Magazyn Auto
Serwis pod patronatem magazynu Motor
Audi skysphere concept – przód

Wizja nowego designu Audi – skysphere concept

Audi

Wizja nowego designu Audi – skysphere concept

Oto pierwszy z serii prototypów pokazujących, jak Audi wyobraża sobie auta premium przyszłości. Skysphere ma napęd elektryczny, 632 KM i zmienną długość karoserii.

  • Regulowana długość karoserii, od 494 do 519 cm
  • 23-calowe obręcze kół
  • Ponad pół tysiąca kilometrów zasięgu

Audi należy do producentów, którzy przedstawiają kolejne prototypowe samochody z ponadprzeciętnie dużą częstotliwością. Właśnie przyszła pora na następne studium, na dodatek pierwsze z całej serii. To skysphere concept (pisane od małych liter, podobnie jak quattro czy allroad).

Elektryczne Audi skysphere

Audi Skysphere otrzymało formę nadal popularnego w strefie aut premium kabrioletu. Samochód ma długość..., no właśnie, to zależy. Rozstaw osi jest bowiem regulowany w zakresie ćwierć metra, co oznacza, że 494-centymetrowe auto można wydłużyć do 519 cm. Szerokość to równe dwa metry, a wysokość 123 cm. Obręcze kół mają gigantyczną średnicę 23 cali.

Samochód to zapowiedź zmian w designie Audi. Zwłaszcza nowy układ grilla i reflektorów może się stać normą wzorniczą w modelach przedstawianych w drugiej połowie obecnej dekady.

Ekran w desce rozdzielczej ma 142 cm szerokości i 18 cm wysokości. W drzwiach znalazły się panele do obsługi klimatyzacji. Wnętrze wykończono m.in. drewnem eukaliptusa i sztuczną skórą.

Skysphere concept ma napęd elektryczny, 632-konny silnik znalazł się z tyłu. Rozwija on 750 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Przyspieszenie 0-100 km/h wynosi 4 s, a zasięg przekracza 500 km (wg normy WLTP).

Prototyp waży ok. 1800 kg. W celu lepszego rozłożenia masy na osie akumulatory trakcyjne umieszczono za kabiną pasażerską i pod środkowym tunelem biegnącym między dwoma fotelami. Łącznie akumulatory mają ponad 80 kWh pojemności.

Auto wyposażono w system czterech skrętnych kół, a układ kierowniczy nie ma mechanicznego połączenia kierownicy z kołami (zastosowano tzw. steer-by-wire). Aktywne pneumatyczne zawieszenie z aluminiowymi podwójnymi wahaczami w razie potrzeby obniży samochód o centymetr.

Audi grandsphere

Jeszcze w 2021 r. Audi przedstawi kolejny prototyp z tej serii, czyli model grandsphere. Ta luksusowa limuzyna zapowiada następcę obecnego A8. W 2022 r. pojawi się zaś urbansphere, który może być kompaktowym SUV-em.

Audi skysphere concept - przód, profil
Design grilla i reflektorów ma z czasem trafić do seryjnych Audi.
Audi
Audi skysphere concept - tył
Audi skysphere concept ma 23-calowe obręcze kół.
Audi
Audi skysphere concept - tył
Z rozłożonym dachem skysphere wygląda równie dobrze jak bez niego.
Audi
Audi skysphere concept - przód, bagażnik
Bagażnik znalazł się z przodu.
Audi
Audi skysphere concept - tył
Pomimo futurystycznego wyglądu skysphere ma bardzo klasyczne proporcje.
Audi
Audi skysphere concept - deska rozdzielcza
Ekran w desce rozdzielczej ma aż 142 cm szerokości.
Audi
Audi skysphere concept - klimatyzacja
Sterowanie klimatyzacją znalazło się w wewnętrznych panelach drzwi.
Audi
Audi skysphere concept - wnętrze, fotele
Wnętrze skysphere jest dwuosobowe.
Audi
Audi grandsphere concept - szkic, profil
Kolejny prototypem Audi będzie grandsphere concept, czyli wizja następcy A8.
Audi

Czytaj także