Jest znacznie bardziej dopracowany od poprzednika, nie boi się złych dróg, ale przede wszystkim ma świetną gamę silników.
Niezwykle wygodny i przestronny samochód. Poziom wykończenia nie jest doskonały, ale tworzywa są trwałe. Niestety – zbyt mały jest bagażnik, chociaż pod podłogą mieści się pełnowymiarowe koło zapasowe. Wyposażenie jest z reguły dobre lub bardzo dobre. W terenie Jeep jest niezwykle sprawny, ale nie tak odporny jak poprzednik. Za to po asfalcie jeździ dużo lepiej.
Diesel nie pochodzi już od Mercedesa, a od włoskiej firmy VM Motori. Nie ma problemów poprzednika z kolektorami, ale układ wtryskowy jest mniej trwały. Jednak to udana konstrukcja – jest dynamiczna i dosyć oszczędna. Podstawowy benzynowy 3.6 V6 to świetny wybór. Dobrze znosi zasilanie LPG. Mocniejsze odmiany mają silniki V8 i są paliwożerne.
Sporo problemów może sprawiać elektronika – to bardzo trudne auto w kwestii diagnostyki. Zawieszenie pneumatyczne jest trwałe, miechy występują jako zamienniki. Ale czasami psują się kosztowne trójniki w układzie pneumatycznym.
Jeśli ktoś liczy na tanią eksploatację pomylił adres. Ceny części w ASO są spore. Poza tym Jeep sporo pali, ma drogie ogumienie i warto serwisować go u specjalistów.
Sporo aut z ściągnięto z USA, warto sprawdzać ich historię. Dużo oferowanych aut pochodzi z rąk prywatnych.
60 000 zł – Pojazdy oferowane poniżej tej kwoty z reguły mają niepłaconą akcyzę, a czasami też cło (import z USA).
82 000 zł – Poliftingowe egzemplarze (po 2013 r.), często krajowe. Dominują diesle, ale można znaleźć też 3.6 V6.
120 000 zł – Tyle trzeba zapłacić za bogate wersje z roczników 2015-2016 z rozsądnym przebiegiem i pewną historią.
SILNIK | 3.6 | 5.7 | 6.2 | 6.4 | 3.0 | 3.0 | 3.0 |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Pojemność skokowa | 3604 cm³ | 5654 cm³ | 6166 cm³ | 6417 cm³ | 2987 cm³ | 2987 cm³ | 2987 cm³ |
Zasilanie | benzynowy | benzynowy | benz., kompresor | benzynowy | turbodiesel | turbodiesel | turbodiesel |
Moc maks. | 286 KM | 352 KM | 710 KM | 468 KM | 190 KM | 241 KM | 250 KM |
Maks. moment obr. | 347 Nm | 520 Nm | 868 Nm | 624 Nm | 440 Nm | 550 Nm | 570 Nm |
Przysp. 0-100 km/h | 9,1 s | 8,7 s | 3,7 s | 5,0 s | 10,2 s | 8,2 s | 8,2 s |
Prędkość maks. | 206 km/h | 210-225 km/h | 289 km/h | 257 km/h | 190 km/h | 202 km/h | 202 km/h |
Średnie zuż. paliwa | 11,0 l/100 km | 14,1 l/100 km | 16,8 l/100 km | 14,1 l/100 km | 8,3 l/100 km | 7,5 l/100 km | 7,0 l/100 km |
2009 - prezentacja 4. generacji Grand Cherokee
2013 - lifting nadwozia i wnętrza, częściowo cyfrowe zegary, światła LED do jazdy dziennej, ośmiobiegowe przekładnie ZF, diesel zamiast 241 KM ma teraz 250 KM
2017 - drugi lifting, pojawia się odmiana Trackhawk z 710-konnym silnikiem
+ Bezkonkurencyjna wszechstronność.
+ Komfort jazdy, nawet na kiepskich drogach.
+ Dynamiczne i dosyć bezproblemowe silniki.
- Zbyt mały bagażnik.
- Ograniczona liczba zamienników oraz dość wysokie ceny części i serwisu.
- Mocne odmiany są bardzo paliwożerne.
Krajowe diesle i odmiany 3.6 V6. Kluczowy jest udokumentowany serwis. Odmiany V8 – to jedne z ostatnich aut tego typu.
Sprowadzone egzemplarze z niepewną historią, auta z uszkodzonym przodem – za pasem przednim jest mnóstwo elektroniki.
Funkcjonalność: 5/6
Gama silników: 4/6
Niezawodność: 4/6
Koszty: 3/6
SUMA: 16/24 pkt