Mitsubishi proponuje do pick-upa L200 zestaw podnoszący moc seryjnego turbodiesla o blisko 1/4.
Pick-upem nikt się raczej nie będzie się ścigał spod świateł, to w końcu samochód w założeniu użytkowy, nawet w najlepiej wyposażonych wersjach. Nikomu jednak na pewno nie będzie przeszkadzało, gdy do dyspozycji otrzyma większą siłę napędową. Z takiego założenia wyszedł najwyraźniej polski oddział Mitsubishi i dla L200 przygotowano moduł tuningowy.
Już fabrycznie 2,2 litrowy, czterocylindrowy japoński silnik wysokoprężny na pewno nie jest słabeuszem. Rozwija bowiem porządne 150 KM przy 3500 obr./min i 420 Nm pomiędzy 1750-2250 obr./min. Moduł tuningowy K-1000 oferowany przez Mitsubishi został opracowany przez austriacką firmę Steinbauer, która zajmuje się modyfikacjami nie tylko samochodów osobowych, ale także ciężarowych oraz maszyn rolniczych. Parametry uzyskane po chip tuningu wyglądają następująco: moc rośnie o 23,3% do 185 KM przy 3100 obr./min , a moment obrotowy o 25,5% do 502 Nm przy 2200 obr./min.
Jak zastosowanie modułu wpłynęło na dynamikę auta? MMC Car Poland przeprowadziło własne pomiary i okazało się czas przyspieszenia od 0 do 80 km/h skrócił się z 10,5 do 9 s (nie wiadomo dlaczego nie podano wyniku dla „klasycznej” wartości 100 km/h), natomiast w zakresie prędkości 80-140 km/h (symulacja rozpędzania się na autostradzie) – z 20 do 16 s. Prędkość maksymalna rośnie zaś ze 175 do 185 km/h. Jak kształtuje się zużycie paliwa – nie wspomniano.
Moduł jest oferowany jedynie do wersji L200 wyposażonych w automatyczną przekładnię. Co ciekawe, nie jest aktywowany, gdy układ napędu 4x4 zostanie przełączony w tryb 4LLC, czyli z reduktorem i blokadą centralnego mechanizmu różnicowego. Dzięki temu nie wzrasta obciążenie skrzyni biegów oraz półosi. Na pierwszych biegach przyrost parametrów ograniczony jest do 10%, by później już uzyskiwać maksimum.
Za moduł Steinbauer K-1000 trzeba zapłacić 5645 zł (4590 zł netto). Najważniejsze jest to, samochód w niego wyposażony ma taką samą 5-letnią gwarancję jak bez.
Mitsubishi L200 jest oferowane w jednej wersji nadwoziowej (z długą kabiną), z jednym turbodieslem 2.2 i zawsze z napędem 4x4. Do wyboru są skrzynie biegów – manualna lub automatyczna – oraz cztery wersje wyposażenia. Ceny: od 148 817 zł (120 990 zł netto) do 180 797 zł (146 990 zł netto).