Na codzienne podróże i na weekendowy wypad – za sprawą niższego zużycia paliwa oraz nowości na liście wyposażenia Karoq po liftingu ma jeszcze wszechstronniejszy charakter.
Od chwili debiutu w segmencie kompaktowych SUV-ów 4 lata temu Karoq przekonywał swoją praktycznością – jego zgrabne, funkcjonalne nadwozie łączyło zwinność z wyjątkowo przestronną kabiną oraz pojemnym bagażnikiem.
Modułowe tylne siedzenia można było osobno regulować, a nawet wymontować, a pojemny bagażnik z licznymi udogodnieniami pozwalał bezpiecznie przewozić zarówno wielkie zakupy, jak i wakacyjne pakunki.
To wszystko w połączeniu z licznymi systemami wsparcia oraz szeroką gamą napędów, także 4x4.
W salonach Skody debiutuje właśnie odnowiony Karoq – tak samo praktyczny, ale jeszcze wszechstronniejszy. Zarówno przedni, jak i tylny pas prezentują się teraz bardziej szlachetnie, a jednocześnie dynamicznie. Zabiegi stylistów połączono tu jednak z doświadczeniem ekspertów Skody od aerodynamiki.
Liczne nowo wprowadzone środki (szczegóły na ilustracji poniżej) skutkują obniżeniem współczynnika oporu powietrza aż o 9% (Cd = 0,30, jeden z najlepszych wyników w klasie), co oznacza realny spadek zużycia paliwa podczas jazdy z wyższymi prędkościami, a także niższy poziom hałasu w kabinie.
Równocześnie projektanci skupili się na aktualizacji dostępnego wyposażenia, które obejmuje teraz m.in. matrycowe reflektory LED (standard od wersji Style), pozwalające bez przerwy korzystać ze świateł drogowych bez oślepiania innych uczestników ruchu, czy przyjazną środowisku tapicerkę z przetworzonych butelek PET.
Przy okazji Karoq otrzymał udoskonaloną kamerę, która jeszcze skuteczniej rozpoznaje znaki drogowe i dodatkowo usprawnia działanie systemów wspomagających. Jest wśród nich m.in. intuicyjny Travel Assist, łączący funkcje predykcyjnego tempomatu oraz aktywnego asystenta utrzymania pasa ruchu. Jak to działa? Auto samoczynnie dopasowuje prędkość do ograniczeń oraz przebiegu drogi i wspomaga kierowcę w obieraniu toru jazdy. Rezultat: znacznie mniejsze zmęczenie na dalekich trasach.
Wysokiej jakości wykończenie i intuicyjna obsługa, a do tego liczne schowki i nowoczesny system multimedialny z inteligentnym asystentem głosowym.
Obszerne fotele mogą być obszyte przyjazną środowisku tapicerką z recyklingu. Wersja Sportline ma świetnie wyprofilowane siedzenia ze zintegrowanymi zagłówkami (na fot.). W opcji: panoramiczne okno dachowe.
Oferta Karoqa obejmuje oszczędne jednostki EVO – benzynowe i diesle – o mocy od 110 do 190 KM. Wybrane współpracują z inteligentnym, zaawansowanym napędem 4x4, który za sprawą nowoczesnego sprzęgła odznacza się jeszcze lepszymi reakcjami i efektywnością.
Dane techniczne | 1.0 TSI | 1.5 TSI ACT | 2.0 TSI 4x4 | 2.0 TDI SCR | 2.0 TDI SCR |
---|---|---|---|---|---|
Silnik | 1.0 R3, benz. turbo | 1.5 R4, benz. turbo | 2.0 R4, benz. turbo | 2.0 R4, turbodiesel | 2.0 R4, turbodiesel |
Moc maksymalna | 110 KM | 150 KM | 190 KM | 115 KM | 150 KM |
Maks. moment obrotowy | 200 Nm | 250 Nm | 320 Nm | 300/250* Nm | 340/360* Nm |
Przekładnia | manualna | manualna lub DSG | DSG | manualna lub DSG | manualna lub DSG |
Napęd | przedni | przedni | 4x4 | przedni | przedni lub 4x4 |
Osiągi | |||||
Prędkość maksymalna | 191 km/h | 210-211 km/h | 221 km/h | 192-193 km/h | 204-210 km/h |
Przyspieszenie 0-100 km/h | 11,2 s | 8,8-8,9 s | 7,0 s | 10,6-11,0 s | 8,7-8,9 s |
Średnie zużycie paliwa | 5,8-6,4 l/100 km | 6,1-6,7 l/100 km | 7,5-8,0 l/100 km | 4,7-5,3 l/100 km | 4,9-6,2 l/100 km |
CENA OD | 106 750 zł | 115 250 zł | 158 100 zł | 121 550 zł | 129 550 zł |
* zależnie od typu przekładni