Magazyn Auto
Serwis pod patronatem magazynu Motor
Volkswagen ID.5 GTX – bok, profil

Pierwszy elektryczny SUV coupe VW – Volkswagen ID.5

Pierwszy elektryczny SUV coupe VW – Volkswagen ID.5

ID.5 to pierwszy seryjny elektryczny SUV coupe Volkswagena. Auto zostanie przedstawione na początku września w najmocniejszej wersji, czyli GTX. 

  • Dwa silniki i 4x4
  • Zasięg do 497 km (WLTP)
  • Zdalne aktualizacje

Volkswagen ujawnił pierwsze zdjęcia modelu ID.5, czyli elektrycznego kompaktowego SUV-a coupe. Karoserię samochodu skrywa lekki kamuflaż, a całość ma formę przedprodukcyjnego prototypu.

VW ID.5 w wersji GTX

Pierwszą odtajnioną odmianą ID.5 jest sportowa wersja GTX. Ma ona dwa silniki elektryczne, każdy przy jednej z osi, i akumulator trakcyjny o pojemności 77 kWh. Mocy i przyspieszenia od 0 do 100 km/h jeszcze nie podano, ale szacujemy je na 299 KM i 6,1 s. Zasięg samochodu wynosi 497 km (wg normy WLTP).

Dwusilnikowy układ ułatwił zastosowanie napędu na obie osie. Auto oparto na platformie MEB, przeznaczonej wyłącznie dla samochodów elektrycznych. Bardzo możliwe, że odmianę GTX da się wyposażyć w sportowe, obniżone o 15 mm zawieszenie.

Volkswagen ID.5 nawet w wersji GTX ma dość minimalistyczny design. Listwa grilla przechodząca w diodowe elementy reflektorów optycznie poszerza auto, tę samą funkcję spełnia pas łączący tylne światła. Tuż nad nimi znalazł się spoiler, który „dorzuca się” do całkiem niezłego zasięgu tego kompaktowego SUV-a.

Boczne przetłoczenia wizualnie wydłużają samochód, nadając mu przy tym muskularny i dynamiczny wygląd. Wymiarów jeszcze nie podano, ale długość, szerokość i rozstaw osi szacujemy odpowiednio na 458, 185 i 277 cm. Obręcze kół mogą mieć maksymalnie 21 cali średnicy.

Nowe ID.5 otrzyma system multimedialny, który da się zdalnie aktualizować. Wyświetlacz w środkowej konsoli może mieć 12 cali przekątnej. Samochód będzie można wyposażyć w ekran przezierny z funkcją rozszerzonej rzeczywistości.

Auto trafi na rynek w 2022 r.

VW Taigo

ID.5 to pierwszy seryjny elektryczny SUV coupe Volkswagena, ale nie jego pierwszy SUV coupe w ogóle przeznaczony na europejski rynek. Ten tytuł należy do przedstawionego ledwie półtora tygodnia wcześniej miejskiego Taigo, oferowanego z silnikami spalinowymi o mocy od 95 do 150 KM. Samochód ma 427 cm długości i 257 cm rozstawu osi. Taigo zadebiutuje na polskim rynku w pierwszym kwartale 2022 r.

Volkswagen ID.5 GTX - przód
Kamuflaż jest tylko pro forma, nie ukrywa praktycznie niczego. 
Volkswagen
Volkswagen ID.5 GTX - bok, profil
VW ID.5 GTX ma maksymalnie 21-calowe obręcze kół.
Volkswagen
Volkswagen ID.5 GTX - tył
Dwa silniki dają 4x4. Szacowane przyspieszenie 0-100 km/h: 6,1 s.
Volkswagen
Volkswagen ID.5 GTX - przód
ID.5 GTX trafi na rynek w 2022 r.
Volkswagen
Volkswagen ID.5 GTX - tył
Wersja GTX ma akumulator trakcyjny o pojemności 77 kWh.
Volkswagen
VW Taigo - przód
W 2022 r. zadebiutuje jeszcze jeden SUV coupe VW, czyli miejskie spalinowe Taigo.
Volkswagen

Czytaj także