Na tle konkurentów przeciętnie wykończony Auris jest koszmarnie drogi, co rekompensuje wysoką trwałością.
Teoretycznie do wyboru są 3- i 5-drzwiowe Aurisy, ale rynkiem wtórnym włada praktyczniejsza wersja (90% ofert). Auris ma wysokie nadwozie i przypominającą minivany podwyższoną pozycję za kierownicą, która ułatwia wsiadanie czy obserwowanie drogi. Tworzywa wykończeniowe są przeciętne. Mogłoby też być więcej schowków.
Wysoko umieszczona dźwignia zmiany biegów jest wygodnym rozwiązaniem. Mało schowków.
Popularne w używanych autach wolnossące silniki z łańcuchem rozrządu nie sprawiają problemów. Usterki ograniczają się do czujników i spalania oleju przy wysokich przebiegach. Z diesli polecamy trwałego 1.4 D-4D. Hybryda dzieli rozwiązania techniczne z Priusem.
Najwięcej problemów sprawiają diesle 2.0/2.2. W ich aluminiowych blokach pojawiają się wżery. By je usunąć, trzeba wyjąć silnik i poddać jego korpus planowaniu. Dość słabym podzespołem Aurisa okazują się skrzynie – czasem włączanie biegów jest utrudnione, w innych przekładniach hałasują łożyska.
Części do bieżącego serwisu można kupić dość tanio. Gorzej, gdy zepsuje się diesel czy zautomatyzowana skrzynia MultiMode.
Rynek wtórny buduje prawie 800 Aurisów. Nie brakuje aut z polskich salonów, ale szczególnie te z dieslem 1.4 D-4D zapewne służyły we flotach. Dochodzi do tego prawie 140 ofert sprzedaży Corolli E15. Sedany są wyceniane na 14-36 tys. zł.
10 000 zł – Pulę najtańszych Aurisów tworzą turbodiesle z pierwszych lat. Mają ponad 300 tys. km deklarowanego przebiegu.
20 000 zł – Typowa cena w ogłoszeniach. Wystarczy na 10-letniego, nieźle wyglądającego i wyposażonego Aurisa.
38 000 zł – Zadbane auta z końca produkcji z rąk pierwszego właściciela. Hybrydy z rozsądnymi przebiegami.
SILNIK | 1.33 VVT-i | 1.4 VVT-i | 1.6 VVT-i | 1.6 Valvematic | 1.8 Hybrid | 1.4 D-4D | 2.0 D-4D | 2.2 D-CAT |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Pojemność skokowa | 1329 cm3 | 1398 cm3 | 1598 cm3 | 1598 cm3 | 1798 cm3 | 1364 cm3 | 1998 cm3 | 2231 cm3 |
Zasilanie | benz. | benz. | benz. | benz. | benz.+ elektr. | turbodiesel | turbodiesel | turbodiesel |
Moc maks. | 101 KM | 97 KM | 124 KM | 132 KM | 99+82 KM | 90 KM | 126 KM | 177 KM |
Maks. moment obr. | 128 Nm | 130 Nm | 157 Nm | 160 Nm | 142 Nm | 190 Nm | 300 Nm | 400 Nm |
Przysp. 0-100 km/h | 13,1 s | 13,0 s | 10,4 s | 10,0 s | 11,4 s | 12,0 s | 10,3 s | 8,1 s |
Prędkość maks. | 175 km/h | 170 km/h | 190 km/h | 195 km/h | 180 km/h | 175 km/h | 195 km/h | 210 km/h |
2007 premiera Aurisa, pod nazwą Corolla oferowano wyłącznie sedana
2009 modernizacja palety silnikowej, silnik 1.6 Valvematic zamiast 1.6 Dual VVT-i
2010 modernizacja, gamę wzmacnia dobrze wyposażona wersja hybrydowa
2012 debiutuje Auris II
Auris sprzed modernizacji (2007–2010).
+ Trwałe silniki benzynowe i diesel 1.4 D-4D.
+ Przestronne wnętrze, niezawodna elektryka.
+ Relatywnie prosta budowa, łatwość napraw.
- Zawodne diesle – w 2.0/2.2 erozja bloku, a w 2.2 D-CAT także problemy z DPF.
- Przeciętnie wykończone i wyciszone wnętrze.
- Słaby lakier, pierwsze ogniska korozji.
Duży, 355-litrowy bagażnik. Hybryda mieści 310 l (akumulator pod podłogą).
Zadbany Auris z silnikiem 1.6 Valvematic to auto na lata. Kupując hybrydę, trzeba sprawdzić kondycję akumulatora.
Auta bez historii, ze zautomatyzowaną skrzynią czy dieslami 2.0/2.2 mogą okazać się kosztowne w naprawach.
Funkcjonalność 4/6
Gama silników 4/6
Niezawodność 5/6
Koszty 4/6
SUMA 17/24 pkt