Magazyn Auto
Serwis pod patronatem magazynu Motor
Format klasy E – Mercedes EQE

Format klasy E – Mercedes EQE

Format klasy E – Mercedes EQE

Jesienią 2021 r. poznamy elektrycznego sedana klasy wyższej, którego zasięg może wynieść 750 km.

  • Odmiana AMG może rozwinąć 760 KM
  • Z napędem tylnym lub 4x4
  • Niesamowicie aerodynamiczny

Oto nieoficjalne zdjęcia Mercedesa EQE, czyli elektrycznego samochodu klasy wyższej. Produkcja tego auta zacznie się w drugiej połowie 2021 r. Odpowiednikiem EQE w klasycznej gamie Mercedesa jest klasa E, dostępna z napędem spalinowym i hybrydowym. EQE i klasa E będą oferowane równolegle.

Na zamieszczonych przez nas zdjęciach EQE występuje w specjalnym kamuflażu mającym ukryć szczegóły wzornictwa. Uwagę zwraca długa i przesunięta w kierunku przedniej osi kabina pasażerska. Choć EQE to model klasy wyższej, to pod względem przestronności nie będzie ustępować luksusowym limuzynom. To efekt zastosowania platformy przeznaczonej wyłącznie dla samochodów elektrycznych.

Ogólnie EQE będzie wymiarami zbliżone do klasy E. Długość elektrycznego auta szacujemy na niecałe pięć metrów. Szerokość ma wynieść około 190 cm, wysokość niespełna 150 cm. W gamie może się znaleźć jedynie sedan. Szanse na kombi są niewielkie, ponieważ ten rodzaj karoserii nie cieszy się dużym powodzeniem w Chinach i w Stanach Zjednoczonych, czyli na kluczowych rynkach EQE. 

Deska rozdzielcza topowych odmian EQE może się składać z ekranów połączonych wspólną szklaną taflą. Wyświetlacz zastępujący wskaźniki będzie 12,3-calowy, ekran w środkowej konsoli może mieć przekątną 17,7 cala, a wyświetlacz przed pasażerem 12,3 cala. Do wyposażenia opcjonalnego trafi ekran przezierny z funkcją rozszerzonej rzeczywistości.

EQE będzie jednym z najbardziej aerodynamicznych samochodów na świecie. Jego współczynnik oporu powietrza Cx może wynieść 0,21. To szczególnie ważne, ponieważ opływowe karoseria i podwozie pozwalają wydłużyć zasięg. W najbardziej wydajnej wersji może on sięgnąć 750 km (wg normy WLTP).

W gamie znajdą się odmiany z tylnym napędem i z 4x4. EQE będzie dostępne z systemem czterech skrętnych kół. Same obręcze mogą mieć od 18 do 20 cali średnicy. Kluczowa wersja ma rozwijać 333 KM, ale w grę wchodzi także wariant AMG o mocy 760 KM.

EQE będzie produkowane w Niemczech i w Chinach. Kolejnym elektrycznym autem klasy wyższej tego producenta zostanie SUV, którego debiut zaplanowano na 2022 r.

EQEfront
EQE bazuje na platformie przeznaczonej wyłącznie dla samochodów elektrycznych.
Carpix
EQEmain
Kluczowa odmiana EQE rozwinie 333 KM.
Carpix
EQEbok
EQE będzie mierzyć niespełna pięć metrów długości.
Carpix
EQER
Tylne światła są bardzo cienkie, a pokrywa bagażnika wyjątkowo krótka.
Carpix
EQEr100
EQE będzie mieć ok. 190 cm szerokości, czyli prawie 5 cm więcej od klasy E.
Carpix

Czytaj także