Magazyn Auto
Serwis pod patronatem magazynu Motor
Peugeot 208 przód

Peugeot 208 po pięciu miesiącach 2022 r. utrzymuje pozycję lidera w Europie

Peugeot

Peugeot 208 po pięciu miesiącach 2022 r. utrzymuje pozycję lidera w Europie

Francuski bestseller – Peugeot 208 – powoli dystansuje najgroźniejszych rywali, w tym Volkswagena Golfa, i przewodzi stawce najpopularniejszych nowych samochodów osobowych w Europie. 

Takiej sytuacji na europejskim rynku nowych samochodów osobowych nie było do dawna – Volkswagen Golf kolejny miesiąc z rzędu znajduje się na trzecim miejscu listy bestsellerów coraz wyraźniej traci dystans do prowadzącego w zestawieniu Peugeota 208.

Po pięciu miesiącach bieżącego roku francuski „maluch” wyprzedza niemiecki kompakt już o ponad 14,5 tys. sprzedanych egzemplarzy. Pomiędzy nimi znajduje się jeszcze Dacia Sandero, ale czy utrzyma to miejsce, nie jest jeszcze pewne, bo różnica między nią i Golfem jest niewielka.

Wygląda więc na to, że Volkswagen obroni pozycję lidera jako marka, ale Golf po latach dominacji odda miejsce Peugeotowi 208. No chyba że nastąpi radykalna zmiana w dostępności części oraz podzespołów i sytuacja rynkowa wróci do normy (na co się nie zanosi), a wtedy znowu można by ocenić, na ile na popularność danych aut wynika z preferencji klientów, a nie także z kłopotów z dostawami.

Warto zauważyć, że Tesla Model 3–- najpopularniejszy samochód elektryczny Europy – zajmuje 41. pozycję na liście bestsellerów (34 358 szt.; -17,3% rok do roku), najchętniej kupowanym autem marki premium jest obecnie Mini hatchback (na kolejnych miejscach plasują się Audi A3 i Volvo XC40), a wśród pięćdziesięciu najczęściej rejestrowanych nowych aut jest 26 SUV-ów i crossoverów.

W samym maju kolejność pierwszej trójki była inna niż po pięciu miesiącach: Peugeot 208, Opel Corsa, Volkswagen T-Roc. Golf zajął miejsce czwarte, a Daca Sandero jedenaste.  

Poniżej prezentujemy wyniki sprzedaży 10 najpopularniejszych modeli nowych samochodów osobowych w Europie w okresie od stycznia do maja 2022 r. (dane: Data Force za ANE).

Miejsce marka/model rejestracje I-V 2022 r. (szt.) zmiana do I-V 2021 r. (%)
1 Peugeot 208 86 520 -9,7
2 Dacia Sandero 73 405 +0,8
3 Volkswagen Golf 71 927 -27,6
4 Opel Corsa 68 888 -20,9
5 Volkswagen T-Roc 68 094 -19,8
6 Ford Puma 6 5087 -3,6
7 Toyota Yaris 63 571 -31,6
8 Hyundai Tucson 62 896 +5,6
9 Citroen C3 62 758 -20,2
10 Toyota Corolla 61 828 +0,1

Czytaj także