piratami drogowymi na autostradach, a także do „zabezpieczania” różnych wydarzeń. W tym tuningowych.
Policyjne Ferrari 458 Italia zostało wyprodukowane w 2011 roku. Początkowo jego nadwozie miało czerwony lakier, jednak obecnie jest srebrne – z niebieskimi i jaskrawożółtymi elementami, typowymi dla pojazdów czeskiej policji.
Auto, które na początku służby miało tylko 2000 km przebiegu, wyposażono w system kamer, zestaw świateł ostrzegawczych i nadajnik radiowy. Wewnątrz znalazł się również pistolet radarowy.
Użytkowanie Ferrari 458 Italii przez policję jest często krytykowane u naszych południowych sąsiadów. Według nich to auto zupełnie bezużyteczne i lepsze w roli pojazdu pokazowego niż prawdziwego samochodu policyjnego.
Krytycy wytykają również wysokie koszty użytkowania srebrnego Ferrari, nie mówiąc o ewentualnych naprawach. W związku z tym Prezydium Policji w Czechach upubliczniło informację, ile przez 2 lata służby – od lipca 2022 roku do czerwca bieżącego roku – kosztowała eksploatacja tego auta.
Łącznie uzbierało się prawie 800 000 koron czeskich (ok. 136 700 zł) – razem z przygotowaniem 458 Italii do służby. Składają się na nie:
Ferrari 458 Italia, należące do czeskiej policji, po drogach jeździ mniej więcej od połowy kwietnia do końca października. Najczęściej to auto jest wykorzystywane do działań prewencyjnych i reprezentacyjnych (74 przypadki).
Można je spotkać również podczas nadzoru nad bezpieczeństwem ruchu drogowego czy różnorodnych akcji tuningowych. Bierze również udział w szkoleniu kierowców.
Przypomnijmy, że do napędu Ferrari 458 Italii służy 4,5-litrowy, centralnie umieszczony, wolnossący silnik V8. Wyciska on z siebie 570 KM i zapewnia przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 3,4 s. Prędkość maksymalna tego auta to 325 km/h.
W 2015 roku Italię zastąpił model 488 GTB, wprawiany w ruch przez 3,9-litrową, podwójnie doładowaną jednostkę V8. Moc wzrosła o 100 KM, przyspieszenie spadło do 3,0 s, ale... in minus zmieniło się brzmienie.