Nowy, najbardziej sportowy członek rodziny Porsche 911 generacji 992, czyli GT3 RS, popisał się wyśmienitym czasem okrążenia liczącej 20,8 km północnej pętli Nurburgringu.
Porsche czuje się na Nurburgringu jak w domu. Od lat nie tylko testuje tu swoje seryjne samochody przed debiutem, ale także regularnie ustanawia różne rekordy przejazdu okrążenia północnej pętli tego słynnego niemieckiego toru. Dość powiedzieć, że to właśnie do Porsche (919 Hybrid Evo) należy absolutnie najlepszy czas pokonania tego liczącego aż 20,8 km, piekielnie wymagającego odcinka (5:15,55 min). Ale Porsche dzierży oficjalne rekordy m.in. także dla najszybszego samochodu drogowego (911 GT2 RS MR; 6:43,3 min), SUV-a (Cayenne Turbo GT; 7:38,925 min) czy seryjnego auta elektrycznego (Porsche Taycan Turbo S; 7:33,35 min).
Tym razem postanowiono sprawdzić, jaki czas uda się uzyskać najnowszemu modelowi z serii GT. 911 GT3 RS to najbardziej ekstremalne drogowe Porsche, jakie obecnie można kupić, stanowiące rozwinięcie i tak już bardzo ostrego GT3. I to właśnie czas tego modelu był niejako punktem odniesienia dla RS-a. Standardowa GT-trójka pokonała północną pętlę w świetnym czasie 6:59,927 min. To, co pokazał Jorg Bergmeister, zawodowy kierowca wyścigowy, tzw. ambasador Porsche i członek zespołu, który pracował nad GT3 RS robi jednak piorunujące wrażenie. Mimo niezbyt sprzyjających warunków atmosferycznych (silne powiewy wiatru i zimny asfalt) GT3 RS pokonało GT3 aż o 10,6 sekundy, przejeżdżając 20,8-kilometrowe okrążenie w czasie 6:49,328 min (na krótszym, 20,6-kliometrowym odcinku uznawanym przez długi czas za standardowy do pomiarów, było to 6:44,848 min).
GT3 RS było wyposażone w opcjonalny pakiet Weissach z oferowanymi dodatkowo oponami Michelin Pilot Sport Cup 2 R o rozmiarach 275/35 R20 z przodu i 335/30 R21 z tyłu. GT3 RS jest wyposażone w wolnossący silnik 4.0 B6 o mocy 525 KM (w GT3 ma on 510 KM), wyjątkowo rozbudowany aktywny pakiet aerodynamiczny oraz regulowane zawieszenie. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h wynosi 3,2 s (GT3 – 3,4 s), a prędkość maksymalna 296 km/h. Przy 285 km/h docisk aerodynamiczny to 860 kg – aż trzy razy więcej niż w GT3.
A tak Jorg Bergmeister skomentował okrążenie pokonane w GT3 RS.
Straciliśmy nieco siły docisku przez mocne podmuchy wiatru, ale i tak jestem bardzo zadowolony z okrążenia. Szczególnie w najszybszych sekcjach GT3 RS gra w swojej własnej lidze i jest na poziomie wysokiej klasy samochodów wyścigowych. Auto wyznacza także nowe standardy jeśli chodzi o hamowanie. Szybkie okrążenia północnej pętli Nurburgringu dają po prostu mnóstwo radości w tym samochodzie.
Tutaj można obejrzeć przejazd Bergmeistra.