Magazyn Auto
Serwis pod patronatem magazynu Motor
Chery Tiggo 4

Hybrydowe Chery Tiggo 4 wchodzi do Polski. To 4,3-metrowy SUV w zaskakującej cenie. Z kim rywalizuje?

fot. Chery

Hybrydowe Chery Tiggo 4 wchodzi do Polski. To 4,3-metrowy SUV w zaskakującej cenie. Z kim rywalizuje?

Chery do swojej polskiej oferty na początku października wprowadzi dwa nowe modele. Będą do Tiggo 4 i 9. Pierwszy z nich ma 432 cm długości, nowoczesny kokpit i napęd w pełni hybrydowy. Cena? Bardzo atrakcyjna.

  1. Chery to chiński koncern, znany w Polsce z marek Omoda i Jaecoo. Pod koniec czerwca tego roku nad Wisłą zadebiutował on pod własną nazwą z modelami Tiggo 7 i 8. Teraz dołączają do nich dwa kolejne, z których „czwórka” ma już polską cenę. 

 

Hybryda za zaledwie 95 900 zł

Ten niewielki SUV, mierzący 432 m długości 183 cm szerokości oraz 165 cm wysokości kosztuje od 95 900 zł. To bardzo atrakcyjna cena, zważywszy na fakt, że pomiędzy przednimi kołami tego samochodu pracuje układ Chery Super Hybrid (CSH). 

Tworzą go benzynowa jednostka napędowa 1.5 DHE, współpracująca z przeznaczoną dla niego przekładnią hybrydową DHT, kompaktową baterią 1,83 kWh oraz silnikiem elektrycznym o mocy 204 KM. 

Chery Tiggo 4 (4)
Chery Tiggo 4 jest wprawiane w ruch przez napęd hybrydowy. 
fot. Chery

Moc systemowa wynosi 163 KM, a maksymalny moment obrotowy to 260 Nm. Chery Tiggo 4 od 0 do 100 km/h rozpędza się w 8,9 s, a średnie zużycie paliwa wynosi 5,3 l/100 km (WLTP). Całkowity zasięg to aż 950 km. 

Kierowca ma do dyspozycji cztery tryby pracy napędu: elektryczny, szeregowy, równoległy oraz rekuperacyjny. 

Zgodnie z językiem marki 

Pod względem stylistycznym Chery Tiggo 4 wpisuje się w język tej marki. Ma „diamentową” osłonę chłodnicy, zintegrowane reflektory i lampy LED, tylny spojler dachowy oraz 17-calowe felgi aluminiowe. Do wyboru jest sześć kolorów nadwozia, w tym Pearl White, Cool Grey i Rich Red.

„Model oferuje rozstaw osi o wartości 2610 mm i aż 900 mm przestrzeni na nogi w drugim rzędzie. W wersji Prestige znajdziemy dodatkowo skórzaną tapicerkę, podgrzewane fotele przednie, ambientowe oświetlenie oraz 540-stopniowy panoramiczny system kamer HD, zwiększający komfort i bezpieczeństwo codziennej jazdy” – informuje chiński wytwórca.

Chery Tiggo 4 (2)
Dwa ekrany w kokpicie razem mają przekątną 24,6"
fot. Chery

Centrum dowodzenia stanowi podwójny ekran o przekątnej 24,6”, wspierany przez układ  Qualcomm 8155. Zapewnia on sterowanie głosowe oraz integrację z Apple CarPlay i Android Auto – również bezprzewodowo. Funkcja „transparentnego podwozia” z widokiem 540° pozwala kierowcy widzieć, co dzieje się pod autem i wokół niego.

Chery oferuje aż 34 schowki w kabinie, bagażnik o pojemności 430 l (1190 l po złożeniu kanapy) oraz elektrycznie regulowany w 6 kierunkach fotel kierowcy.

 

Bez oszczędności w kwestii bezpieczeństwa

Karoseria Chery Tiggo 4 w ponad 60% została wykonana z wysokowytrzymałej stali. Auto ma siedem poduszek powietrznych.

W wyposażeniu seryjnym tego chińskiego SUV-a otrzymujemy ponadto 24 funkcje ADAS na 2,5 poziomie autonomii. To m.in. adaptacyjny tempomat, asystent pasa ruchu, system monitorowania martwego pola, awaryjne hamowanie i czujnik uwagi kierowcy.

Chery Tiggo 4 (3)
Nadwozie Tiggo 4 mierzy 432 cm długości i ma całkiem przyjemne proporcje. 
fot. Chery

Chery Tiggo 4 będzie mieć polską premierę 6 października. Wtedy też poznamy jego pełną specyfikację.  

Chery Tiggo 4 na tle rywali

Oto, jakie auta można kupić w cenie około 95 900 zł:

  • Citroen C3 Aircross 1.2 Turbo Plus – 94 300 zł (1.2, R3, turbodoładowanie, 100 KM, MT, 0-100 km/h w 12,5 s, śr. zużycie paliwa: 5,9-6,1 l/100 km) 
  • Dacia Duster mild hybrid 130 – 97 600 zł (1.2, R3, turbodoładowanie, 130 KM, MT, 0-100 km/h w 9,9 s, śr. zużycie paliwa: 5,5 l/100 km)
  • Hyundai Bayon 1.0 T-GDI 6MT – 96 700 zł (1.0, R3, turbodoładowanie, 90 KM, MT, 0-100 km/h w 11,3 s, śr. zużycie paliwa: b.d.)
  • MG ZS Hybrid+ – 98 900 zł (1.6, R4, AT, silnik elektryczny, 197 KM, 0-100 km/h w 8,7 s, śr. zużycie paliwa: 5,1 l/100 km)
  • Renault Captur TCe 90 techno – 98 900 zł (1.0, R3, turbodoładowanie, 99 KM, MT, 0-100 km/h w 14,3 s, śr. zużycie paliwa: 5,8-6,2 l/100 km)

Czytaj także