Volkswagen zaprezentował od razu dwie wersje elektrycznego minivana – osobową i dostawczą. Obie mają taki sam napęd.
Volkswagen od dawna zapowiadał powstanie elektrycznego minivana i prezentował jego wizje stylizacyjne (debiut w Detroit w 2017 r.). Oczekiwanie się skończyło – oto jest duchowy następca mikrobusa T1 z lat 50 i 60. XX wieku – ID. Buzz (osobowy) i ID. Buzz cargo (dostawczy). Nowy model bazuje na modularnej płycie przeznaczonej dla samochodów elektrycznych (MEB), która służy m.in. za podstawę Volkswagenów ID.3, ID.4 oraz ID.5.
ID. Buzz to całkiem postawny samochód – ma 471,2 cm długości, 198,5 cm szerokości, 193,7 cm wysokości oraz bardzo długi rozstaw osi – 298,8 cm. Osobowy wariant z pięcioma osobami „na pokładzie” może pomieścić do 1121 litrów bagażu (do wysokości oparć kanapy), a po złożeniu kanapy – 2205 litrów. Odmiana towarowa (dwu- lub trzyosobowa) ma pojemność części ładunkowej wynoszącą 3,9 m3, i jest w stanie pomieścić dwie europalety (ładowność wynosi 650 kg).
Do już zaprezentowanych wariantów potem dołączą wersje z jeszcze dłuższym rozstawem osi oraz z układem sześcio- lub siedmiomiejscowym.
ID. Buzz korzysta z opracowanego już wcześniej na potrzeby innych „elektryków” koncernu VW układu napędowego. Silnik jest jeden i umieszczono go z tyłu. Z szerokiej palety wybrano mocną 204-konną jednostkę rozwijającą 310 Nm maksymalnego momentu obrotowego (można się spodziewać, że z czasem pojawią się także słabsze, a zatem tańsze warianty).
Nie podano wprawdzie czasu przyspieszenia do „setki”, ale przy takich parametrach można się spodziewać, że minivan będzie naprawdę żwawy. Prędkość maksymalna wynosi 145 km/h i została elektronicznie ograniczona.
Bateria ma pojemność 82 kWh (77 kWh netto; później pojawi się mniejsza) i może być ładowana z maksymalną mocą 170 kW (czas ładowania od 5 do 80% pojemności w takim przypadku wynosi około pół godziny). Na razie nie podano zasięgu.
Wnętrze ID. Buzza ewidentnie nawiązuje do tych w innych elektrycznych modelach Volkswagena. Cyfrowe wskaźniki mają przekątną 5,3 cala, a centralny ekran 10 lub 12 cali. System multimedialny bezprzewodowo obsługuje Apple CarPlay i Android Auto (w Cargo to opcja). Aktualizacje oprogramowania samochodu można pobierać zdalnie.
Volkswagen chwali się, że w ID. Buzzie wykorzystano wiele materiałów z recyklingu (np. tkanina obiciowa została wykonana z włókien pochodzących w 10% z plastiku zebranego w oceanach, a w 90% z przetworzonych butelek PET). W kabinie nie zostały także użyte materiały pochodzenia zwierzęcego – np. kierownica nie będzie skórzana, a wykonana z tworzywa możliwie wiernie skórę imitującego.
Przedsprzedaż ID. Buzz i ID. Buzz Cargo rozpocznie się w drugim kwartale bieżącego roku.