Fiat zaprezentował model 500X w odmianie z otwieranym materiałowym dachem, najpierw w limitowanej wersji Yachting.
Fiat 500X lata młodzieńcze ma już zdecydowanie za sobą – debiutował w 2014 roku na salonie samochodowym w Paryżu. Od tego czasu Fiat jednak regularnie modernizuje tego crossovera, wprowadzając drobne zmiany w stylizacji, modyfikując wyposażenie, przedstawiając kolejne wersje specjalne i wyposażeniowe (m.in. Sport), a także nowe silniki (benzynowe 1.0 i 1.3 z serii FireFly). Wszystko to ma na celu podtrzymanie atrakcyjności tego modelu. Nie inaczej jest tym razem.
W przeciwieństwie do Volkswagena, który zagrał va banque i stworzył na bazie 5-drzwiowego T-Roca pełnoprawny dwudrzwiowy kabriolet, Fiat nie zdecydował się na tak radykalne i kosztowne rozwiązanie. W 500X zastosowano jedynie duży elektrycznie sterowany odsuwany materiałowy dach. Nie da to oczywiście takich wrażeń jak jazda prawdziwym kabrioletem, ale po otwarciu okien oraz dachu można liczyć na solidne podmuchy wiatru, a kabina będzie znakomicie doświetlona.
Nowa odmiana 500X debiutuje w wersji specjalnej Yachting. Stylizacja auta nawiązuje do luksusowych jachtów i jest efektem współpracy z jednym z najbardziej ekskluzywnych włoskich jachtklubów – Yacht Clubem Capri. Przy okazji nakręcono film promujący nową wersję, który odwołuje się do włoskiego „słodkiego życia” (dolce vita) z lat 50. i 60. ubiegłego wieku.
Auto wyróżnia się m.in. błękitnym lakierem Venezia, linią koloru kości słoniowej biegnącą wokół całego nadwozia (to odwołanie do malowania jachtów), obudowami lusterek i klamek ze szczotkowanego chromu i 18-calowymi błękitno-srebrnymi felgami. We wnętrzu zastosowano jasną skórzaną tapicerkę z niebieskimi przeszyciami i logiem 500, aluminiowe listwy progowe oraz mahoniowe wykończenie deski rozdzielczej i dźwigni zmiany biegów (to także ewidentne nawiązanie do wykończenia ekskluzywnych łodzi).
Seria Yachting jest pierwszą dla 500X z otwieranym dachem – powstanie w 500 egzemplarzach (każdy otrzyma plakietkę z numerem) i będzie sprzedawana tylko na pięciu rynkach: we Włoszech, Francji, Niemczech, Hiszpanii i Szwajcarii. Do wyboru przewidziano dwa silniki benzynowe 1.0 R3 turbo (120 KM) i 1.3 R4 turbo (150 KM; skrzynia automatyczna dwusprzęgłowa) oraz dwa turbodiesle – 1.3 Multijet (95 KM) i 1.6 Multijet (130 KM).