Skoda zaprezentowała nową rajdową maszynę opartą na aktualnej generacji Fabii.
Skromna Skoda Fabia to jeden z najbardziej utytułowanych samochodów rajdowych w historii. Jak podaje Skoda, same wersje Rally2 i Rally2 evo zbudowano w ponad 450 egzemplarzach i w latach 2015-2022 zgromadziły one na koncie więcej niż 1700 różnego rodzaju wygranych na świecie, w tym dwanaście tytułów mistrzowskich dla Skody Motorsport i teamów klienckich (w kategoriach zespołów oraz kierowców).
Nowa, właśnie zaprezentowana Fabia RS Rally2 bazuje na aktualnej, czwartej generacji miejskiego hatchbacka. W porównaniu z poprzednikiem znacznie zmodyfikowano układ napędowy i elektronikę sterującą. Poprawiono także zabezpieczenie załogi oraz właściwości jezdne.
Silnik Fabii Rally2 jest nowy – bazuje na jednostce 2.0 TSI z serii EA888, ale ma pojemność zmniejszoną, zgodnie z przepisami, do 1,6 litra. W porównaniu z tym wykorzystywanym w Fabii Rally2 evo ma m.in. przeprojektowane układy dolotowy i wydechowy, zmodyfikowane tłoki, komory spalania, turbosprężarkę, układy sterowania, zmiennych faz rozrządu, chłodzenia i smarowania.
Silnik rozwija 289 KM i 430 Nm i jest połączony z 5-biegową sekwencyjną przekładnią (mechaniczne sprzęgło jest wykorzystywane tylko podczas ruszania, cofania i wolnej jazdy). Przepisy FIA zabraniają w tej klasie rajdówek stosowania elektronicznych systemów wspomagających trakcję, zatem przedni i tylny dyferencjał mają mechaniczne blokady. Auta nie mogą także mieć centralnego mechanizmu różnicowego. Specjalny, bezpieczny zbiornik paliwa mieści 82,5 l.
Zawieszenie składa się z kolumn McPhersona z przodu i z tyłu (są sztywniejsze niż w poprzednim modelu), a nowe amortyzatory o zmniejszonym tarciu wewnętrznym mają większy skok. Na poprawę właściwości jezdnych wpływa także wydłużony rozstaw osi.
Hamulce na rajdy asfaltowe mają przednie tarcze o średnicy 355 mm i tylne 300-milimetrowe, a felgi rozmiar 8x18 cali. Na szutry stosowane są cztery tarcze 300-milimetrowe, a obręcze to „piętnastki” o szerokości siedmiu cali.
Załogę chroni klatka bezpieczeństwa wykonana z rur ze stali chromowo-molibdenowej, których łączna długość wynosi 35,8 m. Klatka jest wspawywana w konstrukcję auta na etapie budowy nadwozia. Ponadto kierowcę i pilota przed skutkami najgroźniejszych uderzeń bocznych zabezpieczają panele drzwi wykonane z karbonu i kevlaru oraz specjalne wkłady z absorbującej energię pianki.