Bardzo interesująca propozycja na rynku wtórnym. Popyt jest niewielki, bo wielu potencjalnych klientów zapomina o istnieniu tego modelu.
Jedna długość nadwozia, ale dwie wersje – pierwsza 5-miejscowa, druga przystosowana do przewozu 7 pasażerów. Z uznaniem należy wypowiedzieć się o pomysłowym systemie składania i przesuwania foteli. Obejmuje wszystkie siedziska, łącznie z trzecim rzędem i fotelem pasażera z przodu. Samochód jest technicznie spokrewniony z popularnym modelem Cee'd. Jakość karoserii, a tym bardziej jej stylizacja, nie pozostawiają niczego do życzenia.
Wszystkie silniki benzynowe są wyposażone w bezpośredni wtrysk paliwa. Oznacza to że są nowoczesnymi, oszczędnymi konstrukcjami, jednak nie przepadają za zasilaniem LPG i na dłuższą metę nie będą tanie w serwisowaniu. Gama diesli to tak naprawdę jeden silnik 1.7 CRDi, tyle, że w różnych wersjach mocy. Polecamy tę ze środka palety.
Poważne usterki praktycznie się nie zdarzają. Ilość tych drobnych jest także ograniczona.
Rozsądna cena zakupu i niewygórowane koszty serwisowania (poza ASO).
Ograniczona podaż samochodów, umiarkowany popyt. Z drugiej strony – cieszy wysoka jakość oferty rynkowej. Dominują auta zadbane, często od pierwszych właścicieli. Udział diesli i „benzyn” – pół na pół.
33 000 zł – Najtańsze egzemplarze wcale nie są najgorsze. Sporo sprowadzonych aut w niezłym stanie.
40 000 zł – Taki budżet pozwala już na zakup samochodu z polskiej sieci sprzedaży z 2014 roku.
99 000 zł – 70-99 tys. zł – to widełki cenowe najdroższych Carensów dostępnych w ogłoszeniach.
SILNIK | 1.6 GDI | 2.0 GDI | 2.0 GDI | 1.7 CRDI | 1.7 CRDI | 1.7 CRDI |
---|---|---|---|---|---|---|
Pojemność skokowa | 1598 cm³ | 1991 cm³ | 1991 cm³ | 1685 cm³ | 1685 cm³ | 1685 cm³ |
Zasilanie | benzynowy | benzynowy | benzynowy | turbodiesel | turbodiesel | turbodiesel |
Moc maks. | 135 KM | 166 KM | 166 KM | 115 KM | 136 KM | 141 KM |
Maks. moment obr. | 164 Nm | 210 Nm | 213 Nm | 260 Nm | 331 Nm | 340 Nm |
Przysp. 0-100 km/h | 11,3 s | 9,7 s | 10,8 s | 13,0 s | 10,4 s | 10,4 s |
Prędkość maks. | 185 km/h | 203 km/h | 198 km/h | 193 km/h | 191 km/h | 193 km/h |
Średnie zuż. paliwa | 5,8 l/100 km | 7,5 l/100 km | 7,8 l/100 km | 4,5 l/100 km | 5,1 l/100 km | 4,5 l/100 km |
2012 - prezentacja opisywanej generacji w Paryżu
2013 - debiut handlowy
2016 - modernizacja modelu; nowy pas przedni bogatsze wyposażenie z systemem multimedialnym HMI z nawigacją, kamerą cofania system audio JBL
2018 - koniec produkcji
+ Funkcjonalne wnętrze, wiele aut ma dwa dodatkowe fotele w bagażniku.
+ Ogólnie niezła jakość wykonania.
+ Bardzo wysoka jakość oferty rynkowej.
+ Oszczędne silniki.
- Brak silnika odpowiedniego do LPG.
- Skromna oferta jednostek wysokoprężnych.
Żadna wersja nie jest czarną owcą, trudno także wskazać najlepszą. Warto szukać aut w idealnym stanie – jest ich dużo.
Egzemplarze ze skrzyniami dwusprzęgłowymi DCT – nie są złe, ale po 150 tys. km wymagają często regeneracji.
Funkcjonalność: 6/6
Gama silników: 4/6
Niezawodność: 5/6
Koszty: 5/6
SUMA: 20/24 pkt