Wyglądająca jak minivan Honda zaskakująco dobrze trzyma cenę. Jazz jest oszczędny, trwały i bardzo praktyczny.
Pod jednobryłowym, przypominającym minivana nadwoziem Jazza skrywa się bardzo przestronne i funkcjonalne wnętrze. Jego wyróżnikiem jest opatentowany system składania kanapy Magic Seats, której siedzisko można podnieść do pionu, co pozwala np. na przewiezienie małej choinki.
Jazz nie rozpieszcza paletą silników, ale zostały one dobrze dopasowane do charakteru auta – są wystarczająco dynamiczne, a przy rozsądnej jeździe palą mało. W gamie zabrakło diesla. Propozycją dla oszczędnych jest hybryda. Napęd IMA działa inaczej niż w Toyotach – akumulator ma bardzo małą pojemność, natomiast dość słaby silnik elektryczny odpowiada jedynie za wspomaganie benzynowego podczas ruszania czy przyspieszania.
Kto lubi bezproblemowe auta, powinien szukać Jazza. Model jest wolny od poważnych usterek. Czasem pojawiają się drobne ogniska korozji albo trzeszczą tapicerki. Skrzyniom CVT nie służy agresywna jazda, natomiast akumulatorom hybrydy – dłuższe postoje.
Jazz jest drogi w zakupie. Wysokie są też ceny części (zamienników jest mniej niż do europejskich aut). Zadbane, bezwypadkowe auta prawie w ogóle się jednak nie psują.
Przez ostatni rok pula używanych aut podwoiła się. Większość z 200 dostępnych Jazzów pochodzi z importu.
W hybrydzie silnik elektryczny wspomaga benzynowy. Nie można jeździć „na prądzie” jak w Toyotach.
14 000 zł – Próg wejścia jest bardzo wysoki. Ale rynek używanych Hond od dawna rządzi się swoimi prawami.
22 000 zł – Przez ostatni rok optymalny budżet zakupowy spadł o ok. 2,5 tys. zł. Wystarczy na ładne auto z pierwszych lat.
35 000 zł – Cenę najbardziej trzymają hybrydy i benzynowe auta z przebiegami biegami (nierzadko 30-40 tys. km).
SILNIK | 1.2 | 1.33 | 1.33 Hybrid |
---|---|---|---|
Pojemność skokowa | 1198 cm³ | 1339 cm³ | 1339 cm³ |
Zasilanie | benzynowy | benzynowy | benz.+elektr. |
Moc maks. | 90 KM | 100 KM | 102 KM |
Maks. moment obr. | 114 Nm | 127 Nm | 121+78 Nm |
Przysp. 0-100 km/h | 12,6 s | 11,4 s | 12,3 s |
Prędkość maks. | 177 km/h | 182 km/h | 175 km/h |
Średnie zuż. paliwa | 5,3 l/100 km | 5,5 l/100 km | 4,5 l/100 km |
2008 - debiutuje druga generacja Hondy Jazz
2011 - lifting w ramach którego zmieniono m.in. pas przedni i zawieszenie oraz dodano hybrydę 1.3 i-DSI IMA
2013 - światowy debiut Hondy Jazz III
2015 - wygaszenie produkcji Jazza II, w europejskich salonach pojawia się Jazz III
Regulacja luzów zaworowych
Jazz ma ręcznie regulowane luzy zaworowe, co jest prostym i tanim zabiegiem.
Koszt regulacji: od 150 zł
+ Imponująca trwałość ogólna.
+ Przemyślany projekt wnętrza.
+ Oszczędne i bardzo trwałe silniki.
- Wysokie ceny aut i części zamiennych.
- Pozbawione turbo silniki trzeba wkręcać na obroty, by wykrzesać dobrą dynamikę.
- Znaczne ryzyko kradzieży.
Krajowy samochód z małym i udokumentowanym przebiegiem z silnikiem 1.33. Rocznik nie odgrywa większej roli.
Kupując hybrydę, nie należy nastawiać się na spektakularne oszczędności. Ta wersja wypada tylko nieco lepiej od zwykłej.
NASZA OCENA
Funkcjonalność: 6/6
Gama silników: 3/6
Niezawodność: 5/6
Koszty: 5/6
SUMA 19/24 pkt