Auto klasy typowej dla USA – bardzo dużych SUV-ów popularnych marek
Na europejskim rynku pojawiają się modele, których nigdy na nim nie było, takie jak Toyota Highlander. Obok Forda Explorera będzie ona, przynajmniej na razie, jedynym przedstawicielem mierzących około 5 m długości SUV-ów popularnych marek. Ta klasa jest rozbudowana np. w USA, a w Europie oferta większości firm kończy się przeważnie na modelach o rozmiar mniejszych – i to z nimi Highlander będzie z konieczności rywalizować.
Podstawowe wymiary tego zbudowanego na najnowszej platformie TNGA GA-K SUV-a to: 495 cm długości, 193 cm szerokości, 173 cm wysokości oraz 285 cm rozstawu osi. Prześwit wynosi ok. 20 cm. Highlander jest seryjnie 7-osobowy, a pojemność jego bagażnika wynosi od 658 (złożone fotele 3. rzędu) do 1909 l (wszystkie fotele złożone, po dach). Kanapa środkowego rzędu jest przesuwana w zakresie 18 cm.
W USA oferowane są dwa warianty: z silnikiem 3.5 V6 (295 KM) oraz hybrydowy. Do nas trafi tylko ten drugi. W skład hybrydowego układu napędowego wchodzą m.in. jednostka benzynowa 2.5 R4 pracująca w cyklu Atkinsona oraz dwa silniki-generatory, z którymi współpracuje silnik elektryczny zamontowany przy tylnej osi (tym samym realizują napęd na 4 koła). Łącznie do dyspozycji są tu 244 KM.