Największy z elektrycznych Volkswagenów w topowej wersji rozwija 306 KM i przyspiesza od 0 do 100 km/h w 6,6 s.
Volkswagen przedstawił SUV-a ID.6, czyli swoje największe obecnie elektryczne auto osobowe. Samochód powstał specjalnie dla Chin i na razie nie planuje się jego sprzedaży w Europie.
ID.6 mierzy 487,6 cm długości, jest więc tylko o dwa milimetry krótsze od Volkswagena Touarega, topowego SUV-a tej firmy w Europie, dostępnego z napędem spalinowym i hybrydowym. ID.6 ma za to o 7,1 cm większy rozstaw osi (296,5 cm), ale jest aż o 13,6 cm węższe (184,8 cm) i o 2,2 cm niższe (168 cm). W gamie nowego elektrycznego SUV-a znajdą się obręcze kół o średnicy od 19 do 21 cali. Samochód będzie oferowany w dwóch wersjach wzorniczych: Crozz i X. Nie chodzi tu tylko o zwykły tuning optyczny. Obie odmiany mają nawet różny design reflektorów.
ID.6 zaopatrzono w trzy rzędy siedzeń dostępnych w dwóch konfiguracjach: sześcio- i siedmioosobowej. Wyświetlacz w środkowej konsoli ma przekątną 12 cali. ID.6 można wyposażyć w ekran przezierny z funkcją rozszerzonej rzeczywistości, która maksymalnie ułatwia zrozumienie wskazówek nawigacji, ponieważ wyświetlają się one w odpowiednich miejscach za przednią szybą.
ID.6 będzie dostępne w następujących wersjach mocy:
Ostatnia odmiana ma dwa silniki elektryczne i napęd na cztery koła. Do ID.6 trafią akumulatory trakcyjne o pojemności 58 lub 77 kWh. Zasięg najbardziej wydajnej wersji wynosi 588 km (wg chińskiej normy NEDC).
ID.6 będzie produkowane w Chinach. W 2023 r. Volkswagen zamierza tam oferować aż osiem modeli z serii ID., a w 2030 r. co najmniej 50% sprzedaży tej firmy w Państwie Środka mają stanowić samochody elektryczne. Dla porównania: za dziewięć lat w Europie ten odsetek ma wynieść minimum 70%.