Do tej pory Honda oszczędnie dozowała informacje o nowym HR-V e:HEV. Teraz już wszystko wiadomo – znane są ceny i dane techniczne.
W Europie Honda jest daleka od pozycji, jaką ma większość konkurencyjnych marek z Dalekiego Wschodu. Dość powiedzieć, że sprzedaż (po 7 miesiącach 2021 r.; dane Jato Dynamics) jej wszystkich modeli nie osiąga na przykład nawet połowy tego, co uzyskał sam Hyundai Tucson (39,8 tys. sztuk do 88,9 tys. szt.). Honda potrzebuje modelu, który stanie się jej nowym bestsellerem (obecnie to Jazz) i koniem pociągowym na Starym Kontynencie. I wszystko wskazuje, że będzie to właśnie HR-V e:HEV.
Nowe wcielenie kompaktowego crossovera zbudowano na zmodyfikowanej globalnej platformie Hondy. HR-V ma następujące wymiary: długość 434 cm, szerokość 179 cm, wysokość 158 cm, rozstaw osi 261 cm. Prześwit jest niezły i wynosi 18,8 cm (z kierowcą). Bagażnik ma pojemność od 319 do 1289 litrów. Pod podłogą znajduje się jeszcze 16-litrowy schowek.
HR-V będzie oferowane jedynie z hybrydowym układem napędowym. Składają się na niego silniki benzynowy o pojemności 1,5 litra, jednostka elektryczna oraz bezstopniowa skrzynia biegów. Łącznie do dyspozycji jest 131 KM. Ważące niemal 1,4 tony HR-V ma następujące osiągi: od 0 do 100 km/h rozpędza się w 10,6 s w bazowej wersji (pozostałe o 0,1 s wolniej) i uzyskuje prędkość maksymalną 170 km/h. Średnie zużycie paliwa wg cyklu WLTP wynosi 5,4 l na 100 km.
Dla porównania: Toyota C-HR 1.8 Hybrid (122 KM) przyspiesza w 11,0 s, prędkość maksymalna to 170 km/h, a średnie spalanie – 4,8-5,3 l/100 km. W przypadku wersji 2.0 Hybrid (184 KM) dane te wynoszą, odpowiednio, 8,2 s, 180 km/h i 5,3–5,7 l/100 km.
Wspomniana Toyota C-HR w wersji ze 122-konnym napędem hybrydowym kosztuje od 112 900 do 136 900 zł, a jako 184-konna hybryda – od 126 900 do 145 900 zł.
Już w bazowej wersji Elegance HR-V ma bogate wyposażenie. W standardzie znajdziemy m.in.: automatyczną klimatyzację, cyfrowe wskaźniki, czujniki parkowania z przodu i z tyłu oraz kamerę cofania, podgrzewane fotele, system multimedialny (9-calowy ekran) z nawigacją i obsługą Apple CarPlay i Android Auto, diodowe reflektory i tylne światła oraz 18-calowe aluminiowe felgi.
Wśród układów bezpieczeństwa czynnego w seryjnym wyposażeniu znajdują się m.in. adaptacyjny tempomat, asystent pasa ruchu, a także układy automatycznego hamowania w przypadku ryzyka kolizji oraz rozpoznawania znaków. Wersje Advance mają ponadto system ostrzegania o pojazdach w martwym polu lusterek i zbliżających się podczas cofania.