Polski oddział Dacii w końcu zaprezentował ceny Dustera 3. generacji. Auto w podstawowej odmianie kosztuje tyle samo, co ustępujący model.
Nowa Dacia Duster na tle poprzednika jest samochodem o dużo nowocześniejszym wyglądzie. Oparto ją na modułowej platformie CMF-B, z której korzystają już m.in. Jogger i Sandero oraz wyposażono w odświeżoną gamę silników.
Bilet wstępu do świata Dacii Duster stanowi 1-litrowa, 3-cylindrowa jednostka ECO-G 100, fabrycznie przystosowana do zasilania benzyną lub LPG.
Powyżej niej w gamie znajduje się również „3-cylindrowiec”, ale o pojemności 1.2 l. Pracuje on w cyklu Millera, jest wspomagany przez układ miękkiej hybrydy i do pary ma 6-biegową skrzynię ręczną. Moment obrotowy może z niej wędrować do przednich kół lub do obu osi.
Gamę uzupełnia pełna hybryda, na którą składają się m.in. 94-konna jednostka benzynowa i dwa silniki elektryczne, w tym alternator z funkcją rozrusznika.
Ceny nowej Dacii Duster nadal – tak jak w przypadku poprzednika – rozpoczynają się od 79 900 zł. Podstawowy wariant Essential jest oferowany wyłącznie z silnikiem ECO-G 100 i wyróżnia się przede wszystkim solidnym wyposażeniem w systemy wsparcia kierowcy.
Znajdziemy w nim więc „inteligentny” ogranicznik prędkości z rozpoznawaniem znaków drogowych, wykrywanie zmęczenia kierowcy, system nagłego hamowania z funkcją rozpoznawani pieszych czy utrzymanie na pasie ruchu.
Dacia Duster Essential ma ponadto 6 poduszek powietrznych i diodowe światła mijania. Z zewnątrz wyróżnia się 16-calowymi obręczami stalowymi i licznymi czarnymi plastikowymi elementami. Zderzaki są za to malowane w kolorze nadwozia.
W kabinie znajdziemy tapicerkę materiałową, elektrycznie sterowane szyby z przodu oraz system Media Control (m.in. cyfrowe radio, 4 głośniki, 4 porty USB-C, łączność Bluetooth), klimatyzację manualną, a także aplikację na smartfona Dacia Media Control.
Kierowy muszą wystarczyć zwykłe analogowe zegary z niewielkim, 3,5-calowym wyświetlaczem komputera pokładowego.
Nowa Dacia Duster w drugim wariancie wyposażenia Expression zawiera przede wszystkim cyfrowy kokpit (7-calowy ekran wskaźników i system multimedialny z 10-calowym wyświetlaczem) i oferuje pełen wybór jednostek napędowych.
W przypadku tej odmiany mamy następujące ceny:
Na tle Essential wariant Expression oferuje 4 szyby sterowane elektrycznie, środkową konsolę z podłokietnikiem, kamerę cofania, tapicerkę Denim z odblaskowym logo Dacii czy funkcję automatycznych wycieraczek.
Taka Dacia Duster porusza się na 17-calowych obręczach aluminiowych i z zewnątrz wyróżnia się m.in. srebrnymi obudowami lusterek wstecznych oraz osłonami zderzaków w kolorze szarym. W przypadku wersji 4x4 standardem jest aktywny system zjazdu ze wzniesienia.
Gamę nowej Dacii Duster zamykają warianty Extreme i Journey, które kosztują tyle samo. Pierwszy z nich ma bardziej „outdoorowy” charakter, dlatego porusza się na specjalnych 17-calowych obręczach aluminiowych, a wewnątrz zapewnia m.in. gumowane dywaniki z tzw. motywem topograficznym oraz łatwą do wyczyszczenia tapicerkę z materiałem MicroCloud na drzwiach i fotelach.
Z kolei Journey ma 18-calowe koła z lekkich stopów, a wewnątrz m.in. ładowarkę indukcyjną, automatyczny hamulec postojowy oraz system multimedialny Media Nav Live z automatyczną aktualizacją map przez 8 lat.
Oba modele względem wariantu Expression są z kolei bogatsze o klimatyzację automatyczną, dostęp bezkluczykowy, automatycznie składane lusterka zewnętrzne, oświetlenie przeciwmgłowe oraz funkcję automatycznego przełączania świateł z mijania na drogowe.
Ceny nowej Dacii Duster Extreme i Journey wyglądają następująco: