Magazyn Auto
Serwis pod patronatem magazynu Motor
Łada 2107

Ta Łada 2107 jest do kupienia za kwotę ponad 40 000 zł. Skąd taka cena?

Ta Łada 2107 jest do kupienia za kwotę ponad 40 000 zł. Skąd taka cena?

Ten egzemplarz Łady 2107 został wyprodukowany w 2011 roku i praktycznie całe swoje życie spędził w garażu. Teraz można go kupić ze znikomym przebiegiem, choć za spore pieniądze.

Ładę 2107 wytwarzano w Rosji od 1982 roku. Ostatni egzemplarz tego samochodu zjechał z taśm zakładu w Togliatti 17 kwietnia 2012 roku, a powodem zakończenia produkcji była m.in. przestarzała konstrukcja, która nie przystawała do współczesności. 

Auto bazowało na wcześniejszych modelach tego wytwórcy, opartych z kolei na Fiacie 124 (1966-1974). Co ciekawe, Ładę 2107 eksportowano również do Polski, gdzie ostatnie pojazdy oficjalną drogą dotarły w 1995 roku. Następcą tego modelu jest Granta.

Jak z fabryki

Obecnie na rosyjskim portalu auto.ru na sprzedaż wystawiono Ładę 2107, wyprodukowaną w 2011 roku. Nie byłoby w tym nic dziwnego, gdyby nie fakt, że auto ma na liczniku raptem 850 km. Cena? 950 000 rubli, czyli 41 300 zł (po aktualnym kursie rosyjskiej waluty). 

Właściciel unikatowej Łady 2107 pochodzi z Wołgogradu i twierdzi, że jego samochód jest fabrycznie nowy oraz całkowicie oryginalny

łada 2107_01
Ta Łada 2107 jest praktycznie nowa i jeździ na oryginalnych oponach. 
auto.ru

„Samochód przechowywany w ciepłym pomieszczeniu w prywatnym domu, bez żadnych usterek, ani jednej rysy czy odprysku. Ma kompletne wyposażenie fabryczne, wszystkie książki, łącznie z książką serwisową. Do tego samochodu dołączony jest także fabrycznie nowy, markowy brelok” – czytamy w opisie.

Prezentowana Łada 2107 jest napędzana przez 8-zaworowy silnik o pojemności 1.6 i mocy 73 KM. Zamiast gaźnika, w układzie zasilania wykorzystuje on wtrysk. Moment obrotowy trafia tutaj do tylnych kół poprzez 5-biegową przekładnię ręczną. 

Auto stoi na oryginalnych oponach, a wewnątrz ma bardzo ubogie wyposażenie. Nie znajdziemy w nim choćby radia, nie mówiąc o takich „ekskluzywnych” dodatkach, jak elektrycznie sterowane lusterka czy szyby.

 

Egzemplarz z końca produkcji

Łada 2107 ma nadwozie w lakierze metalizowanym, co jest typowe dla tych samochodów z ostatnich lat produkcji. Wygląd tego auta względem wcześniejszych wersji został uproszczony. 

Prezentowany model rosyjskiego wytwórcy wyróżnia się m.in. klamkami drzwi bez chromu, pokrywą bagażnika z modelu 2105 oraz kabiną wykończoną twardym plastikiem

Obszerną galerię zdjęć oraz link do ogłoszenia znajdziecie TUTAJ

Czytaj także