Rzadko zdarza się, żeby tak dopracowany i niezawodny samochód był rynkowym outsiderem. Winne są stereotypy.
Koleos to efekt współpracy Renault i Samsunga. Być może z tego powodu nie podoba się Europejczykom, ale przynajmniej jest funkcjonalny i starannie wykonany. Wnętrze mieści wygodnie całą rodzinę. Oryginalnie skonstruowano klapę bagażnika – jest dzielona w poziomie. Górna część się unosi, a dolna odchyla do pozycji poziomej ułatwiając załadunek. Auto było modernizowane dwa razy. W 2011 r. bardzo wyraźnie zmienił się przód. W 2014 odświeżono detale.
Gama silnikowa jest skromna, ale wystarczająca. Najważniejszą rolę odgrywa w niej dwulitrowy turbodiesel 2.0 dCi (150-170 KM), który jest cichy, oszczędny, trwały i dynamiczny. Jedyna alternatywa to oferowany w początkowym okresie produkcji benzynowy silnik wolnossący 2.5. Ze względu na znikome zainteresowanie został wycofany z oferty.
Koleos jest dość niezawodny – mechanicy uważają, że pod tym względem przewyższa inne modele francuskiej marki z tego okresu.
Naprawy zawieszenia są tanie. Części silnikowe – droższe, ale to poziom typowy dla współczesnych diesli z filtrem cząstek stałych, i dwumasowym kołem zamachowym.
Niewielka podaż, ograniczony popyt. Zdecydowana większość ofert to diesle.
15 000 zł – Najtańsze Koleosy. Najlepsze, że w tej grupie są auta zdolne do jazdy bez większych inwestycji.
25 000 zł – Najdroższe auta sprzed liftingu i najtańsze po modernizacji. Ofert jest mało, ale ich jakość – niezła.
55 000 zł – Najdroższe egzemplarze dostępne w ogłoszeniach. Akurat one sprzedają się bardzo trudno.
SILNIK | 2.5 | 2.0 dCi | 2.0 dCi |
---|---|---|---|
Pojemność skokowa | 2488 cm³ | 1995 cm³ | 1995 cm³ |
Zasilanie | benzynowy | turbodiesel | turbodiesel |
Moc maks. | 170 KM | 150 KM | 170 KM |
Maks. moment obr. | 226 Nm | 320 Nm | 360 Nm |
Przysp. 0-100 km/h | 9,1 s | 10,0 s | 9,9 s |
Prędkość maks. | 186 km/h | 183 km/h | 189 km/h |
Średnie zuż. paliwa | 9,1 l/100 km | 6,8 l/100 km | 7,5 l/100 km |
2008 - światowa premiera modelu; auto było oferowane w Chinach, w Europie i w Rosji
2011 - pierwsza modernizacja modelu – wyraźnie zmienił się przód; przy okazji wycofano z oferty benzynowy silnik 2.5
2014 - drugi, mały lifting
2017 - nowa generacja modelu
+ Bardzo atrakcyjna cena.
+ Wysoki poziom niezawodności.
+ Przestronne i funkcjonalne nadwozie.
+ Udane 2-litrowe diesle, które należą do najlepszych na rynku.
- W ofercie zabrakło małego silnika benzynowego.
- Duży przewidywany spadek wartości.
Wielkiego wyboru nie ma – optymalny Koleos to wersja 2.0 dCi 175 KM z napędem na cztery koła i z ręczną skrzynią.
Wersje benzynowe. To samochody niszowe, które trudno będzie kiedyś odsprzedać. Na dodatek źle tolerują LPG.
Funkcjonalność: 4/6
Gama silników: 4/6
Niezawodność: 5/6
Koszty: 5/6
SUMA: 18/24 pkt