Zanim na rynek nie trafi 306-konna odmiana RS iV, to właśnie ta wersja będzie najbardziej sportową Skodą Enyaq iV.
Skoda przedstawiła nową odmianę elektrycznego SUV-a Enyaq iV. Nosi ona nazwę Sportline i nie sprowadza się tylko do tuningu optycznego. Samochód ma bowiem obniżone zawieszenie: o 15 mm z przodu i o 10 mm z tyłu.
Z zewnątrz wersję Sportline wyróżniają m.in. 20- lub 21-calowe obręcze kół oraz czarne błyszczące elementy: obramowanie grilla, ramy bocznych okien, relingi dachowe, tylny dyfuzor i napis Skoda na pokrywie bagażnika. Progi polakierowano w kolorze karoserii, zmieniono też design obu zderzaków.
Wewnątrz mamy czarne tapicerkę i podsufitkę oraz obszytą skórą w tym kolorze sportową kierownicę. Czarna sztuczna skóra trafiła na deskę rozdzielczą, którą dodatkowo urozmaicają wstawki o wyglądzie karbonu. Można je też znaleźć na wewnętrznych panelach bocznych drzwi.
Enyaq Sportline iV będzie początkowo dostępny w dwóch jednosilnikowych i tylnonapędowych wersjach: 60 i 80. Rozwijają one odpowiednio 179 i 204 KM. Później gamę uzupełni 265-konna dwusilnikowa odmiana 80x z napędem na obie osie.
W tym roku na rynek trafi także najmocniejszy Enyaq iV, czyli wersja RS iV. Ten pierwszy elektryczny samochód Skody z serii RS będzie mieć dwa silniki, napęd 4x4 i 306 KM. 0-100 km/h: 6,2 s.