Porsche 911 przeszło face lifting i modernizację techniczną. Największą nowością jest Carrera GTS wyposażona w hybrydowy układ napędowy z silnikiem 3.6 B6 turbo.
Hybrydowy układ napędowy to ani w przypadku marki Porsche, ani modelu 911 żadna nowość. Nawet gdy nie weźmiemy pod uwagę skonstruowanego przez Ferdinanda Porsche hybrydowego modelu Lohner-Porsche z 1900 r., napęd tego rodzaju jest obecny w gamie Porsche od 2010 r., czyli wprowadzenia do oferty Cayenne II S Hybrid. Jeśli zaś chodzi o 911, to wspomaganie elektryczne zastosowano już wcześniej w wyczynowych modelach. Nigdy nie można było jednak wejść do salonu i kupić hybrydowej Carrery. Aż do teraz.
Po niecałych sześciu latach od debiutu Porsche 911 serii 992 zostało poddane face liftingowi (nosi teraz wewnętrzne oznaczenie 992 II) – na razie pokazano dwa modele: bazową Carrerę oraz Carrerę GTS.
W jego ramach przeprojektowano m.in. zderzaki, reflektory (realizują teraz wszystkie funkcje oświetleniowe, co sprawia, że po raz pierwszy w historii 911 nie ma dodatkowych lamp w zderzaku), pokrywę silnika z grillem, tylny pas świetlny, a także aluminiowe obręcze. Wersja GTS otrzymała aktywne klapy w przednich wlotach powietrza, które uzupełniono również aktywnymi dyfuzorami w przedniej części podwozia.
W kabinie także wprowadzono ulepszenia. Nowe są m.in. cyfrowe wskaźniki o przekątnej 12,6 cala (oferują siedem widoków do wyboru, w tym Classic z pięcioma zegarami i obrotomierzem po środku), a także zmodernizowany system multimedialny PCM (wyświetlacz ma nadal 10,9 cala).
Oczywiście najważniejszą nowością jest odmiana Carrera GTS, która otrzymała hybrydowy napęd o nazwie T-Hybrid. Nie ograniczono się w tym przypadku do dodania "elektryki", ale zastosowano przede wszystkim gruntownie zmieniony silnik B6. Benzynowy boxer ma zwiększone średnicę cylindra (97 mm) i skok tłoka (81 mm). W efekcie jego pojemność wzrosła z 3,0 do 3,6 litra.
Zamiast dwóch konwencjonalnych turbosprężarek zastosowano w nim jedną, ale wyposażoną w silnik elektryczny, umieszczony pomiędzy kołem kompresora a kołem turbiny. Dzięki temu wzrost ciśnienia doładowania jest bardzo szybki.
Sam boxer 3.6 uzyskuje 485 KM. Układ hybrydowy tworzą także elektryczny silnik zintegrowany ze wzmocnioną 8-biegową przekładnią PDK oraz akumulator o pojemność 1,9 kWh. Moc systemowa wynosi 541 KM (+ 61 w porównaniu z poprzednim GTS-em), a maksymalny moment obrotowy to 610 Nm (+ 40 Nm).
Nowa Carrera GTS waży o 50 kg więcej od poprzedniej, ale jest od niej dynamiczniejsza. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h wynosi zaledwie 3,0 s (zarówno w wariancie tylnonapędowym, jak i 4x4), a to o 0,4 s szybciej niż poprzednio (0,3 s w przypadku wersji 4x4). Prędkość maksymalna wzrosła o 1 km/h i wynosi 312 km/h. Średnie zużycie paliwa jest niższe, ale spadek nie jest znaczący, wynosi bowiem 0,3-0,4 l/100 km (do poziomu 10,5-11,0 l/100 km).
Silnik 3.0 B6 biturbo stosowany w Carrerze także zmodernizowano – otrzymał m.in. chłodnicę międzystopniową z wariantów Turbo oraz turbosprężarki z poprzedniego GTS-a. Rozwija teraz 394 zamiast 385 KM, ale moment obrotowy pozostał taki sam (450 Nm). Nowe 911 Carrera z pakietem Sport Chrono przyspiesza do "setki" w 3,9 s (– 0,1 s) i może się rozpędzić do 294 km/h (+1 km/h).
W wersji GTS zastosowano seryjnie układ tylnych kół skrętnych, adaptacyjne sportowe zawieszenie PASM, system aktywnych stabilizatorów PDCC ma teraz elektrohydrauliczny układ sterowania zintegrowany z instalacją wysokiego napięcia, a tylne opony są szersze niż poprzednio (315/30 R21 zamiast 305/30 R21).
Porsche podało już ceny modernizowanej Carrery. I, co nie jest zaskoczeniem, są one wyższe niż u poprzednika. Oto cennik wszystkich dostępnych obecnie wariantów nowej Carrery (w nawiasach różnica w stosunku do modelu sprzed liftingu).