Na tle konkurentów przeciętnie wykończony Auris jest koszmarnie drogi, co rekompensuje wysoką trwałością.
Teoretycznie do wyboru są 3- i 5-drzwiowe Aurisy, ale rynkiem wtórnym włada praktyczniejsza wersja (90% ofert). Auris ma wysokie nadwozie i przypominającą minivany podwyższoną pozycję za kierownicą, która ułatwia wsiadanie czy obserwowanie drogi. Tworzywa wykończeniowe są przeciętne. Mogłoby też być więcej schowków.
Popularne w używanych autach wolnossące silniki z łańcuchem rozrządu nie sprawiają problemów. Usterki ograniczają się do czujników i spalania oleju przy wysokich przebiegach. Z diesli polecamy trwałego 1.4 D-4D. Hybryda dzieli rozwiązania techniczne z Priusem.
Najwięcej problemów sprawiają diesle 2.0/2.2. W ich aluminiowych blokach pojawiają się wżery. By je usunąć, trzeba wyjąć silnik i poddać jego korpus planowaniu. Dość słabym podzespołem Aurisa okazują się skrzynie – czasem włączanie biegów jest utrudnione, w innych przekładniach hałasują łożyska.
Części do bieżącego serwisu można kupić dość tanio. Gorzej, gdy zepsuje się diesel czy zautomatyzowana skrzynia MultiMode.
Rynek wtórny buduje prawie 800 Aurisów. Nie brakuje aut z polskich salonów, ale szczególnie te z dieslem 1.4 D-4D zapewne służyły we flotach. Dochodzi do tego prawie 140 ofert sprzedaży Corolli E15. Sedany są wyceniane na 14-36 tys. zł.
10 000 zł – Pulę najtańszych Aurisów tworzą turbodiesle z pierwszych lat. Mają ponad 300 tys. km deklarowanego przebiegu.
20 000 zł – Typowa cena w ogłoszeniach. Wystarczy na 10-letniego, nieźle wyglądającego i wyposażonego Aurisa.
38 000 zł – Zadbane auta z końca produkcji z rąk pierwszego właściciela. Hybrydy z rozsądnymi przebiegami.
SILNIK | 1.33 VVT-i | 1.4 VVT-i | 1.6 VVT-i | 1.6 Valvematic | 1.8 Hybrid | 1.4 D-4D | 2.0 D-4D | 2.2 D-CAT |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Pojemność skokowa | 1329 cm3 | 1398 cm3 | 1598 cm3 | 1598 cm3 | 1798 cm3 | 1364 cm3 | 1998 cm3 | 2231 cm3 |
Zasilanie | benz. | benz. | benz. | benz. | benz.+ elektr. | turbodiesel | turbodiesel | turbodiesel |
Moc maks. | 101 KM | 97 KM | 124 KM | 132 KM | 99+82 KM | 90 KM | 126 KM | 177 KM |
Maks. moment obr. | 128 Nm | 130 Nm | 157 Nm | 160 Nm | 142 Nm | 190 Nm | 300 Nm | 400 Nm |
Przysp. 0-100 km/h | 13,1 s | 13,0 s | 10,4 s | 10,0 s | 11,4 s | 12,0 s | 10,3 s | 8,1 s |
Prędkość maks. | 175 km/h | 170 km/h | 190 km/h | 195 km/h | 180 km/h | 175 km/h | 195 km/h | 210 km/h |
2007 premiera Aurisa, pod nazwą Corolla oferowano wyłącznie sedana
2009 modernizacja palety silnikowej, silnik 1.6 Valvematic zamiast 1.6 Dual VVT-i
2010 modernizacja, gamę wzmacnia dobrze wyposażona wersja hybrydowa
2012 debiutuje Auris II
+ Trwałe silniki benzynowe i diesel 1.4 D-4D.
+ Przestronne wnętrze, niezawodna elektryka.
+ Relatywnie prosta budowa, łatwość napraw.
- Zawodne diesle – w 2.0/2.2 erozja bloku, a w 2.2 D-CAT także problemy z DPF.
- Przeciętnie wykończone i wyciszone wnętrze.
- Słaby lakier, pierwsze ogniska korozji.
Zadbany Auris z silnikiem 1.6 Valvematic to auto na lata. Kupując hybrydę, trzeba sprawdzić kondycję akumulatora.
Auta bez historii, ze zautomatyzowaną skrzynią czy dieslami 2.0/2.2 mogą okazać się kosztowne w naprawach.
Funkcjonalność 4/6
Gama silników 4/6
Niezawodność 5/6
Koszty 4/6
SUMA 17/24 pkt