Magazyn Auto
Serwis pod patronatem magazynu Motor
Xpeng G6 FL 2025 – przód w ruchu

To chińskie auto wyprzedza teraźniejszość. Xpeng G6 w 2 min zwiększa zasięg o 100 km! | Pierwsza jazda

fot. Xpeng

To chińskie auto wyprzedza teraźniejszość. Xpeng G6 w 2 min zwiększa zasięg o 100 km! | Pierwsza jazda

Xpeng powstał w 2014 roku, a swój pierwszy model pokazał w 2018 roku. Ta chińska marka działa bardzo szybko, o czym świadczy choćby to, że już 2 lata po debiucie odświeżyła crossovera G6, biorącego na celownik Teslę Model Y. Największa zmiana to ładowanie z mocą do 451 kW, co oznacza uzupełnianie prądu na 100 km w zaledwie 2 minuty!

  • Xpeng G6 – chiński rywal Tesli Model Y – po obszernej modernizacji
  • Zmiany na zewnątrz i w kabinie
  • Ładowanie z mocą do 451 kW

Xpeng to bardzo młoda firma motoryzacyjna, powstała w 2014 roku. Swój pierwszy samochód wypuściła 4 lata później, a od kwietnia tego roku jej modele można nabyć w naszym kraju. Dwa z trzech dostępnych właśnie przeszły lifting. To G6 i G9.

Niewielkie zmiany w wyglądzie

Xpeng G6 jest crossoverem klasy średniej, mierzącym 476 cm długości, 192 cm szerokości oraz 165 cm wysokości. Od modelu sprzed liftingu różni się głównie pełnym pasem diodowym z przodu oraz nowymi dyfuzorem i spojlerem  z tyłu.

W kabinie zadebiutował większy ekran centralny (15,6 cala) z szybszym procesorem. Chińczycy informują, że wnętrze odświeżyli aż w 60%, dopracowując jego jakość i komfort użytkowania. I rzeczywiście, pod względem materiałów G6 to pełnoprawne auto klasy premium.

W odmianie AWD Performance ten chiński samochód ma mnóstwo miękkich materiałów, skórzaną tapicerkę Nappa i zamszową podsufitkę. Świetne wrażenie pozostawiają obudowy głośników w drzwiach czy ekrany. Centralny działa bardzo szybko i ma przyjazny interfejs użytkowania. Tyle że za jego pomocą ustawia się większość funkcji, w tym... położenie lusterek bocznych czy tryby jazdy.

Fotele Xpenga dysponują funkcją masażu, podgrzewaniem oraz wentylacją. W drugim rzędzie podłoga jest płaska, a przestrzeń – bardzo duża.

Znakomite ładowanie

Największe nowości w G6 to przede wszystkim nowe baterie LFP bez kobaltu, niklu czy manganu. Według Xpenga są one wyjątkowo bezpieczne i ładują się z imponującą mocą. W podstawowym modelu (68,5 kWh) wynosi ona 381 kW, a w wariantach z baterią 80,9 kWh (Long Range i AWD Performance) to 451 kW. W efekcie w zakresie 10-80% „nabijanie” akumulatora może zajmować tylko 12 minut!

Xpeng G6 FL 2025 port ładowania
G6 ma elektrycznie otwierany port ładowania. Na słupku o mocy 350 kW jeszcze przy 93% przyjmuje prąd z mocą aż 90 kW!
fot. Xpeng

Xpeng w G6 poprawił też zawieszenie, układ kierowniczy, wyciszenie oraz szereg innych elementów. Na drodze wariant AWD Performance (487 KM) potrafi być bardzo szybki, uzyskując 0-100 km/h w 4,1 s. Zasięg producent określa na 510 km, a na około 140-kilometrowej trasie po Monachium i okolicy udało nam się uzyskać zużycie energii na poziomie 16,1 kWh/100 km. To niedużo.

 Dane techniczne i cena Xpeng G6 AWD Performance
Silnik  2 x elektryczny
Moc maksymalna 487 KM
Maksymalny moment obrotowy 660 Nm
Pojemność akumulatora (brutto) 80,8 kWh
Maks. moc ładowania AC/DC 11/451 kW
Osiągi (dane producenta)
Prędkość maksymalna 202 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 4,1 s
Zasięg (cykl mieszany WLTP) 510 km
CENA 247 900 zł

Nowocześnie, ale bez emocji

Na drodze G6 jawi się jako nowoczesne i dopracowane auto. Jest ciche, bardzo stabilne i bezpośrednie, jednak dalekie od ostrych reakcji. Zawieszenie zestrojono przyjemnie, choć na głębszych pojedynczych nierównościach czy ich nagromadzeniu okazuje się za sztywne.

Chociaż to chińskie auto jest niezwykle nowoczesne i dojrzałe, brakuje w nim jednego. Mianowicie nie doświadczy się tutaj nawet cienia emocji. Ale to nie powinno nikogo dziwić. W końcu właśnie w takim kierunku zmierza współczesna motoryzacja.

Xpeng G9

Xpeng G9 2025 przy ładowarce
Xpeng G9 to duży SUV, mierzący 489 cm długości, 194 szerokości oraz 167 cm wysokości. 
fot. Xpeng

Topowy SUV Chińczyków teraz przyjmuje prąd z mocą do 525 kW. Czyli dodaje 100 km do zasięgu w... 2 min. G9 Performance ma 575 KM, 100 km/h osiąga w 4,2 s i na pełnej baterii pokona 540 km. Auto imponuje jakością, wyciszeniem i komfortem pneumatycznego zawieszenia. Obsługa jest jednak udziwniona. Przykład? Elektrycznie sterowaną kolumnę kierownicy ustawia się z wykorzystaniem... centralnego ekranu. Cena? 315 900 zł.

Xpeng G6: naszym zdaniem

Xpeng G6 FL 2025 – tył
Xpeng G6 mierzy 476 cm i ma proporcje nadwozia zbliżone do Tesli Model Y.
fot. Xpeng

Xpeng G6 w nowym wydaniu przede wszystkim został unowocześniony i zyskał możliwość ładowania z ogromną szybkością. Na razie jednak ciężko będzie z niej u nas skorzystać ze względu na fakt, że najmocniejsze ładowarki mają 350 kW mocy.

Ocena: 4,5/5

Obsługa niektórych funkcji na ekranie jest nietrafionym pomysłem, a systemy wsparcia potrafią irytować, ale G6 to solidnie wykonane, nowoczesne i szybkie auto. Brakuje w nim tylko emocji za kierownicą.

Maciej Struk, tygodnik „Motor”

Czytaj także